Gå til innhold

Hw.no på IRC

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde nettopp å kikke innom Hw.no på IRC, men det var en lite koselig opplevelse. Jeg kom inn og spurte en del spørsmål angående kanalen og operatørene der, for å danne meg et bilde av folk som var der, og alderen på disse. Jeg ble svart på dette av to operatører med en lite hyggelig tone. Utifra slik praten gikk går jeg utifra at den ene var litt over 20, og den andre langt under(jeg pleier å tippe riktig, da jeg har god erfaring fra IRC. Jeg kan selvfølgelig ta feil!!)

Etter fem minutter med beskyldninger om at jeg

1: Maste

2: Provoserte

Ble jeg kastet ut og bannet fra kanalen. Jeg prøvde videre og snakke til operatørene på privaten, men ble satt på ignore.

Er dette vanlig praksis blandt operatørene på Hw.no? Det virker som at dette er en kanal som har blitt et samlested for de som er op'er og venner av disse, og ikke et møtested for folk som liker å snakke om data

Jeg legger til at jeg er 29 år for å underbygge min seriøsitet i dette innlegget.

Padrel

!!Dette gjelder Hw.no på Undernet!!

[ Denne Melding var redigert av: Padrel på 2002-06-24 19:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg delvis enig i oppfatninga di ja.

Har hatt noen dårlige erfaringer med kanalen og folka der.

Til tider svært så useriøst og fjortisprega.

Jada, d finnes unntak, og jeg har faktisk snubla over noen greie, høflige og hjelpsomme folk der, men har ikke vært like heldig alltid nei...

Men som pgressum sier så har jo kanalen ingen sammenheng med hardware.no, så da kan vi vel kanskje ikke forvente noe annet... :razz:

[ Denne Melding var redigert av: tunefish på 2002-06-24 19:50 ]

Lenke til kommentar

Da er vel egentlig problemet løst. Jeg trodde faktisk at Hw.no på Undernet hadde forbindelse til hardware.no på nett. Da jeg har hørt om dette endel på forumet her.

Men som noen over her sa, lag en live-chat på hardware.no siden er jo en genial idè. Den må bare bli passet på av voksne folk og ikke en gjeng fjortiser.

Padrel

Lenke til kommentar

må bare legge til, som OP på hw.no @ undernet, så er det på ingen måte en support kanal, man kan heller kalle det en videre føring av SO (Siste Ordet) så det du trodde kansje var en seriøs IRC kanal var i bunn og grunn, verdens mest USERIØSE kanal :grin: hehe

House^

Lenke til kommentar

Må svare her ettersom tråden ble nevnt på #HW.no @ undernet. Tok og leste litt i loggen og fant ut hvem du var. Fjerna bannen som var satt ettersom jeg fant den totalalt unødvendig satt av SirAnderz (12 år). Skal snakke litt med ham tror jeg :smile:

Quote:

Er dette vanlig praksis blandt operatørene på Hw.no?

Nei på ingen måte. Er bare hyggelig om folk joiner for å snakke om data, været, biler, politikk og alt annet man vil prate om.

Som house^ sier så må man ikke forvente en supportkanal (da er det bedre å bruke dette forumet eller #hardware.no @ efnet) hvor man joiner, stiller et spørsmål, får svar og så parter.

Quote:

Det virker som at dette er en kanal som har blitt et samlested for de som er op'er og venner av disse, og ikke et møtested for folk som liker å snakke om data

Vel det er jo datainteresserte personer som er der, men vi er jo forholdsvis få så det blir jo en "inner circle" sak. Til tider diskuterer vi en del data, men kanalen er ikke noe seriøs techstuff kanal. Seriøsiteten ligger på samme nivå som off topic her på forumet dvs veldig varierende. Ekte nerder diskuterer ikke på IRC vet du :smile:

mvh phunkee (18 år)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 20:48, Anders Leipsland skrev:

Ekte nerder diskuterer ikke på IRC vet du :smile:

mvh phunkee (18 år)

Hmmm... hvis jeg av en eller annen grunn skulle ønske å snakke med en ekte nerd, hvor finner jeg han? Bortsett fra bak mørke rullegardiner nederst i kjelleren, innerst, bak boden i et hav av tomme cd-esker, gamle ISA kort og tomme colaflasker?

Av og til går det an å få seriøse svar på #hardware.no, men IKKE alltid.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 20:48, Anders Leipsland skrev:

Må svare her ettersom tråden ble nevnt på #HW.no @ undernet. Tok og leste litt i loggen og fant ut hvem du var. Fjerna bannen som var satt ettersom jeg fant den totalalt unødvendig satt av SirAnderz (12 år). Skal snakke litt med ham tror jeg :smile:

hehe...op på 12 år faktisk...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 20:54, DrErling skrev:

Hmmm... hvis jeg av en eller annen grunn skulle ønske å snakke med en ekte nerd,

Sikta til at IRC er dårlig sted å ha lange diskusjoner på. f.eks en linux vs windows diskusjon (som typisk blir lange) får du ikke noe ut av på IRC, men på f.eks usenet så er det lettere å få en interesant diskusjon. Selvsagt blir det diskusjoner også på IRC er ikke det jeg påstår :wink:

IRC = prategrupper = chat = småpråt

usenet = diskusjonsgrupper = diskusjon

Quote:

Av og til går det an å få seriøse svar på #hardware.no, men IKKE alltid.

#hardware.no (@ efnet) har jeg aldri likt. Kanalen blir rett og slett for stor for meg :smile:

Lenke til kommentar

Op'er på 12 år kan jo bare føre til problemer. Jeg hadde aldri latt en 12-åring styre min kanal. Og jeg vil på det sterkeste anbefale eierne av Hw.no om å heve "aldersgrensen" på de de deler ut op-status til, selv om de er aldri så ivrige brukere av kanalen.

Nå skal det sies at jeg forventet ikke en supportkanal, men en kanal hvor man kunne snakke med likesinnede mennesker.

Dette høres kanskje litt vel seriøst ut, men jeg er vel egentlig ikke det selv.

Padrel

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg legger til at jeg er 29 år for å underbygge min seriøsitet i dette innlegget.

Hva slags tull er dette? Bruker du alderen din som "bevis" på hvor seriøs du er? Jeg sier på ingen måte at du er useriøs, men jeg kan nevne 30-årige useriøse slakser i fleng, så alder er inget pluss.

AMD CPU'er fungerer best med vifter som er koblet til strøm!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Leeson på 2002-06-25 00:55 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Leeson på 2002-06-25 00:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 00:09, Padrel skrev:

Op'er på 12 år kan jo bare føre til problemer. Jeg hadde aldri latt en 12-åring styre min kanal. Og jeg vil på det sterkeste anbefale eierne av Hw.no om å heve "aldersgrensen" på de de deler ut op-status til, selv om de er aldri så ivrige brukere av kanalen.

noen gang hørt at alder ikke gjelder via internett? ta sosohal som ett exempel, han er heller ikke gamle guttungen, men han kan og oppføre seg, så dette preiket med alder er toskete. SirAnderz er en grei liten guttunge han..

House^ (OP, hw.no @undernet)

Lenke til kommentar

Var på HW.no på undernet en gang, SirHarteg eller hva han heter prøvde og true på meg en Soyo scsi brenner, men ville ikke ha den, gidde ikke no grun, han slutta IKKE og mase på privaten om den forbanna brenneren, til slut ble han forbanna. Det tok liksom kaka, liksom, den maska som "voksen" her som moderator gjør meg kvalm. Men dem skall ikke få ødelegge for meg. Og SirHarteg, eg vill ikke ha noe soyo brenner, kjøpte plextor som eg sa eg skulle, og har ingen rett til og gi deg noen grunn til hvorfor eg IKKE vil ha den soyo brenneren din.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 16:43, Padrel skrev:

Det er isåfall det dummeste jeg har hørt. Folk blir ikke mer voksne og modne selv om de setter seg bak en skjerm.

Padrel

det var jo ikke det han sa ....

men du må ikke tru at alle under 15(bare et eksempel) er små dritunger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...