jænzsn Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Aller vet at røryking ikke er en bra ting, det kosster mye er helsefarlig, tar tid og lukter. fordelen er at det er sosialt, men det finnes enkelte andre ting som er mer sosialt en og røyke da Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Aller vet at røryking ikke er en bra ting, det kosster mye er helsefarlig, tar tid og lukter. fordelen er at det er sosialt, men det finnes enkelte andre ting som er mer sosialt en og røyke da Og med det er vel diskusjonen over. Alle vet røyk er ut. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) I hear you, men jeg har opprinnelig dette fra en stort oppslag i dagbladet for noen uker siden. Finner det ikke nå da, men er ikke så viktig. Alt i alt kan vi si at festrøyking ikke er spesielt sunt, men langt så farlig som å røyke hver dag. Festrøyker selv jeg så... Ja, da er vi to som liker å nyte en blås i festlig lag Fordi det at noen røyker koster samfunnet millioner, kanskje milliarder av kroner. Er du nå så sikker på det? Jeg vil våge å påstå at ikke-røykere koster langt mer. Disse lever fort vekk 10 år lengre enn en røyker, og dette er vanligvis 10 år der pensjon skal utbetales. Dessuten dør ikke-røykere til slutt også, og de dør ofte av de samme sykdommene og trenger de samme dyre medisinene. Dessuten spytter røykerne millioner inn i statskassen i form av avgifter på tobakksproduktene. Nei, den gamle myten om at røyking koster samfunnet mange penger er tull og tøys. Tvert imot tjener samfunnet rent økonomisk på alle avgiftene røykerne betaler og pensjonen de aldri hever. Endret 8. mars 2005 av Jon@s Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Så la det vær hver enkelt sin sak. Om ikke dere ikke-røykere kan akseptere røykerene sitt valg, er det deres problem! Endret 8. mars 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Fordi det at noen røyker koster samfunnet millioner, kanskje milliarder av kroner. Er du nå så sikker på det? Jeg vil våge å påstå at ikke-røykere koster langt mer. Disse lever fort vekk 10 år lengre enn en røyker, og dette er vanligvis 10 år der pensjon skal utbetales. Dessuten dør ikke-røykere til slutt også, og de dør ofte av de samme sykdommene og trenger de samme dyre medisinene. Dessuten spytter røykerne millioner inn i statskassen i form av avgifter på tobakksproduktene. Nei, den gamle myten om at røyking koster samfunnet mange penger er tull og tøys. Tvert imot tjener samfunnet rent økonomisk på alle avgiftene røykerne betaler og pensjonen de aldri hever. Han er sikker på det. Da kan man likeså si penger er viktigere enn livet. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg syns ikke dere bør være misfornøyde. Dere holder dere sunne og friske, og i tillegg får dere inn penger i statskassa Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Fordi det at noen røyker koster samfunnet millioner, kanskje milliarder av kroner. Er du nå så sikker på det? Jeg vil våge å påstå at ikke-røykere koster langt mer. Disse lever fort vekk 10 år lengre enn en røyker, og dette er vanligvis 10 år der pensjon skal utbetales. Dessuten dør ikke-røykere til slutt også, og de dør ofte av de samme sykdommene og trenger de samme dyre medisinene. Dessuten spytter røykerne millioner inn i statskassen i form av avgifter på tobakksproduktene. Nei, den gamle myten om at røyking koster samfunnet mange penger er tull og tøys. Tvert imot tjener samfunnet rent økonomisk på alle avgiftene røykerne betaler og pensjonen de aldri hever. Han er sikker på det. Da kan man likeså si penger er viktigere enn livet. Han snakket om at røyking koster millioner, kanskje milliarder av kroner. Det var det jeg svarte på, og jeg mener fortsatt at røykere ikke koster samfunnet mer i kroner og øre enn ikke-røykere. Sorg og lidelse for de involverte er selvfølgelig et annet moment, men dette kan ikke måles i kroner og øre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå