Gå til innhold

Upload limiter ?

anibanani

Anbefalte innlegg

Fant dessverre ikke noen annen kategori å legge denne tråden under.

Broren pleier å laste ned ting veldig ofte, problemet er ikke når han laster ned for vi har stor inn linje. Problemet er at når han bruker download program så blir veldig ofte hele ut linja vår brukt av folk som laster opp,

og da blir det umulig for andre på nettverket å for eksempel spille online spill etc. Jeg har hørt snakk om at det finnes upload-limiter.

Finnes det en sånn upload-limiter som virker for hele nettverket, sånn at utlinja vår ikke blir såppas belastet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om jeg sier noe som er feil i denne posten, så beklager jeg.

Men, jeg tror ikke det finnes et program som du kan "legge inn i ruteren" slik at den fikser linjen pr. bruker.

Det finnes på en del "high-tech" svitsjer, men har ikke hørt om dette når det gjelder rutere.

Det du kan gjøre, er å installere "NetLimiter" på din brors maskin, og sette på en upload limit på det programmet der.

Hvis det finnes et program som tar ned hele upload linjen på nettverket, så er ikke dette å anbefale hvis det ikke tar for seg hver port på ruteren, siden online spill også bruker noe av upload linjen.

Eneste forslaget jeg kan komme med, er at du legger inn NetLimiter på din brors datamaskin, samt skrur ned upload hastigheten på det programmet han bruker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...