Jan-E. Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Jaha. Og hvor får jeg tak i en ny? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Det der er en NTC motstand Hva er det NTC står for igjen?? Lenge side jeg har vært på skolen... Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hvis alt funker som det skal (syns jeg leste det en plass), hvorfor skal du da stresse med å få tak i en ny? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Fordi det er en grunn til at den har stått der selvfølgelig! Eks: Om sikringen har gått,men du har strøm fremdeles (sikrings fotene har smeltet sammen) Selvsagt bytter du sikkringen. Fordi sikringen er der for å beskytte. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 NTC blir benyttet i termostater, beskyttelses kretser mot overoppheting, temperaturstabilisering av forsterkere osv. NTC står for Negativ Temperatur Coefisient, det vil si at verdien på motstanden synker når temperaturen stiger Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Nå er det kommet så mange forskjellige forslag, så jeg slenger ut et jeg og. Tipper det en mikrofon planta av KGB Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Nå er det kommet så mange forskjellige forslag, så jeg slenger ut et jeg og. Tipper det en mikrofon planta av KGB Særlig.... NTC ble nevnt. Den har også sitt motstykke i PTC, altså Positiv Temperature Coeffisient. Denne gruppen motstander kalles termistorer og kan ha mange typer innkapslinger Men ja: Hvis alt funker som det skal hadde ikke jeg gidda å kjøpe noe jeg ikke aner hva er eller har for funksjon... Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er trådstarter 100% sikker på at den duppedingsen har falt av på motoren? At det ikke bare er en del som har ligget der og så har du plutselig funnet den? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Er trådstarter 100% sikker på at den duppedingsen har falt av på motoren? At det ikke bare er en del som har ligget der og så har du plutselig funnet den? Falt av på motoren? Trådstarter er veldig så sikker siden han personlig har loddet den ut av kjørecomputeren da den hadde delt seg i to deler! Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Falt av på motoren?Trådstarter er veldig så sikker siden han personlig har loddet den ut av kjørecomputeren da den hadde delt seg i to deler! Ja, hvis en eller annen smarting hadde lekt seg med no elektronikk saker, så kunne han/hu ha mistet en ned i motoren på bilen Ikke spør hvorfor jeg tenkte på det. Men hvis det er du som har loddet den ut er det noe annet Den må jo ha et eller annet å si? Spørsmålet er vel egentlig hva EDIT: Misforsto nok bare første posten din Jan-E. Endret 8. mars 2005 av wunderbaum Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Nå er det kommet så mange forskjellige forslag, så jeg slenger ut et jeg og. Tipper det en mikrofon planta av KGB Særlig.... NTC ble nevnt. Den har også sitt motstykke i PTC, altså Positiv Temperature Coeffisient. Denne gruppen motstander kalles termistorer og kan ha mange typer innkapslinger Men ja: Hvis alt funker som det skal hadde ikke jeg gidda å kjøpe noe jeg ikke aner hva er eller har for funksjon... I tilfelle at den er en del til å spenningsbeskytte computeren så kunne jeg godt tenkt meg å få en ny på plass. Nå står jo kjørecomputeren i direkte kontakt med motorstyringen og det kan jo tenkes at det er noe som ikke virker helt optimalt selv om jeg ikke merker noe. Tror ikke produsenten bare har satt den der for moro skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå