Razor 36 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Kjøpte meg en NEC 3520 den varte i en uke så tok den kveld, funket fint så lenge den varte. Spurte de som jeg kjøpte dem av om det var mange som hadde kommet i retur, han svarte JA. Tenkte, da får jeg vel kjøpe den beste og dyreste, en plextor 716a, den burde klare det meste. Men nei, har hatt mye tull med den, både lesing og brenning, av originale dvd filmer til og med (uten riper). Brent mye feil både på cd og dvd (har tilogmed klart å odelegge en rw plate), dritt spiller. Skulle aldrig ha solgt min gode gamle MSI DR4A den funket ivertfall. Så hva skal jeg kjøpe nå? BenQ, Aopen. Noen som har noen gode råd. Endret 25. februar 2005 av Razor 36 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vil tro Benq 1620 Pro er en bra brenner. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vil tro du har vært uheldig med de to brennerne du har hatt. Tror ikke dine erfaringer med de to merkene er de samme som de fleste her. Har selv hatt to plextor dvd brennere, ikke 716, begge har fungert helt fint. Når det er sagt, jeg er likevel helt enig i anbefalingen til Ozelot. Lenke til kommentar
Razor 36 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Lurer på hva årsaken er på plextoren, har hatt plextorer før (cd brennere). De har jeg aldri hatt problemer med. Skal jo være ett veldig bra merke, tror heller det ikke er noe feil med denne spilleren heller. Har lest noen andre innlegg her som har det samme problemet. Jævla iriterrende Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Til trådstarter: Det er en rekke lignene tråder om hvilke brenner som som er best. Det som slår meg er at det samme går igjen i alle trådene, og det er at BenQ DW1620 Pro er best. Hvorfor den er best? Søk etter trådene så ser du alle argumentene for hvorfor BenQ`en kommer best ut. Fjernet quoting av slettet innlegg. Rikky Endret 8. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Nec 3520 er vel en bra brenner, finnes mange tråder om dette her på forumet Men Benq`en kommer vel også like etter Endret 7. mars 2005 av John Kåre Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Plextor - King of quality! Bare husk å last ned og flashe inn nyeste versjon så brenner den alt. Sveinl. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Nec 3520 er vel en bra brenner, finnes mange tråder om dette her på forumet Men Benq`en kommer vel også like etter Nå er vel strengt tatt BenQ brenneren bedre enn NEC brenneren da... BenQ DW1620 Pro er vel fortsatt rangert som den beste brenneren. Endret 7. mars 2005 av Wipeout Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Plextor - King of quality! Bare husk å last ned og flashe inn nyeste versjon så brenner den alt. Sveinl. herregud, har du lest litt rundt på forumet her? du ligger jo 10 år bak i tid. Ja Plextor var veldig bra før, men det de leverer nå er helt hopløst ut i fra pris. Ein Plextor brenner er så overprisa at det ikke går an, og ikke klarer den å komme godt ut i tester heller. Ja den har blitt bedre etter firmware oppgradering, men lang lang langt i fra der den burde vere for prisen. Viss du ikke vil ha Nec brenneren så bør du deffently gå for BenQ brenneren. Den er en veldig rask brenner, brenner fint 16x på gode medier. Støtter Bitesetting og brenner veldig veldig bra på dvd+r BenQ er flinke med firmware og feila blir fiksa rask BILLIG Meget god brennekvalitet. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Plextor - King of quality! Bare husk å last ned og flashe inn nyeste versjon så brenner den alt. Sveinl. herregud, har du lest litt rundt på forumet her? du ligger jo 10 år bak i tid. Ja Plextor var veldig bra før, men det de leverer nå er helt hopløst ut i fra pris. Jeg akter ikke å trekke inn vårherre i denne diskusjonen... men jeg har aldri hatt noe tull med hverken Plextor eller gud. Det er tredje generasjon jeg har nå. Har hatt 2 feilbrenninger av kanskje 200. Det med prisen synes jeg er greit pga. det ovenfor. Kvalitet skal man betale litt ekstra for. Tror trådstarter har vært uheldig, eller ikke har flashet inn nyeste versjon av brennerens interne programvare. Og når det gjelder dette med å være 10 år tilbake i tid....hva jobber du med siden du er så fremtidsrettet? Jeg jobber med integrering av systemer og rasjonalisering av arbeidsprosesser ved bruk av PDA og håndholdte enheter. Så lenge min DVD-brenner plextor fungerer bra, hvorfor skal jeg bytte? Sveinl. Endret 7. mars 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Psh Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Plextor - King of crap! Er vell ikke fullt så gæernt, men uten å tenke på pris så er fortsatt både Nec'en og BenQ'n bedre en Plextor'n! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Plextor - King of crap! Er vell ikke fullt så gæernt, men uten å tenke på pris så er fortsatt både Nec'en og BenQ'n bedre en Plextor'n! Er forsåvidt enig.... får man negative erfaringer med et produkt og det ikke hjelper å flashe eller uansett hva man gjør så er det forståelig at man ønsker å bytte merke. Gogogo.... jeg bare foreslo å flashe inn ny programvare i brenneren for å se om det løser problemet før ny brenner kjøpes. Siste versjon finnes >HER< Nyheter i ny versjon: Support for newer 8X DVD+R media Support for newer 16X DVD+R media Support for newer 8X DVD-R media Support for newer 16X DVD-R media Support for newer 8X DVD+RW media Support for newer DVD+R DL media Support for newer DVD-R DL media Support for 6X writing on DVD+R DL media Improvements: Write performance on CD-R media Write performance on CD-RW media Write performance on DVD+R media Write performance on DVD-R media Write performance on DVD+R DL media Write performance on DVD+RW media Write performance of AutoStrategy (12X writing is allowed on 16X media) Write quality of AutoStrategy Read performance of DVD media Sveinl. Endret 7. mars 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Plextor var engang King of Quality, men er nok ikke kongen på haugen lenger... Sier ikke at Plextor er dårlig, men andre produsenter har samme kvaliteten til en mye bedre pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå