Recon Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har trøbbel med bråkete disker (og har for øyeblikket ikke råd til nye) og kjøpte derfor selvklebende matter for å lydisolere kabinettet mitt selv. Eller, isolere og isolere, håpte på en reduksjon i støy ihvertfall.. NADA! Om mulig bråker det enda mer fordi jeg støvugde bort laget med støv foran kabinettviftene!! Jeg kjøpte slik matte. La på i dørene på begge sider av kabinettet (altså, også den bak hovedkortveggen), tjukk "hårete" tape på fronten under dekslet der (unntatt over vifterillene),og olja kabinettviftene. INGEN effekt! Hva i all verden er dette? Har ikke slik lydisolering noen effekt? På de Lian Li kabinettene jeg har sett går ikke matta kant til kant engang i dørene, mens hos meg så gikk det så kant i kant at jeg knapt fikk de på plass. Og den var også temmelig tjukk (Clas Ohlssonkvalitet må vite) Lyden på diskene er den type jetturbin som de får når de begynner å li mot slutten på sitt opplevelsesrike liv. uuuUUUUIIIIIIIIII osv til jeg slår av pcn. Power savinga demper det litt, men langt fra nok. Har noen noen gode tips (gjerne billige også)? -Recon- Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Prøv å henge diskene opp i pattentbånd som jeg har gjordt eller i noe strikk greier. Da blir du kvitt knittringen når disken leser, men den vininga forsvinner ikke før du kjøper stillere disker. Har du vannkjøling kan du pakke inn diskene i lydisolasjon å kjøre vann inn for å kjøle. Har også sett noen lage en boks med heatpipe system utenpå. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Ikke la dem lide lenger. Koble dem fra og legg dem i en skoeske. Etter en kort seremoni isoleres de best med 6 fot jord. Ny Seagate eller Samsung disk anbefales. Du hadde jo kommet et stykke med de kronene du la ut på støydemping.... Endret 25. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Recon Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Hehe, ikke jeg. Dama med 249,- på Clas Ohlson! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå