DJViking Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Noen som har en god oppskrift for hvordan man får de ekstra medieknappene på tastaturet til å virke under Linux ? Mitt tastatur er et Logitech Media Desktop Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 LinEAK er et fint program. Denne tråden på forums.gentoo.org er sikkert greit å ta en titt på Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ohh, eg elsker LinEAK -- utruleg herleg program! Har eit slikt Logitech tastatur - kjempekos! Kan styre alt vha. tastaturet! Slår av pcen, styrer musikken, opner program o.l. Heeerleg! Lenke til kommentar
bluet Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ohh, eg elsker LinEAK -- utruleg herleg program! Har eit slikt Logitech tastatur - kjempekos! Kan styre alt vha. tastaturet! Slår av pcen, styrer musikken, opner program o.l. Heeerleg! Har du ofte slike gledesutbrudd? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Slår av pcen Det er vel ikke særlig lurt? Tenk om du kommer borti knappen eller har en katt i huset Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Slår av pcen Det er vel ikke særlig lurt? Tenk om du kommer borti knappen eller har en katt i huset Eg trur knappen er laga til det, er ein liten ein heilt til venstre -- dessutan har eg lagt til at det popper opp eit vindauge som forteller meg at pcen slår seg av om 10 sekund - så eg kan alltids bryte det av. Knappen er utruleg lav (lavare enn tastaturet, er liksom «inni»), og han er svart med ein måne på. Det fungerer utmerket det! Og «MS-DOS modus»; Ja! Sjølvsagt har eg dét. Må finne dei små gledane i livet veit du! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hihi, min "måne-knapp" låser skjermen Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Min måne-knapp åpner en terminal. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 sim: windows-knappen gjør susen for terminal Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Måneknappen er vel meint for kvile-modus evt dvale-modus. Eg brukar han til "xset dpms force off" dvs skru av skjermen. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Eg brukar han til "xset dpms force off" dvs skru av skjermen. Jeg har en knapp på selve skjermen med samme funksjon Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 sim: windows-knappen gjør susen for terminal Det gjør måneknappen også. Lenke til kommentar
laroys Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Måneknappen er vel meint for kvile-modus evt dvale-modus. Eg brukar han til "xset dpms force off" dvs skru av skjermen. På min laptop resulterer det i en "svart" skjerm med bakgrunnsbelysningen på. Vet du hvordan man kan slå av bakgrunnsbelysningen i samme slengen? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det gjør måneknappen også. Javel. Mente ikke å være partykiller. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Slår av pcen Det er vel ikke særlig lurt? Tenk om du kommer borti knappen eller har en katt i huset Katta mi har en tendens til å sette seg på tastaturet på laptop'en når jeg går fra den... da skjer det mye interessant Uansett.. LineAK er fint, brukte det da jeg hadde SUSE. Nå for tiden bruker jeg Ubuntu, og der kan jeg (ihvertfall på mitt Logitech tastatur) stille inn de ekstra tastene under Hurtigtast-menyen i Gnome. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Uansett.. LineAK er fint, brukte det da jeg hadde SUSE. Nå for tiden bruker jeg Ubuntu, og der kan jeg (ihvertfall på mitt Logitech tastatur) stille inn de ekstra tastene under Hurtigtast-menyen i Gnome. Er dette en Gnometing eller en Ubuntu ting ? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Uansett.. LineAK er fint, brukte det da jeg hadde SUSE. Nå for tiden bruker jeg Ubuntu, og der kan jeg (ihvertfall på mitt Logitech tastatur) stille inn de ekstra tastene under Hurtigtast-menyen i Gnome. Har du fått det til med rhythmbox, får det bare til med volum, og alle Desktop-tingene. Ikke noe fram og tilbake eller play pause osv? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har du fått det til med rhythmbox, får det bare til med volum, og alle Desktop-tingene. Ikke noe fram og tilbake eller play pause osv? Samme her, men jeg har bare noen få knapper, så media-knappen bruker jeg heller til å avmontere CD'en, siden eject-knappen på CDROM'en ikke fungerer i Ubuntu. DJViking: Det er en Gnome-ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå