KimDur Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg prøver å reinstallere PC'en min (nok en gang). Jeg har formatert og slettet og laget partisjoner og det som gjenstår er å installere min versjon av Windows XP Home Edition. Jeg taster da inn: "E:" "Dir" "setup" Så kommer det en melding på "setup": This program cannot be run in DOS mode. Men det er jo teit, for det en den eneste Recovery CD'en jeg har. Jeg kan godt skrive ned hva som er på DIR: "AUTORUN INF BOOTFONT BIN DOCS <DIR> DOTNETFX <DIR> I386 <DIR> MEDIAPLA <DIR> MOVIEMAK <DIR> SBSI <DIR> SETUP EXE SPNOTES HTM SUPPORT <DIR> VALUEADD <DIR> VIKTIG HTM WIN51 ...... ......... WIN51IC ...... .......... WIN51IC SP1" Vi leide inn en dataekspert forrige gang, som klarte å fikse dette da, men han hadde ikke tid til å lære meg det, og det kosta en god del penger for arbeidet, som jeg helst vil spare...! Noen som vet hva jeg skal gjøre? Hadde vært morsomt om noen visste det da! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Sett Booten i bios til CD-HDD-osv. og boot direkte fra CD-plata, XPèn ordner alt selv... Lenke til kommentar
luxus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Gå inn i katalogen I386, skriv winnt, trykk enter og du burde være i gang. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 skriv winnt /? først og sett på bryterene for Floppy-fri install husker ikke helt hvilken, -B kanskje? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 men først bør du starte fila smartdrive (smartdrv) eller kan det ta LANG tid. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Flyttes fra "Annet om hardware" til "Windows" Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 seriøst? leide dere inn en dataexpert for å se på pc`en? jeg kan virkelig ikke tro det. jo takk du jeg vet at det koster endel ja. det er vel stortsett derfor datakyndige mennesker stortsett gjør slike jobber selv. ja, det kan jo hende at han ikek har en ren XP cd da. det kan hende at han har en Recovery cd som er litt spesiell. som har et helt annet oppsett når man skal gjenopprette maskina til fabrikkinstallasjon. selv fikk jeg med omtrent en ren XP cd når jeg fikk min pc. var bare å sette inn plata og kjøre XP format og XP installasjon som normalt. ikke noe mer, men det er ikke alle recovery cd`ene som er sånn. Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Var CD-en bare litt skitten ? Siden den var nesten helt ren, mener jeg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 nei, det var vel ikke det. har aldri brukt den siden jeg men. tror jeg har brukt min 1 gang eller noe. gadd ikke å bruke den mer for den var på Norsk. jeg bruker Engelsk Windows bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå