willbend Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 En kamerat av meg(15) har begynt å røyke. Han sier at han ikke vil bli som bestefaren og være 90 år og ligge på gamlehjem og ikke huske en shit. Noen som har kommentarer til dette? Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Think of someone of "average" intelligence. Then think half the world is dumber than that. Teit grunn for å begynne og røyke. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 ja, kompisen din vet nok ikke helt hva han snakker om... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Tåpelig unnskyldning for å kunne gjøre noe som er megakult og som alle bare må gjøre... <ja, ironi> Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis han sier at han begynte å røyke for å dø før han blir så gammal, så tror jeg han driter litt på draget... Er ikke akkurat gøy å være 50, hoste opp lunga og svart slim... Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Røyking er teit.. Det smaker liksom ikke noe godt (vel, kanskje den første du tar om morgenen) det er DYRT og det ser ikke spesielt tøft ut når du må stå ute å fryse ræva av deg når du er på diverse utesteder.. Røyker selv så jeg vet hvordan det er, og det er ikke noe særlig.. Prøver å slutte nå da, men det er vanskelig med tanke på alle de andre kompisene rundt meg som tilbyr meg en røyk i ny og ne.. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Kameraten din har misforstått Jeg har aldri røykt, og har lovet både meg selv og mange jeg kjenner at jeg aldri kommer til å begynne heller. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Røyking er bare kult for den som begynner. Og da er det kult bare der og da. Når det har gått et halt år til et år, begynner det å gå nedover. Da er det ikke særlig kult lenger, men allerede da tenker man ikke over grunnen til at man begynte engang. For da er det for sent. Husk at kroppen venner seg til at man tilfører gift ned i lungene og tror dermed at det skal være sånn. Det kalles evolusjon i en mindre stor dose, men fungerer likt. Når man da prøver å slutte, blir kroppen uvel fordi den tror at den mangler noe livsnødvendig. Få kompisen din til å ikke begynne med det. For det er bare "kult" i den første måneden/månedene. PS: Røyker selv og har gjort det siden 8.klasse. Begynner å bli en del år nå. Det er ikke særlig flott å røyke nå. Ihvertfall nå som jeg er avhengig. Tenk hvordan det er å være tørst hele tiden, bare i lungene. Røykesug kjennes litt sånn ut. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Tenk hvordan det er å være tørst hele tiden, bare i lungene.Røykesug kjennes litt sånn ut. Jepp.. Og hvordan det er å få gule fingre og dårlig ånde.. Røyk smaker jo ikke sånn spesielt godt heller.. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har lovet meg selv og ALDRI begynne å røyke, faren min som har røykt i rundt 20-30 år begynte å få fysiske problemer pga. røyken, det var forferdelig for hele familien og jeg så hvor vondt han hadde det. Barna som i alle år hadde sagt ting som: kast røyken pappa, det er farlig. Hadde han stolt sagt, nei, sønn det er uaktuelt. Jeg så skuffelsen i øynene på han. Jeg trodde jeg skulle miste han. Det var et helvette for meg og alle andre rundt han. Men det gikk bra, han har idag sluttet og lever et mye mer sunt og bedre liv. Det er motivasjon nok for meg og alle mine nærmeste venner som opplevde dette selv.. Er 14 år gammel.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 For en latterlig grunn. Hva med kvaliteten han skal ha på livet mellom han er 15 og 90 år da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Survival of the fittest; la ham dø så fort han vil. Du kan jo hjelpe ham med å forstå at det finnes enda mer effektive måter å ta sitt eget liv på, f.eks. å hoppe utfor et stup. Endret 25. februar 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ta det fra en som røyker selv, ikke begynn å røyke. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Off og off. Ei i klassen min sier akuratt det samme Synest synd på henne. Det går bare raskere til man blir syk. vil heller ikke sitte stille og stirre ut et vindu på statens bekostnig. Men hva er det vi har pc'en til Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg syns det var en fin grunn ;P Det er nok egentlig ikke derfor han begynner da, han lyver nok for seg selv dersom han tror dette er grunnen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Om han lyver for seg selv, så trenger han en lærepenge. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis man ikke vil bli gammel så kan man heller hoppe utfor en bor elns Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis man ikke vil bli gammel så kan man heller hoppe utfor en bor elns Jepp! Mye mer show å hoppe utfor ei bro og bli splætta utover dalbunnen enn å sakte krepere i et sterilt sykehusrom Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg har dødsplanen min klar... Når jeg er 65-70år gammal, kjøper jeg en lambo eller ferrari, fyller tanken, og kjører som bare faen, etter noen timer med politijakt og tanken begynner å tømme seg, finner jeg den nærmeste brua og kjører utfor. Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 En del tåpelige argument for å ikke leve lenger enn 60-70 Det som er et faktum er at verdiene i livet forandrer seg etterhvert som en blir eldre. Når de som absolutt ikke ville bli gamle blir litt eldre, vil de nok finne ut at det ikke er så værst å bli gammel. Et stikkord til det er familie, barn, barnebarn, kone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå