Gå til innhold

Bærbare med innebyggetFirewire?


Arrow

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en laptop med integrert Firewire-port (prisklasse 17.000-25.000). Noen som har oversikt over hvilke laptoper som har dette? Jeg vet om Dell Latitude 8200 og Znote-modellene.

 

Jeg skal bla. bruke maskinen til enkel videoredigering og har blitt anbefalt å ikke satse på firewire gjennom PCMCIA-kort da det som regel skaper mye problemer. Stemmer det?

 

Takk!

 

Christian

 

[ Denne Melding var redigert av: Arrow på 2002-06-24 18:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste produsenter har modeller med firewire innenfor den prisklassen du oppgir. Jeg har dessverre ingen oversikt over hvilke modeller som kommer med firewire, så jeg anbefaler deg en tur innom sidene til de forskjellige produsentene (Toshiba, HP/Compaq, Fujitsu-Siemens, Acer osv). Vet ikke om du vil oppleve mer problemer med PCMCIA enn med innebygget firewire, men med PCMCIA vil maskinen bruke mer strøm.

Lenke til kommentar

Da vil du ha en Mac. iMovie hvis du er ny i videoredigering, hvis ikke sies det at Final Cut Pro er overlegent i siste versjon.

 

F.eks.

 

ApplePowerBook G4 667MHz 15.2/256/1MB-L3/30GB/COMBO 22895,16 28390,00

 

AppleiBook 14.1" /G3/700MHz/256MB/30GB/Combo

17020,16 21105,00

 

 

Bemerk at G4 667 mhz er betydelig raskere enn G3 700 mhz. Bemerk også at PowerBook med G4 er verdens raskeste bærbare datamaskin (og iBooken er ikke treg den heller).

 

Forskjellene er at Powerbook har større skjerm, raskere prosessor og bedre skjermkort som støtter Quartz Extreme (ny grafikkrendring) i neste OS X. iBooken er litt mindre og ser også litt stiligere ut. Og koster mindre, selvfølgelig.

 

Prisene er hentet fra http://www.macx.no - norges suverene macforhandler.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 20:41, C. Alshus skrev:

Dette begynner å ligne reklame for visse produkter eller forhandlere.

Les retningslinjene!





 

Beklager i så fall - dette var folkeopplysning til en som kanskje ikke er så inne i dette med Mac. Har ingen ting med Macxicon å gjøre, bortsett fra at det er en bra butikk med god service.

 

Tror heller ikke du skal bekymre deg for at forumets retningslinjer ikke blir fulgt opp og debattert internt i Hardware.no... Forumet tas _veldig_ alvorlig av moderatorne og adminene.

Lenke til kommentar

Jeg trenger laptop bl.a. fordi jeg har et PC-basert opplæringsprogram for piloter på 27 CD-plater, som jeg skal gjennom de neste 2 årene.

 

Jeg har jobbet på Mac tidligere og har ikke noe imot Mac, så for meg er dette en ikke-diskusjon selv om jeg liker PC bedre for mine gjøremål. Mac kan sikkert løse mye av det jeg ønsker å gjøre, men altså ikke et valg for meg.

 

Må si dere er flinke til å forhåndsdømme folk med å komme med uttalelser som 'typisk PC-bruker å si noe sånt...', når dere ikke engang vet mine behov. Hva med å tenke litt før man skriver? Lykke til videre i livet! :-)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 01:17, gardlm skrev:

Quote:


Den 2002-06-24 21:42, Arrow skrev:

Takker!


Mac er for øvrig veldig uaktuelt for meg da den ikke kan løse alle mine oppgaver :smile:


 

 

Typisk pese-bruker-sitat.. Kom opp med oppgavene dine, så skal jeg løse alle sammen på Mac.

 

 

 

 

For eksempel å sjekke mail og surfe på internett. Funka ikke med den nye Mac'en der jeg jobbet før ivertfall (selv ikke med hjelp fra en Mac-ekspert funket det tilfredsstillende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...