Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Hallo, jeg lurer på hvordan jeg kan slå av en annen data på nettverket, det var noen som herja og kødda med meg på denne måten og jeg vil gjærne ha hevn........ Takker for alle svar, martin Endret 25. februar 2005 av parachute_X Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vel, i Linux er det jo bare å logge på som root, for så å kjøre en <shutdown Payback!> Windows kjenner jeg ikke til så godt, men du må vel snike inn en trojan eller noe. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 men det går vel ann å gå på, start>kjør>cmd og skrive inn en heftig comand eller noe? Må ha hjelp med dette!! Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 heisann i windows bruker man en komando som heter shutdown: Bruk: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datamaskinnavn] [-t xx] [-c " kommentar"] [-d up:xx:yy] Ingen argumenter Vis denne meldingen (samme som - ?) -i Vis GUI-grensesnitt, må være første alternativ -l Logg av (kan ikke brukes med alternativet -m) -s Slå av datamaskinen -r Avslutt og start datamaskinen på nytt -a Avbryt maskinavslutning -m \\datamaskinnavn Ekstern datamaskin som skal avsluttes/startes på nytt/avbrytes -t xx Angi tidsavbrudd for avslutning til xx sekunder -c "kommentar" Avslutningskommentar (maksimum 127 tegn) -f Tvinger programmer som kjører å lukke uten advar sel -d [p]:xx:yy Årsakskode for avslutningen u er brukerkoden p er koden for en planlagt avslutning xx er koden for hovedårsaken (positive heltall m indre enn 256) yy er koden for underordnede årsaker (positive h eltall mindre enn 65536) Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 jeg skjønte ikke helt dette, kan du forklare litt bedre, Skal jeg skrive følgene: shutdown [-s\\martin] for å skru av min data foreksempel, min data heter martin.. kan du skrive her hva jeg skal skrive hvis jeg skal skru at en data med datamaskin navn hjemme.. plz Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 for å skru av en maskin som heter martin: shutdown -m \\martin for å slå av hjemme: shutdown -m \\hjemme Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 jeg vt ikke om det er noe galt med min pc eller om det er du som har forklart feil men dette funker dessverre ikke for meg, men jeg bare MÅ finne dette ut så fort som mulig.... Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 For å kunne bruke shutdown-kommandoen på andre pcer over nettverk, er man vel nødt til å ha administratortilgang på den maskinen du skal skru av. Det er ikke bare å skru av de PCene du vil over nettverk! Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 vil anta at man trenger lokale admin rettigheter for å kjøre den kommandoen der ,og da er du jo ikke kommet deg så mye lenger., tviler på dere kjører AD der du er domain admin, eller at du har admin passordet på den aktuelle pc... Tror du heller skal tenke på å fikse din egen pc jeg, som tydeligvis har noen fundamentale sikkerhetshull , istedet for å tenke på shutdown av andre sine pc'er som hevn fordi en snill person utnyttet den råtne pc'en din til KUN å ta shutdown på den.. Tenk om han slettet alle filene dine istedet du, eller ennå værre., fyllte på med ubehagelige filer og sendte mail til kripos om det.. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 hvordan kan jeg da få admin tilgang til denne dataen da? Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 lol, det er bror min vi snakker om og han er dom som et brød!! Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Gå å legg dere, det er sent Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Vel, hvis du har fysisk tilgang til PCen og kan logge på en administrator-konto, kan du bare legge til en ny brukerkonto med administratorrettigheter og passord. Du logger så på din egen PC med samme brukernavn og passord som du la til på den andre PCen. Så kjører du shutdownkommando. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 jeg kan brukernavnet hans, og han har ikke noe passord, kan jeg da bare lage en konto på min data med samme navn som han og så ta shutdown? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 prøv har lest en tråd om dette her før, prøv å søke litt i forumet http://forum.hardware.no/index.php?showtop...,nettverk&st=40 Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 jeg leste rundt men fant ikke ut hvordan jeg gjør det, jeg bruker xp... Og hvær gang jeg prøver shutdown kommer det opp en slags bruksanvisning inne i cmd som forklarer hvordan jeg skal gjøre det, jeg funger den og prlver igjen, men da kommer bare samme dritten opp igjen. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 cut'n paste fra cmd det du prøver skrive når det ikke funker Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation C:\Documents and Settings\Martin>shutdown -m \\hjemme Bruk: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datamaskinnavn] [-t xx] [-c " kommentar"] [-d up:xx:yy] Ingen argumenter Vis denne meldingen (samme som - ?) -i Vis GUI-grensesnitt, må være første alternativ -l Logg av (kan ikke brukes med alternativet -m) -s Slå av datamaskinen -r Avslutt og start datamaskinen på nytt -a Avbryt maskinavslutning -m \\datamaskinnavn Ekstern datamaskin som skal avsluttes/startes på nytt/avbrytes -t xx Angi tidsavbrudd for avslutning til xx sekunder -c "kommentar" Avslutningskommentar (maksimum 127 tegn) -f Tvinger programmer som kjører å lukke uten advar sel -d [p]:xx:yy Årsakskode for avslutningen u er brukerkoden p er koden for en planlagt avslutning xx er koden for hovedårsaken (positive heltall m indre enn 256) yy er koden for underordnede årsaker (positive h eltall mindre enn 65536) C:\Documents and Settings\Martin> Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 det er ikke bare den kommandoen jeg har prøvd altså, men den dritten der kommer uansett hva jeg skriver med shutdown først... Lenke til kommentar
aron Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Om du søker på "Multi-Remote Shutdown" hos Google får du opp et hav av programer som ordner biffen. Som tidligere sagt i tråden må du ha administrator rettigheter på maskinen. Du kan søke den opp i mine nettverksteder, klikke på maskinen og legge inn brukernavn og passord først. Så lukker du minenettverksteder. Du er fremdeles pålogget maskinen. Kjør programet og se hva som skjer.... Prøvde et på jobben som heter Multi-Remote Shutdown. funket greit men ikke 100% Ingen skader oppstod annet en frustrasjon hos de berørte. OBS OBS!!! INGEN GARANTIER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå