theDurkan Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vel, jeg og noen kompiser skal arrangere mini-lan om en liten stund. Stedet vi skal være på, har ISDN 64,4 kbs fra start. Det vi da lurer på er om det er mulighet for å leie internett noen dager fra en ISP. En av gutta påstod at Nextgentel hadde kampanje på å leie ut nett for en dag, mot en rimelig penge, men jeg ser ingenting om det på hjemmesidene deres. Dermed regner jeg med at NGT IKKE tilbyt slikt, men lurer på om andre gjør det. Det er ikke snakk å leie noe skikkelig kraftig, og en halv mbit holder i massevis. Det er mest for å holde kontakten med resten av verden, og eventuelt spiller litt online mens man venter på de andre skal bli ferdig med sine comboer. Jeg har ingen anelse om hva som finnes av kabler til dette huset, men det ligger ivhertfall i sossestrøket av Bærum, og NGT kan levere adsl dit ifølge telefondatabsen Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Du må rett og slett ta en liten ringerunde og høre med de forskjellige nettleverandørene ang. sponsing av linje (mot evt. et "lite bidrag" eller reklameplass). Jeg har selv arrangert to større LAN ( 200+ personer) og vi fikk så og si linja gratis. Selvfølgelig var det jæskli mange ISP'er som verken ville svare eller ville sponse, men en eller annen burde være mulig å få tak i. Ellers kan kanskje kommunen være behjelpelig. Kanskje de kan legge inn et godt ord for dere, kanskje samarbeide med Oppveks- og ungdomstjenesten i kommunen. Da virker hele prosjektet brått mye mer seriøst (hvis det er er snakk om et litt større LAN enn bare vennegjengen) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis dere har en trådløs ruter og det tilfeldigvis finnes en nabo som har wlan, så kan dere også spørre om å få låne nettet hans. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Vel, UFO: Jeg får ta en ringerunde og kontakte ISPene. Vi blir vel kanskje oppimot 8, og da er det liten vits å kontakte kommunen. Ozelot: God ide, men tviler på at noen av dem har wlan, selvom alle husene er på tre etasjer, og typiske folk som kunne trenge wlan, så tror jeg ikke disse folka er oppegående nok til å hå skaffet seg det Men jeg kan alltids prøve Endret 26. februar 2005 av Mixel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå