PrkchP Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvor mange grader er det greit at en intelpentium har? og hvor mange grader er det greit at en Amd har? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Kommer an på hastigheten av CPUen. Men jo lavere temp, desto bedre. Teoretisk hvertfall. ___ EDIT: les http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...s&highlite=temp Endret 25. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
PrkchP Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Hvor varm skl en Socket 478, Intel Pentium 4 3.0 GHz Lenke til kommentar
PrkchP Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 eller er det greit en Socket 478, Intel Pentium 4 3.0 GHz, er i 60 grader? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Var det under load eller idle? Hvis det er det første så syns jeg det er på grensa. hvis det er idle så hadde jeg kjøpt bedre kjøling Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Amd xp1700 tåler rundt 90 grader. Hatt 65 grader på den før. Så under 70 ville jeg holdt på amd. Men litt bedre kjøling i kabinettet å man kjører på 50 grader Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det vil også hjelpe mye å føre på kjølepasta om det ikke ligger på så er det bedre å bytte til Artic Silver 5. Er kåret som en av beste kjølepastaer koster 79kr på microplex. Er verdt det om en har en prosessor som er litt varm. Husk å rengjøre godt om man planlegger å legge på ny kjølepasta. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 eller er det greit en Socket 478, Intel Pentium 4 3.0 GHz, er i 60 grader? Har en 2,5 Ghz p4 prossesor (northwood) i gamle pc'en og den var på 94 grader når festene på boxed vifta var ødelagt så kjernen var ikke borti ribba... ...De tåler en del men det er ikke bra selvfølgelig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvor mange grader er det greit at en intelpentium har? og hvor mange grader er det greit at en Amd har? Det er det ikke noe facit på.. Det avhenger helt av hvilken type CPU (serie/modell).. det være seg Intel eller AMD.. Graden av klokking vil også avgjøre hva som er "upper-limit" for temp... En klokket CPU tåler ikke så mye varme (uten ustabilitet) som en uklokket.. For P4 (NW og Prescott) har min erfaring vært at +60 (og max. klokk) er en grense man bør holde seg under.. Samme for Socket-A...(finner ut av A64/S939 snart). Lenke til kommentar
H80 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Kjører du CPU for varm vil levetiden reduseres. Min erfaring er at hvis man holder seg under 65 grader under full load varer CPUen i mange år. (om levetiden er 5 eller 20 år bryr jeg meg ikke stort om...) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 eller er det greit en Socket 478, Intel Pentium 4 3.0 GHz, er i 60 grader? Rundt 50 grader er en grei temperatur under load for både AMD og Intel. Den optimale temperatur for begge er rundt 45 grader load. Du som har 60 grader behøver ikke å få hetta, 60 grader går fint ann så lenge det er load, men det er nok max. jeg vil anbefale. Husk at CPUen tar kvelden på rundt 85-90grader. Mulig du må ha bedre luftgjennomstrømning i kabinettet ditt, via kabinettvifter i front. Kanskje du ikke har god nok kjølepasta? Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva er derimot akseptert temperatur i et kabinett? Jeg kjøpte ny data for et par måneder siden, og har ikke kjøpt andre vifter enn de som hørte til i kabinettet. (En i front og en bak.) Det var en på siden også, men den bråkte så veldig så jeg prøvde uten, og temperaturen økte ikke merkbart. Temperaturen pleier å ligge på 29-33 grader etter et par timers bruk, er dette ok? Synes det er litt rart at sideviften utgjør så lite effekt når den lager så mye lyd av seg, så lurte først på om den kanskje var montert feil vei. (At den skal blåse luft inn istedetfor ut av kabinettet?) Det kommer jo også an på hvor temperaturføleren sitter, noe jeg ikke vet... Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg kjøpte ny data for et par måneder siden, og har ikke kjøpt andre vifter enn de som hørte til i kabinettet. (En i front og en bak.) Det var en på siden også, men den bråkte så veldig så jeg prøvde uten, og temperaturen økte ikke merkbart. Temperaturen pleier å ligge på 29-33 grader etter et par timers bruk, er dette ok? Helt toppers og innenfor normalen. Dersom man overklokker er det viktig at temperaturen er lavest mulig for best mulig ressultat. Det er også viktig at harddisk(ene) ikke blir for varme. Disse har en lei tendes til å dø. Derfor er det gunstig at det går en viss luftstrøm forbi disse og at de ikke sitter for tett. Har du bare en harddisk, burde ikke varme være noe problem. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva er derimot akseptert temperatur i et kabinett? Jeg kjøpte ny data for et par måneder siden, og har ikke kjøpt andre vifter enn de som hørte til i kabinettet. (En i front og en bak.) Det var en på siden også, men den bråkte så veldig så jeg prøvde uten, og temperaturen økte ikke merkbart. Temperaturen pleier å ligge på 29-33 grader etter et par timers bruk, er dette ok? Synes det er litt rart at sideviften utgjør så lite effekt når den lager så mye lyd av seg, så lurte først på om den kanskje var montert feil vei. (At den skal blåse luft inn istedetfor ut av kabinettet?) Det kommer jo også an på hvor temperaturføleren sitter, noe jeg ikke vet... 30 grader er greit. For optimal luftstrøm skal en vifte foran blåse inn og en vifte bak blåse ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå