Gå til innhold

Flybilletter type Hopp-på

Anbefalte innlegg

Jeg husker før, så var det sånn at man (under 25 år) kunne møte opp på flyplassen, og kjøpe billett rett før man skulle dra. Hvis det ikke var flere billetter igjen, så ble man stående på flyplassen, ellers fikk man en billig tur.

Fungerer det fortsatt på samme måten, eller lønner det seg å bestille i god til hvis man vil ha billige billetter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge er jo ikke dette saa vanlig, men det gaar sikkert. Aldersrestriksjonene skjönner jeg ikke. I land som Tyskland vet jeg at det er veldig populärt med "last minute"-reiser.

I USA er det blitt slutt paa det meste av det, grunnet sikkerhetsskjerpelsene efter September 11. Da vi bestilte en tur fjorten dager tidligere, ble det regnet som sen bestilling, og vi maatte sikkerhetssjekkes ekstra.

Lenke til kommentar

Etter et besøk på Sunnmøre for noen uker siden slo det meg plutselig at jeg var lite lysten på å sitte 12 timer på buss hjem igjen.

Hoppet derfor på flybussen til Vigra noen timer før avgangen og håpet på billett til Gardermoen. Fikk dette, men til den nette sum av 800,-. Hadde jeg bestilt reisen to uker før, ville jeg fått den for 300,-.

Moralen: Det er fullt mulig å impulsreise slik jeg gjorde, men mest økonomisk å planlegge.

Noen aldersgrense for kjøp av slike billetter har jeg imidlertid aldri hørt om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...