Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router: "Begrenset eller ingen forbindelse"

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med følgende: kabelmodemet mitt fungerer som bare det (har koblet direkte opp m ot det, og er på nett).

Men: har kjøpt meg en 3Com trådløs router (Officeconnect 54mbits), og kommer ikke på nett.

Har slitt med problemet i noen dager og forsøkt å løse det. Har snakket med UPC, men de sier at alt er i orden så lenge kabelmodemet funker.

Problemet er følgende: Når jeg trykker på "vis tilgjengelige nettverk", så ser jeg mitt eget nettverk blir broadcastet. Men jeg kobles automatisk opp mot et annet nettverk (naboens, antakelig). Når jeg velger "koble fra" og forsøker å koble meg opp mot mitt eget nettverk får jeg følgende beskjed: "Du har begrenset eller ingen forbindelse".

Hva er det jeg har gjort feil? Er det noe med routerkonfigurasjonen? Har forsøkt å koble meg opp med tråd fra laptop til router, men får samme beskjed da også (begrenset eller ingen forbindelse).

Håper noen kan hjelpe. Begynner å bli rimelig desp nå. :)

Endret av mezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+8745264

Drev selv å installerte en slik router i går, og fikk samme beskjeden. Jeg dro ut strømkontakten av routeren, og satte den inn igjen.. og vips; på nett.

Som nevnt over her, du må skru på DHCP og sette på automatisk mottak av IP adresse på hver maskin som skal brukes. Bare sørg for at brannmuren din også godtar samme ip-range som DHCP bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...