Gå til innhold

Skal jeg kjøpe Far Cry?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal prøve å gi en kort og fair analyse av Far Cry og ta opp både positive og negative elementer:

Far Cry er uten tvil ett av fjorårets beste skytespill. Faktisk skiller det seg litt ut fra de andre store fps spillene (Riddick, Doom 3 og Half-Life 2). Grunnen til det er store og åpne brett, og veldig lite skripting. Dette gir spilleren litt mer "kontroll" over spillets gang og en kan selv velge hvilke fremgangsmåter en vil bruke.

Grafikken er fantastisk og jeg kan trygt påstå at spillets start er fjorårets beste (ikke fordi det er så intenst og actionfyllt, men fordi en blir blendet av hvor utrolig vakkert det er). Lyden er også meget god, særlig likte jeg musikken som skaper meget god stemning. dessverre er skuespillet så som så, og da særlig på hovedpersonen og vaktene som slenger ut idiotiske kommentarer.

Spillets AI er meget god og vaktene samarbeider godt sammen for å ta deg. Dette gjør at man kommer opp i mange intense skuddvekslinger. Dessuten er det nok av kjøretøyer å kose seg med og dette gjør Far Cry til en meget fartsfyllt opplevelse.

Til slutt vil jeg remse opp en par negative momenter som gjør at Far Cry ikke når opp til de aller beste titlene, nemlig Riddick og Half-Life 2. For det første er spillet for langt. Den siste delen av spillet føles unødvendig og repetiv, noe som gjør at Far Cry mister litt av sjarmen sin. Dessuten er historien meget dårlig. Det føles ofte ut som jeg sitter å spiller i en meget dårlig Van Damme actionfilm.

Likevel anbefaler jeg sterkt å kjøpe Far Cry. Spillet ligger vel på 88 % på Gamerankings, noe som er en meget rettferdig karakter etter min mening.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...