Gå til innhold

Oppsett av ekstra medieknapper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slår av pcen

Det er vel ikke særlig lurt? Tenk om du kommer borti knappen eller har en katt i huset :p

Eg trur knappen er laga til det, er ein liten ein heilt til venstre -- dessutan har eg lagt til at det popper

opp eit vindauge som forteller meg at pcen slår seg av om 10 sekund - så eg kan alltids bryte det av.

Knappen er utruleg lav (lavare enn tastaturet, er liksom «inni»), og han er svart med ein måne på.

Det fungerer utmerket det! ;)

Og «MS-DOS modus»; Ja! :D Sjølvsagt har eg dét. Må finne dei små gledane i livet veit du! :D

Lenke til kommentar
Måneknappen er vel meint for kvile-modus evt dvale-modus.

Eg brukar han til "xset dpms force off" dvs skru av skjermen.

På min laptop resulterer det i en "svart" skjerm med bakgrunnsbelysningen på. Vet du hvordan man kan slå av bakgrunnsbelysningen i samme slengen?

Lenke til kommentar
Slår av pcen

Det er vel ikke særlig lurt? Tenk om du kommer borti knappen eller har en katt i huset :p

Katta mi har en tendens til å sette seg på tastaturet på laptop'en når jeg går fra den... da skjer det mye interessant :p

Uansett.. LineAK er fint, brukte det da jeg hadde SUSE. Nå for tiden bruker jeg Ubuntu, og der kan jeg (ihvertfall på mitt Logitech tastatur) stille inn de ekstra tastene under Hurtigtast-menyen i Gnome.

Lenke til kommentar
Uansett.. LineAK er fint, brukte det da jeg hadde SUSE. Nå for tiden bruker jeg Ubuntu, og der kan jeg (ihvertfall på mitt Logitech tastatur) stille inn de ekstra tastene under Hurtigtast-menyen i Gnome.

Har du fått det til med rhythmbox, får det bare til med volum, og alle Desktop-tingene. Ikke noe fram og tilbake eller play pause osv?

Lenke til kommentar
Har du fått det til med rhythmbox, får det bare til med volum, og alle Desktop-tingene. Ikke noe fram og tilbake eller play pause osv?

Samme her, men jeg har bare noen få knapper, så media-knappen bruker jeg heller til å avmontere CD'en, siden eject-knappen på CDROM'en ikke fungerer i Ubuntu.

DJViking: Det er en Gnome-ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...