Gå til innhold

Begynne å røyke?

willbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kamerat av meg(15) har begynt å røyke. Han sier at han ikke vil bli som bestefaren og være 90 år og ligge på gamlehjem og ikke huske en shit. Noen som har kommentarer til dette?

Men han er tydeligvis ikke så redd for kreft?

Lenke til kommentar

Kameraten din har ikke mye vett i skalen hvis det er undskyldningen til å begynne å røyke. Hva er vitsen spør no jeg? Ser jo egentlig bare dumt ut med fjortiser som går rundt med røyken i kjeften. Hva er vitsen med å puste inn røyk (som lukter dritt) og få dårlige lunger og få elendig kondis og daue om 20 år liksom?

Amen :)

Lenke til kommentar

Merkelig at mennesker skal bruke så mye penger på selvmord. :nei: Det finnes billigere måter å leke med døden på: spille ball på jernbaneskinnen eller hoppe på skate board i høy fart på et 3 meter høyt hopp med asfalt under. :)

Jeg setter faktisk pris på at røykerne oppfordrer andre til ikke å begynne å røyke, også at dere inrømmer at dere har tatt et feil grep ved å starte. Håper dere klare å overvinne drømmeprincen. :w00t:

Ståpå hilsen

Larzemannen :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har dødsplanen min klar...

Når jeg er 65-70år gammal, kjøper jeg en lambo eller ferrari, fyller tanken, og kjører som bare faen, etter noen timer med politijakt og tanken begynner å tømme seg, finner jeg den nærmeste brua og kjører utfor.

Kan jeg sitte på?

Lenke til kommentar
Jeg har dødsplanen min klar...

Når jeg er 65-70år gammal, kjøper jeg en lambo eller ferrari, fyller tanken, og kjører som bare faen, etter noen timer med politijakt og tanken begynner å tømme seg, finner jeg den nærmeste brua og kjører utfor.

Kan jeg sitte på?

kjøp en Lambo, den med tre seter, så slenger jeg meg på også.

Det er som det ble sagt før i denne tråden billigere måter å leke med døden på...

Hvorfor ikke bare leve utrolig bra til han blir 60, så ta overdose med sovetabletter elns? (Ikke ta det som en oppfordring på noen som helst måte)

Sitter å hører på "Today is a good day to die". :roll:

Lenke til kommentar
Å ta sitt eget liv p.g.a alderdom blir for dumt. Hvis det er senilitet med i bildet kan jeg forstå det. Hvis jeg noen gang blir senil skal jeg ikke lage noe stort oppstyr, skal ganske enkelt skyte meg hvis det skjer.

Mange demente er ikke klar over at de er begynnende dement... Jeg jobber på en dementavdeling og der pratet jeg med en person som nettopp hadde blitt lagt inn, personen virket klar og skjønte ikke hvorfor denne var flyttet hit. Etterhvert i samtalen ble mye gjenntatt og jeg skjønte da hvorfor.

Det heter ikke senil heller."Senil" betyr gammel, og demens er sykdommen. Misbruk av ordet senil har ført til at det nå ikke heter senil demens men aldersdemens. Bare til orientering :-)

Lenke til kommentar

det er alt for mange anti røyke fanatikere her som ikke vet helt hva de snakker om når det gjeldet hvordan det er å røyke.

vil vil også nevne at det å begynne å røyke er en valgsak, hvis han kompisen din har lyst til å røyke så la han røyke.

men ikke missforstå altså, jeg prøver ikke å reklamere for røyking eller noe sånt no, jeg sier bare at det er alt for mye røyke hets og lignende her :)

jeg vil også nevne at det lureste er å IKKE begynne,

jeg for eksempel har nå røyka i snart halvannet år (jeg begynte ikke for å være tøff eller no sånt no for før jeg begynte var jeg heftig anti røyker)

men jeg er IKKE avengig av nikotinet i røyken, det er derimot det at når en blir vant til det blir det så deilig å stå opp om morran og gå ut å ta seg en røyk at det er VANSKELIG å slutte.

dette vet jeg ALT om siden jeg selv har sagt at jeg skal slutte i over et halvt år men jeg har utsatt det og utsatt det og røyker fortsatt den dag i dag.

så bare la være å begynne selv og la de som har begynt få gjøre som de vil med helsa si

Edit: jeg må også legge til at jeg personlig har hatt seriøse halsproblemer med en djevelsk hoste minst tre ganger etter jeg begynte (ikke å anbefale)

en gang hosta jeg faktisk så jævli at jeg brista ribbeinet (ikke å anbefale)

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

Røyking er dumt uansett hvordan du ser på det... jeg husker selv når jeg begynte,hvor spennede det var å snike seg rundt for å ta en sigg,og jeg ser tilbake på det nå,og syns det var en utrolig kul tid,men alle de penga jeg har brukt,og de skadene jeg har påført kroppen min,så har det ikke vært verdt det....jeg har slutta nå,eller jeg røyker når jeg drikker,og snuser vel en boks med porsjons snus på 4-5 dager...sparer en del penger på det,og skader ikke kroppen like mye...

Kameraten din kan si hva han vil,jeg hadde også masse teite grunner til at det var fett å røyke,men fakta er at det er døds teit...men det er så lett å gi etter presset fra gruppa,og begynne....

Lenke til kommentar
En kamerat av meg(15) har begynt å røyke. Han sier at han ikke vil bli som bestefaren og være 90 år og ligge på gamlehjem og ikke huske en shit. Noen som har kommentarer til dette?

[ironi]Det er jo så mye bedre å bli holdt i live ved hjelp av en respirator en god stund![/ironi]

Lenke til kommentar

tøffen

men jeg er IKKE avengig av nikotinet i røyken, det er derimot det at når en blir vant til det blir det så deilig å stå opp om morran og gå ut å ta seg en røyk at det er VANSKELIG å slutte.

dette vet jeg ALT om siden jeg selv har sagt at jeg skal slutte i over et halvt år men jeg har utsatt det og utsatt det og røyker fortsatt den dag i dag.

Det kalles avhengighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...