Gå til innhold

Skadet XP2500 Barton ?

Anbefalte innlegg

Pr¢ver for tiden å få liv i en maskin som er ute å kj¢re stakkars:

ASUS A7N8X-X

512MB DDR400 (husker ikke merket, men ikke noname)

AMD XP2500 Barton (ikke overklokket)

IBM 45GB UDMA100 disk (dessverre fra 75GXP-serien)

Denne PCen er fryktelig ustabil! Har formatert og reinstallert XPSP2 flere ganger, oppdatert alle drivere (Nforce) og har siste BIOS-versjon. Av og til henger installasjon av XP seg, når jeg til slutt får installert XP vil diverse programmer kræsje uten videre, spesielt spill. I det siste har hele systemet begynt å henge seg opp helt, totalt responsl¢st i minutter

:cry:

Jeg har to teorier angående denne maskinen:

1. Den d¢dsd¢mte 75GXP-disken synger allerede på siste verset og forårsaker alle problemene. Men: jeg får aldri rene disk-errorer, og disken passerte IBM Drive Fitness Test uten problemer.

2. Når maskinen ble montert (jeg var ikke tilstede, det er ikke min maskin), hoppet de glade mont¢rer over kj¢lepastaen :whistle:

Da maskinen gjentatte ganger skrudde seg av pga overoppheting, ble prosessor demontert og kj¢lepasta påf¢rt, og siden da skrur ikke maskinen seg av lenger.

Men: kanskje CPU har tatt tilstrekkelig skade av overopphetinga til at den nå forårsaker ustabiliteten ?

Jeg heller mer i retning teori 2, men har rådet min venn til innkj¢p av ny disk i f¢rste omgang, siden 75GXP'en vil forårsake problemer f¢r eller siden uansett. RAM passerte MEMTEST+ (tror det er det det heter, ligger på Ultimate Boot disk) uten problemer, så det burde ikke være årsaken til problemene våre.

Har noen av ûberekspertene der ute formeninger ?? :love:

Endret av karl hungus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...