Gå til innhold

Trenger nytt HK, men hvilket? Socket A.

Seifenblase

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det nåværende hovedkortet mitt, EpoX EP-8RDA+ ser ut til å ha tatt kvelden etter massevis med feil. (Om du er interessert i det, les mer om det her.)

Dette hovedkortet har vært utrolig stabilt og jeg er veldig fornøyd.

Spørsmålet mitt er:

Jeg har lyst å kjøpe et nytt HK, med nForce2 Ultra400 brikkesett, Socket A, men:

- det må være stabilt

- det må ha REN temperaturovervåkning (Se på EpoX eller Asus sin, ikke noe dilldall)

- ha mange, minst 4 PCI slotter

Ellers har jeg lyst å prøve nye merker. Har prøvd ut Asus (som jeg bare har hatt trøbbel med) EpoX og nå nylig GigaByte som begge gjør jobben meget bra.

Noen som har noen tips til HK etter mine krav? :roll:

EpoX sin temp. overvårkning.

usdm.png

Asus PC Probe

0,2600,28528,00.jpg

Endret av resn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle svar så langt!

Jeg er forsåvidt enig med at Socket A er litt gammelt nå og begynner å fase ut, men jeg har ikke lyst til å kaste eller selge den nåverende prosessoren min. Har ikke akkurat dårlig råd.. Men når jeg tenker etter så hadde det jo vært fint med litt oppgradering.. Litt off topic, men hvor stor forskjell i ytelse vil jeg merke hvis jeg oppgraderer til en 3000+ i S939?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en barton 2500+, et 9800 pro, abit an7 nforce 2 deluxe og 512 pc 3200.

Så byttet jeg til et 939 system (specs i profilen).

Har tullet ganske mye med hovedkortet, men nå som alt virker vil jeg ikke påstå at jeg merker mye forskjell, men angrer ikke : )

Lenke til kommentar

Takker for svar! Ser at Asus blir nevt. Har egentlig mest lyst å gå for Asus, men jeg har et det samme HK som blir nevt i en annen PC, og med den har det bare vært trøbbel, men jeg tror det er fordi kortet er kresent på RAM, noe jeg ikke var klar over før nå.

Litt off topic igjen:

Hvis jeg nå skulle velge 64-bits, S939. Hvilket HK ville dere anbefalt da? Har sett litt på anbefalingene på hw.no, men er litt usikker på dem.

Endret av resn
Lenke til kommentar
Skal du ha nforce 4, SLI eller bruke ditt gamle skjermkort?

Skal nok bruke mitt gamle AGP skjermkort ja.. har ikke penger nok til et nytt nå.

Men så er jo ikke X800XT så dårlig med AGP heller er det? :hmm:

Da anbefaler jeg at du leser denne socket 939 vs 754 tråden.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...