Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc

furier

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg en bærbar pc, men er så forferdelig i tvil om hva som er bra og hva jeg skal kjøpe...

Pær i dag har jeg en stasjonær med disse spesifikasjoner:

Prossessor: AMD athlon 2800+

Minne: 512mb DDR

Grafikk kort: ATI Radeon 9600 XT 256DDR

Harddisk: 120GB 7200RRM S-ATA

Jeg hadde tenkt meg en bærbar som er kraftigere enn denne... Hva kan jeg kjøpe da ? jeg vil helst ha en pris rundt 15000,- Har dere noe og anbefale ?

Her har jeg noen jeg selv har funnet frem: jeg hadde satt pris på om jeg kunne fått noen kommentarer til de:

Dell pc

IBM

ferrari

Det var noen...

Føy til selv om dere har noe og anbefale :)

Håper jeg får bra respons, hei hå så lenge ;)

Endret av furier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tror jeg vet hva dere leter etter. denne er en jeg har lyst på selv. den er ikke så alt for dyr heller.

Whitebox

Tilpass den selv men sørg for å kjøpe 7200rpm disk og 1 gb ram da kommer den på rundt 15000 for å ikke snakke om 2 ghz dothan prosessoren. chill pc billig og kansje en dvd-rom

Lenke til kommentar
Hei

Jeg tror jeg vet hva dere leter etter. denne er en jeg har lyst på selv. den er ikke så alt for dyr heller.

Whitebox

Tilpass den selv men sørg for å kjøpe 7200rpm disk og 1 gb ram da kommer den på rundt 15000 for å ikke snakke om 2 ghz dothan prosessoren. chill pc billig og kansje en dvd-rom

Den har jeg :D Alright maskin om du ikke krever utrolig batteri kapasitet.

Lenke til kommentar
Hei

Whitebox

15000 er vel eks. mva. Blir ca 20000 med mva.

Da hadde jeg heller bestilt en Dell 9300. Det har nemelig jeg gjordt!!

Lenke til kommentar

hmmm......

Jeg skal ha minst 512mb ram i pcen og vil ha en prosseos som er like rask som den jeg har MINST, et bedre grafikk kort enn jeg allerede har og en grei harddisk på 60-80GB som ikke lager for mye lyd og er rask...

alle disse kreteriene må maskinen inneholde, at maskinen har det beste grafikk korte hjelper ikke om maskinen har 256mb minne og en tregere prosessor enn jeg allerede har... så syns det er vanskelig og bestemme seg, å finne den perfekte pcen. -.-

Jeg må inrømme jeg ikke har så alt for mye peiling på bærbare pcer's prossessorer og hvor raske de er når det står "800mhz" ett eller annet så vet ikke jeg hva jeg skal tro. jeg er vannt med liksom "pentium 4 3gz" punktum... da vet jeg hvor rask den er etter mitt hode, for det er det jeg er vannt med. Jeg har vokst opp med pentium, har hatt pentium 166mhz og oppover så da har jeg liksom hatt noe å forholde meg til når jeg har prøver nye maskiner, etterpå som er f.eks pentium 3 400mhz, hvor rask den er iforhold til pentium 166mhz'en...

Derfor sliter jeg litt med og forstå alle disse nye prossesorene som oppererer på mindre hertz men er like raske som andre pentiumer f.eks. pentium4 3ghz...

så når det står på den ene dell pcen jeg postet tidligere att prossessoren er 800mhz så virker det utrolig lite for meg. :/ venligst gi meg en forklaring på dette... :)

og om dere skal poste noen pcer her helst post dem rundt 15000kr ETTer mva.

Endret av furier
Lenke til kommentar
Hei

Whitebox

15000 er vel eks. mva. Blir ca 20000 med mva.

Da hadde jeg heller bestilt en Dell 9300. Det har nemelig jeg gjordt!!

Pris kr. 10700,- eks. mva. (13375,- ink. mva.)

Fullt oppgradert kommer den på 17.500,-

Lenke til kommentar
hmmm......

Jeg skal ha minst 512mb ram i pcen og vil ha en prosseos som er like rask som den jeg har MINST, et bedre grafikk kort enn jeg allerede har og en grei harddisk på 60-80GB som ikke lager for mye lyd og er rask...

alle disse kreteriene må maskinen inneholde, at maskinen har det beste grafikk korte hjelper ikke om maskinen har 256mb minne og en tregere prosessor enn jeg allerede har... så syns det er vanskelig og bestemme seg, å finne den perfekte pcen. -.-

Jeg må inrømme jeg ikke har så alt for mye peiling på bærbare pcer's prossessorer og hvor raske de er når det står "800mhz" ett eller annet så vet ikke jeg hva jeg skal tro. jeg er vannt med liksom "pentium 4 3gz" punktum... da vet jeg hvor rask den er etter mitt hode, for det er det jeg er vannt med. Jeg har vokst opp med pentium, har hatt pentium 166mhz og oppover så da har jeg liksom hatt noe å forholde meg til når jeg har prøver nye maskiner, etterpå som er f.eks pentium 3 400mhz, hvor rask den er iforhold til pentium 166mhz'en...

Derfor sliter jeg litt med og forstå alle disse nye prossesorene som oppererer på mindre hertz men er like raske som andre pentiumer f.eks. pentium4 3ghz...

så når det står på den ene dell pcen jeg postet tidligere att prossessoren er 800mhz så virker det utrolig lite for meg. :/ venligst gi meg en forklaring på dette... :)

og om dere skal poste noen pcer her helst post dem rundt 15000kr ETTer mva.

Harddisker på bærbare er TREGE, sammenlignet med en vanlig 7200rpm-disk for stasjonær pc. Jeg har selv en på 5400 rpm, og da er det så og si håpløst og f.eks. laste ned noe samtidig som jeg jobber i program som f.eks. photohop etc. Synd, men sant :(

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...