Gå til innhold

Ny Spill PC - Inget budsjett.

Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc som blir brukt mest til spill. men også en del videoredigering, photoshop, hjemmesidelaging, surfing osv. Jeg har ikke valgt Kabinett pga jeg ville høre va dere syntes var godt nok. Jeg skal på masse LANs osv. så det kan jo være ganske kult. Må jo også ha plass til vifter, masse hd's osv. Tenkte på et Thermaltake Shark. Tenkte også på Vannkjøling. Kanskje BigWater med GPU-Blokk?

Tenkte på:

AMD64 3200+

Burde jeg kjøpe AMD eller Pentium? Nabo firmaet sa jeg burde tenke to ganger på en kraftig pentium 4 cpu.

Asus A8N-SLI DeLuxe

Jeg vet SLI gjør sånn at jeg kan kjøre to PCI-e skjermkort. Men hva er egentlig vits? Blir det like god ytelse som to skjermkort sammen?

XFX 6600GT PCI-e

Hvis SLI er bra, burde jeg da kjøpe to av disse? Eller kanskje et X800XT eller PE?

Kingston HyperX

Bra minne for valg av oppsett?

Thermaltake Silent Purepower 680W

God? Overkill?

Seagate Barracuda 200gb

Støyende?

Samsung SyncMaster 957mb

Ja, jeg er CRT hekta :). Har alltid hatt 19" CRT.

Hvilken mus skal jeg velge? Har hatt en Explorer 3.0 og jeg vil ha noe som er ganske lik passformen på den. Og hvilken mus passer best på Qpad, som jeg nå bruker! Den er absolutt å anbefale. Og tastatur har jeg. Tenkte en Raptor HD på 74gb til systemdisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort: 6800GT

PSU: Kanskje litt overkill, burde holde med en god 480W+

Skjerm: du sier du er mye på LAN, hvorfor IKKE LCD? Får like gode LCD skjermer fra 3500+ som en CRT (Min påstand ihvertfall)

RAM: OCZ RAM hvis du skal overklokke.

Ellers ser det bra ut

Lenke til kommentar

Mist har jo det som er ranket som en veldig god psu, 500w holder for de fleste, og den er stillegående...

Er diskutert her.

Jeg skal bestille den i dag eller morgen...

Jeg kjøpte akkurat 250gb'en fra Seagate, den er stille og fin i mitt nye kabinett... Tt Shark sort... elsker kabinettet... men kjøp for guds skyld en viftekontroller... Det følger ikke med.. og du trenger det; 2*120mm på full pupp blir kjølig og fint i pc'en, men det høres...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Burde jeg kjøpe AMD eller Pentium? Nabo firmaet sa jeg burde tenke to ganger på en kraftig pentium 4 cpu.

Hvis du skal spille så er det bevist tusenvis av ganger at AMD er klart best.

Pentium er best på videoredigering etc.

Det kommer sef. an på hvilken prisklasse man kjøper i. En AMD til 1000kr er ikke bedre enn en Pentium til 2000. Den CPU'en du har satt opp der er meget god. God pris, meget god ytelse og lite varmeutvikling (i hvert fall med en god kjøler). Hvis du kjøper en dyrere CPU får du bedre ytelse (til en viss grad) men også mye mer varmeutvikling.

Mitt råd er, gå for AMD og gå for 3200+!

PS: Har 3200+ selv, på socket 754, er meget fornøyd.

Lenke til kommentar

det fatal1ty hket har uansvarlig mange vifter, du får heller ikke kjørt ati kort i sli.

har en mist 550 watt psu, og den duger til det jeg har prøvd og utsette den for i vertfall.

du burde prøve enten en 17" eller en god 19" lcd, det er MYE bedre og ha med seg på LAN en 19" CRT (snakker av erfaring), det heller ikke etterslep og spore på de bedre LCD skjermene.

Lenke til kommentar

hva er egentlig vits med sli? det koster bare mer penger. og jeg vet ikke ossen den fungerer med de to skjermkorta. og jo jeg vil ha crt fordi det har jeg alltid hatt og trivest best me det. brodern har lcd og den er helt æsj å se på. seriøst synes jeg lcd suger. ;)

Lenke til kommentar

Om du skal overklokke skal du selvfølgelig gå for et DFI hovedkort. Ingen HK som er så gode på det området. Der er rett og slett DFI best! Bare Netshop som fører disse HK'ene.

Hvis du skal gå for et SLI hk villle eg heller kjøpt 1x6800GT kort og deretter kjøpt ett til senere hvis penger er begrenset. Bedre å kjøpe 1x6800GT enn 2x6600.

Og hvis du skal overklokke ville eg også gått for OCZ PC3200 VX minne. Disse er rå om du gir dem litt spenning!

Lenke til kommentar
hvis du er en gamer, burde du holde deg til crt, siden dem har mindre responstid, pluss myyyye høyerre hertz (refresh rate hvor lenge en pixel går fra hvit til svart)

lcd har jeg selv og har bra farger og 12ms osv. men som gamer burde du kjøpe crt  :thumbup:

LCD skjermer er mer enn god nok til å kjøre spill. Etterslep eller "ghosting" er en ting fra fortiden som ikke eksistere på 17" LCD skjermer lengre. Dessuten er den en brøkdel av vekten så det blir litt lettere å bære på om du skal på mange lanpartys. Ville aldri gått for en CRT skjerm om eg va deg.

Desuten er det du sier om hertz feil. Ja, CRT har høyere hertz men det har da ingenting å si. Og hertz har ingeting med hvor fort en pixel går fra hvit til svart.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

ja her er det noe ut fra netshop oppsett!

Sunbeam Kald Katode Basic Kit

65,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

1 399,00

POV GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail

3 450,00

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

1 350,00

Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

925,00

Samsung 19" CRT SyncMaster 957MB sølv

2 295,00

Nero Burning ROM 6.0 OEM Express

110,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

2 425,00

Cooler Master Aerogate II ALD-V02-UK

395,00

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

575,00

Thermaltake Armor VA8000BWS

1 429,00

Kingston HyperX 1024MB 400MHz DDR

1 895,00

Thermaltake Silent strømforsyning 680W

1 395,00

Tot: 17 708,00 (inkl. mva.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...