Gå til innhold

er utseende på en bærbar PC viktig?

Anbefalte innlegg

heisann, jeg bare sitter og har litt dilemma.. jeg har hørt om alle disse maskinene på nettet som cl56, aopen 1557 osv.. de er jo veldig gode, sånn ytelse oppmot pris.. men som jeg mener så ser disse maskinene veldig skrall ut.. de ser altfor "bygget" ut, lite robust.. og skjermkvaliteten er helt allright.. ikke noe og brife med vennene dine med, men helt midt på treet. så derfor lurer jeg. går dere også for utseende på Bærbare dataen deres når dere kjøper data. syns selv toshiba har kul design, men de koster jo et par tusen mer. hvorfor er folk så i himmelen bare de hører Aopen1557 eller cl56, jeg syns de ser for og si det sånn, DRIT kjipe ut...

er jo viktig at ting du kjøper ser bra ut også.. noen som er enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man ikke så mye penger å rutte med så ville jeg selfølgelig ha nedprioritert design.

Og 10,000,- er ikke altfor mye å rutte med når det gjelder bærbar pc.

Jeg ser på design som en bonus da jeg helst vil ha en pc som først og fremst yter bra.

Vet ikke helt om funksjonalitet og størrelse går innen design, men jeg regner ikke akkurat det innen design, selv om det mest sansynligvis er det.

Design = utseende(farge og utforming)

En annen ting. Kjøper du en pc for å imponere vennene dine?

Lenke til kommentar

som sagt..har jeg et lite budsjett så ville jeg sett mindre på design, men det har alltids litt å si....jeg tenker ganske mye på design, størrelse, vekt når jeg ser på bærbare....legger heller inn et par tusen på pcen, hvis den blir en del mindre og lettere..... varmeutvikling og batteritid har også ganske så mye å si..!

Endret av eirikhaf
Lenke til kommentar

Det som er "designet" til å se bra ut idag, vil fort gå av mote. Allerede neste år vil det se foreldet og gjerne litt latterlig ut. (For ikke å snakke om Ferarri klistremerker og slike barnslige greier). Et nøytralt. "kjedelig" utseende er langt å foretrekke!

Uansett, bortsett fra de første 5 minuttene når man har pakket den nye maskinen opp, er det ikke maskinen man sitter og ser på, men det som er på skjermen. Dermed blir skjermens kvaliteter utrolig mye viktigere. Hvor naturlige er fargene? Hva med baklyset som skinner ujevnt gjennom, osv.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe pent på bordet må du nok grave litt dypere i lommeboka.

Designmessig er vel Sony Vaio og muligens Asus i toppskiktet, for ikke å snakke om Apple`s Powerbook. Da snakker vi stilrent design som er behagelig for øynene. Mange som mener at Acer`s Ferrari er pen og det er selvfølgelig en smakssak. Personlig mener jeg at den matcher en rånebil med laksetrapp mer enn noe annet, designmessig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er utseende på mobilen din viktig? Så klart det er.

Design går ikke bare på utseende, men også funksjonalitet og brukergrensesnitt. For meg ser CL56 bra ut fordi den er enkel og symmetrisk, på samme måte som enkelt IBM-maskiner ser bra ut.

Lenke til kommentar

Innenfor det som er beskrevet som design her vil jeg trekke frem ergonomi og praktiske løsninger som faktisk fungerer.

Dersom man tenker på design utelukkende som formgivning og ren estetikk med tanke på farge og materialer vil jeg si at dette er mindre viktig.

Selvsagt er det ingen ulempe med en "pen" maskin, men for meg vil en laptop uansett alltid være et arbeidsredskap og jeg liker derfor det klassiske IBM looket mye bedre enn foreksempel de grusomme Pacard Bell maskinene.

Lenke til kommentar

Så lenge skjermen og tastaturet er behagelig å bruke, så gir jeg f. i hvordan den ser ut...

Bortsett fra den grå kanten rundt musepekeren/Knappene synes jeg 1557 er ganske stilren/fin.. Svart, stilrent, og med fancy blå lys.

En ny ferrari har en sinsykt til glans. Nå er det en stund siden ejg så en slik en, men holder denne seg? :) Kan umulig være fint med et et matt/slik utseende......

Lenke til kommentar
Så lenge skjermen og tastaturet er behagelig å bruke, så gir jeg f. i hvordan den ser ut...

Bortsett fra den grå kanten rundt musepekeren/Knappene synes jeg 1557 er ganske stilren/fin.. Svart, stilrent, og med fancy blå lys.

En ny ferrari har en sinsykt til glans. Nå er det en stund siden ejg så en slik en, men holder denne seg? :) Kan umulig være fint med et et matt/slik utseende......

Lakken på Acer Ferrari er ekte ferrari lakk og holder glansen. Spesielt om man tar litt godt vare på den, med feks boning :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer selvsagt ann på hva du mener er god design:

For meg er dette

- Kvalitet.

- 'Ergonomi'.

- Tastatur/knapper.

- Følelse/finish.

- Skjermfeste.

En annen ting som jeg ikke får oppsumert noe sted er dessuten hvordan den holder seg når den er slått sammen, om den sitter bra igjen og er relativt tett for å holde ute skitt og lort fra sekk og søppeldynge.

Og itillegg er det litt greit med små-blinkende lys som forteller om batteri, wLAN, blåtann & stuff ;)

Vel, ble en fin liten liste ser jeg, men tror jeg viste pointet mitt: At farger/former ikke er alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...