Gå til innhold

Diablo 2 LoD: anbefaling av skills til barb.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en litt utenom det vanlige ville jeg anbefalt en Singer.

Det vil si en barb som kun bruker warcires og passsives.

Max Warcry og synergiesene den, og battle orders + litt diverse passives.

Put alle statsene dine i vit og mana, og akkurat nok str/dex til å kunne bruke wizardspike med 15% - requirements i.

Bruk så to wizardspike's som våpen og diverse annet utstyr, trenger absolutt ikke vært high-end for at det skal bli en bra build. Kjempegøy charakter å spille, og vekekr også oppsikt. Warcry med 80% av synergiesene maxxet gjør forøvrig ca 500 Magic damage iver et område på størrelse med en sorcs nova, og stunner samtidig alle i det området, slik at de ikke kan angripe deg.

Absolutt en anbefalt build, og noe forskjellig fra "cookie-cutters" som WW og Berzerk.

Lenke til kommentar

Visste ikke at man kunne få så høy dmg på en singer, må vel testes det og da :p

Lagde akkurat en ww IK barb, ble helt grei, men visste fra før at IK barber ikke er noen "killing machine" lenger. Gøy å lage nye chars, lvle til ca 80 så tar jeg hellforge. Hvis jeg virkelig liker de, så lvler jeg videre.

Det vanligste er vel en ww barb med sverd eller øks og stormshield, makset sword/axe mastery og makset battle orders og shout. 1 skill i natural resistance 1 i stoneskin, 1 i incresed stamina 1 i incresed speed.

Siden du akkurat har begynt blir det vel ikke noe særlig med runeord på den, dermed ville jeg mene at sverd er bedre å gå for enn øks, synes ihvertfall selv at det er lettere å finne et brukbart sverd enn en brukbar øks.

Pass på å ikke putt for mye statpoints i strength, vanlig feil. En vanlig barb bør ikke putte noen skills i energy.

Lenke til kommentar

ops tenkte på sorceress :p dem trenger ikke dex :p

barbs må ha nok til max block :p men siden du ikke bruker shield så trenger du ikke så mye :p

+ at ingen clubber trenger dex

husk at du har 4 (iværtfall) sockets du kan adde + en du kan legge i tilleg på armoren det er 5

anbefaler 2 shaels i våpenet sånn at du får det siste "breakpoint" slaget med ww.

i armor og det er jeg ikke så sikker :p

Lenke til kommentar

Har shael amn i klubba, 68% ed i hjelmen, 33ed/19 hp i armor.

Han fungerer helt greit i hell, men han kunne trengt mer liv. Skal nok lage en pvp barb med stats for enigma og botd. Da blir det nok mer futt i sakene. Eneste kjipe er at jeg må skaffe enigma og botd i ladder først da :p

Lenke til kommentar

Hvis du har 2 våpen bruk frenzy. Sett et helvete på natural resistance og mace, axe eller sverd avhenger av hvilke våpen du bruker. Bruk også battle orders(warcry). Hvis du har to sverd så ville _JEG_ ha foreslått deg å bruke wirhlwind!attackleap er fint å ha når fiender omringer deg, da kommer også battle orders til nytte!

Edit: love of my leif!! :love:

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

nice eq for barb som skal bli pvp (vist du er rik)

perfect eth botd cb/ba

perfect arreat face (um)

perfect stormshield (um/pdiamond)

perfect maras

2x perfect sojs

Perfect Gore Riders'

Perfect Arachnid/Verdungos

Perfect hansker, evt ik

Perfect Enigma

charms

perfect anni

osv...

switch:

echooing spears er fint å ha :p

Lenke til kommentar
Sett et helvete på natural resistance

Et poeng er vel mer enn nok her?

+ to skills gjør underverker

Tenk at du mister resistance etterhvert som du kommer til nightmare og hell. Høyt i natural resistance holder deg høyt i alle vanskelighetsgrader. 20 i hell og du har ingen element å frykte! :yes: 2 er defintivt ikke nok, nei! :nei: 20 i natural resist og litt på dine items (sock gjerne med perfect diamond) ut gjør mirakler Ø.B

Lenke til kommentar

20 i natural resist er bare sløsing med skillpoints.

Rundt lvl 8 får du mindre og mindre resist per lvl med natural resist, og på ca lvl 15 og utover får du bare rundt 1 mer resist per level, og det er tull.

Hvor mange points man bør ta på natural resist avhenger av andre skills og equipment. Er klart at en double-thrower ikke trenger så mye resist som en som bruker WW, og bruker du items med mye +res trenger du heller ikke så mye.

IK-barben min f.eks har max resists på hell, men har bare 1 point på natural resist, men pga +til skills og mye resist på gearet trenger han ikke mer.

Singeren min derimot har rundt 6 på natural res, grunnet lite + til skills og resist i gearet.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...