karl hungus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Pr¢ver for tiden å få liv i en maskin som er ute å kj¢re stakkars: ASUS A7N8X-X 512MB DDR400 (husker ikke merket, men ikke noname) AMD XP2500 Barton (ikke overklokket) IBM 45GB UDMA100 disk (dessverre fra 75GXP-serien) Denne PCen er fryktelig ustabil! Har formatert og reinstallert XPSP2 flere ganger, oppdatert alle drivere (Nforce) og har siste BIOS-versjon. Av og til henger installasjon av XP seg, når jeg til slutt får installert XP vil diverse programmer kræsje uten videre, spesielt spill. I det siste har hele systemet begynt å henge seg opp helt, totalt responsl¢st i minutter Jeg har to teorier angående denne maskinen: 1. Den d¢dsd¢mte 75GXP-disken synger allerede på siste verset og forårsaker alle problemene. Men: jeg får aldri rene disk-errorer, og disken passerte IBM Drive Fitness Test uten problemer. 2. Når maskinen ble montert (jeg var ikke tilstede, det er ikke min maskin), hoppet de glade mont¢rer over kj¢lepastaen Da maskinen gjentatte ganger skrudde seg av pga overoppheting, ble prosessor demontert og kj¢lepasta påf¢rt, og siden da skrur ikke maskinen seg av lenger. Men: kanskje CPU har tatt tilstrekkelig skade av overopphetinga til at den nå forårsaker ustabiliteten ? Jeg heller mer i retning teori 2, men har rådet min venn til innkj¢p av ny disk i f¢rste omgang, siden 75GXP'en vil forårsake problemer f¢r eller siden uansett. RAM passerte MEMTEST+ (tror det er det det heter, ligger på Ultimate Boot disk) uten problemer, så det burde ikke være årsaken til problemene våre. Har noen av ûberekspertene der ute formeninger ?? Endret 25. februar 2005 av karl hungus Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Kanskje strømforskyningen ikke leverer godt nok? Hvilke spenninger gir den på 12, 5, 3,3 volt. prøvd å ta ut komponenter og sette det sammen igjen+ pleier å hjelpe å ta ramen ut og inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå