Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Padrel Han kan vere veldig go op'er selv om han er 12år. Kjetil Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 21:11, Kjetil Lura skrev:PadrelHan kan vere veldig go op'er selv om han er 12år. Kjetil Jaja, han banna hvertfall meg fordi han mente jeg maste om å få op når jeg spurte om hvem som var op'er på kanalen, om det var folk fra hardware.no(det var før jeg visste at det ikke var forbindelse der). Jeg kaller ikke det å være en god op. Nå syns jeg vi kan slutte denne diskusjonen, siden jeg har fått svar på det jeg lurte på for lenge siden . Padrel Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 20:48, Anders Leipsland skrev:Må svare her ettersom tråden ble nevnt på #HW.no @ undernet. Tok og leste litt i loggen og fant ut hvem du var. Fjerna bannen som var satt ettersom jeg fant den totalalt unødvendig satt av SirAnderz (12 år). Skal snakke litt med ham tror jeg :smile: Han masa på meg på privaten om hvordan er sjansene for og bli operatør osv ... og DA blir eg sur .. spørte sosohal om eg kunne banne han .. han sa det var greit , eg gjor det , og da sa han at han ville gjøre det .... syns ikke noe med alderen min har noe med det og gjøre...sånn er det me det... sa tilogmed at det ikke var noe support/hjelpe kannal ! tror nokk tilogmed jeg har såtte på irc flere år en noen innpå den kannal faktisk.. ( noe jeg tror ) ... anderz Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 02:22, house skrev: Quote: Den 2002-06-25 00:09, Padrel skrev: Op'er på 12 år kan jo bare føre til problemer. Jeg hadde aldri latt en 12-åring styre min kanal. Og jeg vil på det sterkeste anbefale eierne av Hw.no om å heve "aldersgrensen" på de de deler ut op-status til, selv om de er aldri så ivrige brukere av kanalen. noen gang hørt at alder ikke gjelder via internett? ta sosohal som ett exempel, han er heller ikke gamle guttungen, men han kan og oppføre seg, så dette preiket med alder er toskete. SirAnderz er en grei liten guttunge han.. Dere vet da søren meg det ikke hva han sa på msg`en ... alder alder.. skal nuh jammen det meg bevise at eg kan LIKE masse med mIRC so dem Padrel elle ka d hva... House^ (OP, hw.no @undernet) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Flott! At Anders står frem med sin versjon tyder vel på at han er ganske moden for alderen. Jeg sier ikke at han har rett eller tar feil (jeg velger ikke side i saken) men jeg er imponert over fremtoningen hans. Tror mange av de eldre brukerne her inne kanskje kunne lære noe :wink: Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 kan godt finne framm loggen fra ham , og bevise at eg hadde grunn t og banne hann... trur det hadde våre mange andre her som hadde gjort det.. ivertfall kicka ... Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 SirAnderz: Spurte du soso og? han holdt dessverre på å mase endel på meg og. sa til'n at jeg tok 'en på ignore. eneste jeg fikk var et "hihi" og ikke mer (vil jo selvsagt se hva folk jeg har et dårlig inntrykk av sier når de tror jeg ikke hører , så jeg tok aldri på ignore) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 jah..eg spørte han.. For og sleppe denne diskusjonen .. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 To ting jeg har lyst til å si: 1. SirAnderz: Jeg så at innlegget av posta i går, og da var jeg på telttur. Eneste gangen jeg var på #Hw.no den 24., var et kvarters inaktivitet ved 14:30-tida. 2. Så vidt jeg har forstått, opprettet vi denne kanalen for å kunne slippe oss løs litt; kanskje ikke være så seriøs og slikt hele tida. Det kommer da stadig nye folk som etablerer seg i kanalen og deltar aktivt i samtaler. Et godt Eksempel er B|Real. Så hvis du virkelig ble behandlet så dårlig, må dere der ute for all del ikke tro at vi stenger ute og oppfører oss som vi vil mot folk som ellers ikke er på kanalen. :smile: Mvh, sosohal (14 år, blir 15 om noen dager :smile: ) Op på #Hw.no _________________ I need help! Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet Fanta er bedre enn cola. [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-06-25 23:04 ] Lenke til kommentar
house Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 for å gjøre saken kort; du blei garantert kicka for en grunn, hva det var, er uinteressant, godta det! House Lenke til kommentar
viranth Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg beveger meg ikke inn på de hw.no/hardware.no kanalene, hvis ikke det er for annet enn å få et raskere svar enn på forumet. Vært på der to ganger totalt; tok tid, men fant noen som kunne svare og saken var biff. Greie nok kanaler, og kan forstå at noen av OP'ne der er litt triggerhappy når det gjelder å banne/kicke folk, for det virket som om det var mye mas og styr der. Men synes det sier litt at det er en tolvåring som er OP der, det tok kaka for meg, så jeg holder meg til forumet :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 22:59, house skrev:du blei garantert kicka for en grunn, hva det var, er uinteressant, godta det! Dette er sludder house. Kan godt sende deg loggen over #hw.no når det skjedde. For meg er kickbanninga uforståelig. Og selvsagt skal man ikke godta ukritisk at folk misbruker sin stilling Quote: Han masa på meg på privaten om hvordan er sjansene for og bli operatør Dette har altså skjedd privat. Et lite tips kan være og heller bruke ignore på den personen. Du bør hvertfall nøye deg med å kicke og ikke sette ban. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Må bare nødt til å si min mening om kanalen #hw.no@undernet. Jeg hadde denne på autojoin i ca 2 uker da gikk jeg lei av at det eneste som skjedde der var OPeratørene som brukte PUBLIC (også auto) away messages. Med så få mennesker på kanalen kunne jo ikke jeg håpe annet ann at det var en stakkar som trengte hjelp og da endte det med at jeg sjekket kanalen hver gang noen hadde satt en public away. Jeg visste at dette ikke var en offisiell http://www.hw.no kanal, men jeg trodde jo det var en viss seriøsitet innblandet. Når jeg joinet første gang var det vel kanskje 10 brukere på kanalen i snitt og jeg var en av de som var aller mest aktiv med å hjelpe de få som kom innom for å få hjelp. Jeg spurte flere ganger om ikke de kunne ta vekk de public away greien, men fikk slengt masse dritt trynet og dreit i hele kanalen. Jeg skjønner jo at en sånn kanal ikke har flere "deltakere". Seriøsiteten på #hardware.no@efnet er derimot ganske mange hakk høyere, her er det flere hundre deltakere til en hver tid og OPene har faste regler mot b.l.a. public messages... Lenke til kommentar
house Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 asså, det virker jo som om dere tror at #hw.no er en support kanal, det er det slettes ikke.. det er en kanal hvor gjengangere i forumet kan snakke fritt om akkurat hva de vil når de vil, det er alltid folk der 24/7 er det mulig å få kontakt med noen der.. men for all del, vil ikke kalle dette noen support tjeneste, hvis du kommer dit i tro om at folk står på pinne for deg, så bare gi blaffen.. phunkee: det som er med kick/ban er vel å fjerne plagsomme personer, dog man kan ikke stoppe gale 14is'er uansett.. House Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 23:14, Hans Erling skrev:Seriøsiteten på #hardware.no@efnet er derimot ganske mange hakk høyere, her er det flere hundre deltakere til en hver tid og OPene har faste regler mot b.l.a. public messages... Personlig er jeg egentlig mot public away, men som nevnt tidligere, synes jeg at vi skal ha litt friere tøyler på kanalen enn ellers. Med mindre du spammer hele kanalen med farger, skal det gå fint å tulle litt med å skrive en glorete setning i rosa og brunt (kanskje jeg tok litt hardt i). Vi kicker for eksempel ikke hvis folk kommer det den derre "Jeg-hører-på-tingen". Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 23:14, Hans Erling skrev:Jeg hadde denne på autojoin i ca 2 uker da gikk jeg lei av at det eneste som skjedde der var OPeratørene som brukte PUBLIC (også auto) away messages. på kanalen skifter vi gjerne nick når vi går afk. Dette blir på samme måte som join/parts/quits. Om man ikke vil se slike ting så skrur man det rett og slett av i IRC klienten :wink: Quote: Seriøsiteten på #hardware.no@efnet er derimot ganske mange hakk høyere, her er det flere hundre deltakere til en hver tid og OPene har faste regler mot b.l.a. public messages... så er #hardware@efnet en helt annen type kanal også da(som i sin tid hadde website her på http://www.hardware.no). Det er jo en hardware&support kanal. #Hw.no@undernet er tross alt for de som liker offtopic/søppel her på forumet. Hva skal man forvente? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 19:53, Padrel skrev:Den må bare bli passet på av voksne folk og ikke en gjeng fjortiser. "Fjortisser" kan også være seriøse, men synd det er for få av de :razz:. Selv er jeg 15 år. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Herregud! Hvorfor gidde å diskutere om han hadde grunn til å kicke Padrel? Padrel har fått svar på det han lurte på... Slik jeg forstår det er hw.no en useriøs kanal. derfor kan vel OP'ene kicke og banne og slenge dritt til hvem de vil! Hvis jeg hadde laget en kanal som het #potet, så kan jeg vel kicke hvem som helst uten å begrunne kicken/bannen. Hvis kanalen hadde vært seriøs hadde selvsagt saken vært en annen. Padrel ble sikkert sur fordi han trodde det var http://www.hardware.no sin offisielle kanal, og følte seg urettferdig behandlet. Han burde ikke være sur lenger nå når han har fått vite at det ikke er en offisiell kanal. Eller hur? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: GeeZuZz skrev (2002-06-25 23:42):Herregud!Slik jeg forstår det er hw.no en useriøs kanal. derfor kan vel OP'ene kicke og banne og slenge dritt til hvem de vil! Kan dere ikke prøve å være litt mer konsekvente med '#' når dere snakker om IRC-kanaler? Jeg følger meg nesten truffet når dere sier at hw.no (som = hardware.no) er en useriøs kanal... Hw.no brukes om http://www.hardware.no / http://www.hw.no og #hw.no er en IRC-kanal. De aller fleste skjønner helt sikkert hva dere mener, men muligens ikke alle. Plz vær litt mer konsekvente :smile: Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 hehe.. jeg forveksla sjanten med sosohal .. var vist sjanten jeg spørte:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå