Eijnar Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Trenger hjelp til kjøp av kabinett. Er ute etter GOD luftgjennomstrømning dvs. MANGE vifteplasser, det må også se bra ut, men IKKE med masse dill og dall som stikker ut å sånn. Ellers så bør det også være romslig... Takker for all hjelpen på forskudd! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Min anbefaling er som alltid Tt Tsunami. Eneste negative er litt liten plass og litt bråkete vifter. (Bruker en viftestyring selv) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 http://www.psdata.no/ps.asp?it=110949&mlevel=010600 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det Snekker´n lenka til er råbra! Ellers kan jeg bare anbefale Lian Li. Lenke til kommentar
BalleKnalle Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har nylig bestillt meg Cooler Master stacker som det var linka til over her... Gleder meg som en unge... Tror det skal være bra.. Vertfall nok med vifteplasser Lenke til kommentar
Seian Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Cooler Master Stacker er ganske rått! Hver gang jeg ser på det, så får jeg lyst til å montere en disk eller to, siden det er så enkelt . Tror jeg blir ganske fornøyd med dette Btw. viftene bråker litt, men der gjør viftestyringen sitt Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Er nesten bestemt på å kjøpe Cooler Master Stacker, selv om jeg egentlig ville ha Midi Tower, men må ha svar på et par sp.mål først... 1. Noen som vet hvor mange vifter det er plass til i dette kabinettet? (Står forskjellig rundt forbi) 2. Er et maxi tower som regel kjøligere enn et midi tower pga. plassen inni? 3. Følger den crossflow viften med eller, og fungerer den bra? Tusen hjertelig takk på forhånd, og til de som har svart på denne posten... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har selv bestilt et Stacker i sort utførelse Lenke til kommentar
Innos Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Skal prøve å svare så godt jeg kan, selv om jeg ikke har noe erfaring med kassa. 1. One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (intake) One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (exhaust) One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) Men du kan kjøpe sånne hardiskgreier med 120mm vifter i, kan gså hende du klarer å feste vifte i 5 1/4 plasser. 2. Ja, mer pass=mer luft, og så er det mer plass å gjemme kabler og slikt, alt blir ikke stua sammen en plass. 3. Nei, ikke ifølge coolermaster ihvertfall. Hvis det er plass og ventilasjon du trenger er dette kjempebra. Men hvis du synes det blir litt for tung/stort, så er vel dette et bra alternativ. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Er nesten bestemt på å kjøpe Cooler Master Stacker, selv om jeg egentlig ville ha Midi Tower, men må ha svar på et par sp.mål først... 1. Noen som vet hvor mange vifter det er plass til i dette kabinettet? (Står forskjellig rundt forbi) 2. Er et maxi tower som regel kjøligere enn et midi tower pga. plassen inni? 3. Følger den crossflow viften med eller, og fungerer den bra? Tusen hjertelig takk på forhånd, og til de som har svart på denne posten... Crossflow følger ikke med. Spesifikationer. Dimension 584 mm x 227 mm x 536 mm (D x W x H) Material Aluminum Bezel , SECC Chassis M/B Type ATX ; E- ATX (12" x 13") ; BTX Power Supply Form Factor Standard ATX PS2 5.25 7 (Exposed) 3.5 1 (Exposed), 3 (Hidden) Ventilation One 120 x 120 x 25 mm Front Fan (intake) One 120 x 120 x 25 mm Rear Fan (exhaust) One 80 x 80 x 25 mm Top Fan (intake) Additional USB 2.0 x 6 IEEE 1394 (FireWire) x 1 Earphone jack x 1 MIC x 1 Optional component Cross flow fan for CM Stacker (Only for ATX and BTX) 4-in-3 Device Module Side Window I tillegg kan det nevnes at du kan ha en eller to 120 mm vifter ekstra i front alt etter hvor mye du plaserer der av dvd og annet. I tillegg er det plass for to strømforsyninger en oppe og en nede, velger du å bruke bare en så kan du montere 2 stk 80 mm vifter der den andre skal være . http://www.coolermaster-europe.com/ EDIT: En vifte i sidedøren er også mulig ja. Endret 27. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Dette hjalp! Nå er kabinettet snart bestillt... Men er det ikke plass til 80x80 vifte i sidedøren ? PS: Leste just at CM lanserer Stacker 2 om et par uker... Noen som kan bekrefte dette eller vet noe om det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Cooler Master Stacker er ganske rått! Hver gang jeg ser på det, så får jeg lyst til å montere en disk eller to, siden det er så enkelt . Joda, det er temmelig enkelt å montere en disk. Det er imidlertid ikke fullt så enkelt å få av frontdekslene (og de må av). Men for all del, jeg er særdeles fornøyd med mitt Stacker. Endret 27. februar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) er du ute etter god luftgjennomstrømning og god plass trur eg du skal vurdere Tt Armor .... som du ser lenger nede på den siden so kan du ha heile 3 x 120mm vifter i front 1x120mm bak og 1x120mm i toppen.... ikkje et dumt valg spørr du meg når eg tenker på ka du ville ha... NB: det er bare 3 vifter som følger med, ikkje alle 5 som blir visst på bildet! Endret 27. februar 2005 av Tonickup Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Er det ikke bare en 92x92x25mm i toppen da? Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Er det ikke bare en 92x92x25mm i toppen da? jo når du sier det så!der er faktisk en 90x90 bak også! -Rear (Exhaust) : 90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA -Rear (Exhaust) : 120 x 120 x 25mm, Blue LED fan, 1300rpm, 17dBA Top (Exhaust) : 90 x 90 x 25mm, 1800rpm, 19dBA Front (Intake) : 120 x 120 x 25mm, Blue LED fan, 1300rpm, 17dBA Endret 27. februar 2005 av Tonickup Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Tonickup: På CM sin hjemmeside så fant jeg ut at du kan ha 3 120 vifter i front (som Snekker'n sa så avhenger dette selvsagt av hvor mange CD-ROm osv du har) 1 120 bak + 2 80 vifter bak + 1 80 i side dør + en 80 vifte i topp... Tilsammen hele 8 vifter! + den crossflox vifta! Tror nok det er mer enn TT armor klarer.... Lenke til kommentar
Tonickup Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tonickup: På CM sin hjemmeside så fant jeg ut at du kan ha 3 120 vifter i front (som Snekker'n sa så avhenger dette selvsagt av hvor mange CD-ROm osv du har) 1 120 bak + 2 80 vifter bak + 1 80 i side dør + en 80 vifte i topp... Tilsammen hele 8 vifter! + den crossflox vifta! Tror nok det er mer enn TT armor klarer.... ja men det er like vel bra kjøling i armor! pluss at Armor er laga i Alu (tror ikkje stacker er det, rett meg viss eg har feil...) + at armor er masse grommare når det gjelder utseende! Lenke til kommentar
bjornpv Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) viss du venter litt så kan eg kome med en tilbake melding på Armoren.. får den i i løp av 2-3 dager. Gler meg som en liten onge Men Armoren har gode mulig heter når det gjelder kjøling.... når du snakker om CM kabbise så var det 4 x 80 vifter... etter erfarings messig så betyr det masse "bråk" for lite "effekt",, då ser eg at det er beire med større vifter der er... så kjem det no an på dei tekniske løsningane og i tilleg.. Endret 27. februar 2005 av bjornpv Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Stacker er av aluminium og er 1.5kg lettere enn Armor... Her er en liste over ting som er bedre med Stacker enn Armor. Fant det på et forum... CM Stacker all the way. Why? - 1. CM Stacker has built-in BTX compatibility. You have to buy an add-on for the Thermaltake case. 2. CM Stacker provides an add-on 130mm blower to cool the motherboard. Thermaltake - nope. 3. CM Stacker provides the option of having redundant PSUs or relocating your PSU to the bottom of the case. Thermaltake - only one at the top of the case. 4. CM Stacker is roomier inside due to the space available for the reducndant PSU. 5. CM Stacker has a mobo tray - nuff said there. 6. CM Stacker's 3 1/2" module holds 4 drives - Thermaltake holds 3. 7. CM Stacker's bay inserts have real air filtration. Thermaltake's does not look like it would stop dust. 8. What are those things running down each side of the front facia of the TT case good for? 9. Not sure about the stiffness of the TT Case, but the CM Stacker is built like a tank including screw holes that are reinforced with stainless steel threaded inserts. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tonickup: På CM sin hjemmeside så fant jeg ut at du kan ha 3 120 vifter i front (som Snekker'n sa så avhenger dette selvsagt av hvor mange CD-ROm osv du har) 1 120 bak + 2 80 vifter bak + 1 80 i side dør + en 80 vifte i topp... Tilsammen hele 8 vifter! + den crossflox vifta! Tror nok det er mer enn TT armor klarer.... ja men det er like vel bra kjøling i armor! pluss at Armor er laga i Alu (tror ikkje stacker er det, rett meg viss eg har feil...) + at armor er masse grommare når det gjelder utseende! Joda disse to kabinettene er laget på samme lest ,men stacker er ikke i alu. Derimot er stacker et mye mer stilrent kabinett uten en masse dubeditter som du blir lei av etter 14 dager . I tillegg er det bedre plass i stacker, Stacker: H. 53.6 B 22,7 D 58,4 cm Armor: H. 53. B. 22. D 56 cm. Dette ser ikke ut som de store forskjeller,men husk disse målene er med det "krimskramset" som Armor har på toppen, dermed er hovedkortet på dette kjørt helt i bunnen av kabinettet noe som umuliggjør å ha feks en radiator i bunnen slik du kan på stacker. Vil si stacer er en klar viner når det gjelder utseende og løsninger innvendig, menst Armor en noen kilo lettere . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå