Gå til innhold

Ny atx kontakt ?

Hagforce

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det er S-939.....

Funker altså på ingen måte med gammel psu  :cry:

Spørs hvor "kapabel den er", er det en 350W Q-Tec er det lite sannsynlig, få vite litt om hovedkort, prosessor. skjermkort mm. som skal inn i "nybygget". Fikk "prøvekjøre" mitt S939 bygg med Chieftec 340W (20 pin) selv om det er 24 pin hovedkort. De 4 nederste ble da åpne, låsekroken på PSU kontakten "bomma" på mothaka på hovedkortet Her er adapter fra 20 pin PSU til 24 pin hovedkort Mitt MSI K8N Diamond er litt "sært" pga. lydkortet, MÅ ha -5V i 24 pin koblinga selv om 24 pin ATX har utelatt -5V, er derfor endel adapter fra 20 til 24 pin som utelater -5V lederen. Bruker Tagan 480 som har 24 pin med -5V og lydnivå som kan aksepteres (21dB til 50% last, 240W)

Lenke til kommentar

Ihvertfall noen hovedkort med 24-pin kontakt er kompatible med 20-pin kontakt fra PSU.

Jeg har kjørt mitt Abit AG8-V S775-kort (som har 24-pin kontakt), med en 20-pin Q-Tec PSU, det gikk helt fint. Sjekk manualen til hovedkortet! I min manual står det:

"NOTE: This 24-pin power connector "ATXPWR1" is compilant to the former 20-pin type. Pay attention to the orientation when doing so (Pin 11, 12, 23 and 24 should be left un-connected)."

Har forresten skiftet ut Q-Tec'en av helt andre årsaker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...