MagE Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) For dere som ikke vet hva rolig alternativ er; det er det Massive Attack, Portishead og Air spiller. Det er såklart endel flere. (Er litt usikker på om det er trip-hop det heter) Legg inn forslaget til den beste alternative musikken slik; Artist - Titel.mp3 Mitt forslag : Portishead & Kraftwerk - Sonar Blow Job Endret 27. februar 2005 av MagE Lenke til kommentar
Purify Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 The Mars Volta - Concertina Også er det jo en hel del Pink Floyd-plater, men det er ikke så veldig alternativt lenger, da. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Eels - Climbing to the moon Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Sigur Rós - Bíum bíum Bambalám Slowdive - Machine Gun Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har ikke hørt så mye av denne typen musikk, men jeg sitter å hører på det nå, og det er AKKURAT den musikk-typen jeg skulle ønske jeg visste flere artister med. Skal høre gjennom en del nå så gir jeg en uttalelse seinere. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Massive Attack Disse var hvertfall det beste jeg har hørt hittil. Veldig behagelig, deilig musikk... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Nine Inch Nails - Still En bonus-CD som følger med limited edition-utgaven av livealbumet And All That Could Have Been. Nydelig musikk Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Low er passe rolig kan man si Ellers har man jo ting som Harold Budd, Cocteau Twins, Slowdive etc. etc. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Forøvrig er jo "Damien Rice - O" en uhorvelig vakker plate. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Enkelte Stan Getz-plater er utrolig nydelige. Andre igjen er litt mer spennende og actionfylte. Knallartist. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 prøver og laste ned musikken dere nevner nå, er ikke lett når limewire nesten ikke finner noesom helst tipst til gode p2p program? Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 tips til gode p2p program? Gode gamle DC++ eller oDc Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Her bare må jeg nevne den geniale musikken til Boards of Canada, de lager musikk som gir meg gåsehud og go'følelse. Mye deilig analog synth-sound og diverse herping av samplere med filtre. Et par låt-tips: Fra albumet "Geogaddi": Music is math Sunshine recorder Julie and Candy 1969 The beach at Redpoint The Devil Is In The Details Dawn Chorus You could feel the sky Fra albumet "Twoism": Smokes quantity Melissa Juice Seeya later Twoism Sixtyniner Fra albumet "Music has the right to children": An eagle in your mind Telephasic Workshop Turquoise Hexagon Sun Rue the whirl Innimellom standard-lengde låtene er det småstykker som bidrar til å løfte stemningen. BoC eksperimenterer en del, så dette er muligens ikke easy listening musikk. Det er ganske spesielt, og fler av kameratene mine liker det ikke i det hele tatt, mens andre elsker musikken. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Massive Attack er allerede nevnt... Hvis du vil ha litt rolig rock-balade aktig musikk så er Opeth - Damnation å anbefale. Det er rett og slett fantastisk bra. Eg stikker bort til deg med den i morgen Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 I stil med det du nevner er det mye rolig alternativ elektronika. St Germain for eksempel Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Her bare må jeg nevne den geniale musikken til Boards of Canada. + mye annet bra Boards of Canada hadde jeg helt glemt, genial musikk. Tror det blir for vanskligt for meg og lage en liste over alle gode forslag her. Så bare post i vei med forslagene deres Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Massive Attack er allerede nevnt...Hvis du vil ha litt rolig rock-balade aktig musikk så er Opeth - Damnation å anbefale. Det er rett og slett fantastisk bra. Eg stikker bort til deg med den i morgen Må si meg veldig enig her. Hva med Godspeed You Black Emperor? Synes det er rolig og vakkert å høre på. Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Godspeed You Black Emperor er enormt bra! Når jeg dør skal "Sleep" spilles i begravelsen! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Forøvrig er jo "Damien Rice - O" en uhorvelig vakker plate. Kan ikke være mer enig. Se for deg en svær bygning med et enormt "enig"-skilt på. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå