Gå til innhold

Begynne å røyke?

willbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Røyking er teit.. Det smaker liksom ikke noe godt (vel, kanskje den første du tar om morgenen) det er DYRT og det ser ikke spesielt tøft ut når du må stå ute å fryse ræva av deg når du er på diverse utesteder..

Røyker selv så jeg vet hvordan det er, og det er ikke noe særlig.. Prøver å slutte nå da, men det er vanskelig med tanke på alle de andre kompisene rundt meg som tilbyr meg en røyk i ny og ne..

Lenke til kommentar

Røyking er bare kult for den som begynner. Og da er det kult bare der og da.

Når det har gått et halt år til et år, begynner det å gå nedover.

Da er det ikke særlig kult lenger, men allerede da tenker man ikke over grunnen til at man begynte engang. For da er det for sent.

Husk at kroppen venner seg til at man tilfører gift ned i lungene og tror dermed at det skal være sånn. Det kalles evolusjon i en mindre stor dose, men fungerer likt.

Når man da prøver å slutte, blir kroppen uvel fordi den tror at den mangler noe livsnødvendig.

Få kompisen din til å ikke begynne med det. For det er bare "kult" i den første måneden/månedene. :no:

PS: Røyker selv og har gjort det siden 8.klasse. Begynner å bli en del år nå.

Det er ikke særlig flott å røyke nå. Ihvertfall nå som jeg er avhengig.

Tenk hvordan det er å være tørst hele tiden, bare i lungene.

Røykesug kjennes litt sånn ut.

Lenke til kommentar

Jeg har lovet meg selv og ALDRI begynne å røyke, faren min som har røykt i rundt 20-30 år begynte å få fysiske problemer pga. røyken, det var forferdelig for hele familien og jeg så hvor vondt han hadde det. Barna som i alle år hadde sagt ting som: kast røyken pappa, det er farlig. Hadde han stolt sagt, nei, sønn det er uaktuelt. Jeg så skuffelsen i øynene på han. Jeg trodde jeg skulle miste han. Det var et helvette for meg og alle andre rundt han. Men det gikk bra, han har idag sluttet og lever et mye mer sunt og bedre liv. Det er motivasjon nok for meg og alle mine nærmeste venner som opplevde dette selv.. Er 14 år gammel..

Lenke til kommentar

En del tåpelige argument for å ikke leve lenger enn 60-70

Det som er et faktum er at verdiene i livet forandrer seg etterhvert som en blir eldre.

Når de som absolutt ikke ville bli gamle blir litt eldre, vil de nok finne ut at det ikke er så værst å bli gammel.

Et stikkord til det er familie, barn, barnebarn, kone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...