Jan-E. Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Fant ikke noen bedre plass å poste. Men hva er dette for noe, tilhører en kjørecomputer til en Scorpio, og den har delt seg, men computeren virker likevel... Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Fant du den inne i selve computeren eller i nærheten av den? Hvis du fant den utenfor så kan det være en motstand i forbindelse med displaylyset til computeren. Men det er bare vill gjetting fra min side. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Sto inni, rett etter kontakten. Men det pussige er at alt virker, og belysningen er vanlig pære. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ser ut som en kondensator for meg. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Prata med en Radio/TV-reparatør, og han var jaggu ikke sikker, men han mente det måtte være en spenningsbeskytter eller kondensator..... Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jepp det er riktig at det kan være en kondensator eller en overspenningsbeskyttelse. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Noen som vet hvor man kan få kjøpt ny? Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 For meg ser det ikke ut som en kondensator, da en kondensator har 2 bein. Hvertfall de jeg har vært borti! Kan jo hende at det er forskjellig fra elektronikk kretser og i bilen. Akkurat det har jeg ikke peiling på Hvor man får kjøpt en ny I bilforretninger kanskje? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Om du setter i opp de to delene (ser ut som den er delt på langs), så får du 2 bein Jeg tror det er en condensator. Jan-E: står det nå spes. på delen??? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Den har jo to bein, den er delt i to. Dette er vel i høyeste grad en elektronikkrets da den står sammenkoblet med motorstyringen(innsprøytning/tenning), og elektronisk speedometer. Jeg får nok ny på Ford, men det blir hele computeren........ Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Står kun det du ser på bildet Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Arngren kan ha slike(hvis du finner frem på den ubrukelige siden deres). Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 Hjelp for en side dem har... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Det kan være flere grunner til at en kondensator ryker. Men en kondensator er en type komponent som kan bli "trett" av seg selv til slutt. Dvs. at det kan hende det bare er denne som er gåen, uten at det er en følge av en annen feil. En ny bør koste MAKS 10 kr, og er en smal sak å lodde på plass om du såvidt kan å lodde. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Kan forklare litt hvordan den ser ut inni. På delen til venstre så ser man at benet ligger der innvendig, andre delen er lik, og mellom dem(lederne) er det et slags metall/kullignende sprøtt stoff..... Endret 3. mars 2005 av Jan-E. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hva står det på den? Her har dem endel dubbeditter. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du kan også prøve Elfa, en av Nordens største leverandører av komponenter. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Hva står det på den? Her har dem endel dubbeditter. Hvis du klikker på bildet så ser du hva som står på den. Det står: 12224 E3SF-AA T D K Det står jo ingen verdier på den, som det bruker å gjøre på kondensatorer! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Endel filter ser slik ut, men det skal vel stå en verdi på dem også. Edit: Ikke helt lett å se at det var et 1-tall som sto først. Endret 4. mars 2005 av Opus Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det der er en NTC motstand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå