Gå til innhold

Space-Saver -tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neida, det er veldig smart med LCD, men det er da greit å også kunne bruke plassen under og over LCD'en også..

Ja, det blir jo ikke no bedre plass under og over en LCD-skjerm bare fordi den er tynnere. Selv prøver jeg å selge CRT-skjermen min for forhåpentligvis en tusenlapp og gå til anskaffelse av en flatskjerm, for det er tross alt en space-saver i seg selv.

 

EDIT: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt (billig) styling til "mesterverket", som f.eks klistremerker?

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Pa_X0r: Ser nydelig ut, det eneste jeg er litt redd for er at den kanskje får litt lett for å tippe... Spørs vel om dere skal ha crt-skjermer i bunn, noe som vile skapt "balast" ;)

Jeg hat lcd, mens kompisen min har crt.. Som du sikkert skjønte skal vi ha kabinettene i den største "lomma"... Kan jo legge noenstålplater eller noe slikt under skjermen, for å øke vekten.

 

Tror ikke det kommer til å tippe.. Håper hvertfall ikke det :p

Lenke til kommentar

jeg og hvertfall èn kamerat, har planer om å ta en "plate" fra kabinett til kabinett...

 

Sånn at han til venstre har kabinettet på venstre side, og han til høyre har det på høyre side, også legger vi bare en plate over der. En enkel men grei løsning! :thumbup:

 

Men etter å ha sett alt detta innpå her, er det mulig det blir litt mer :whistle:

Lenke til kommentar

Nå har jeg festet på en vinkel på høyre side slik at det blir space over kabinettet også, og så har jeg satt på tynne plater øverst bak og øverst på sidene.

 

I morgen blir det nok en tur til Sandvika for å kjøpe spraylakk og titte innom Hobby-Larsen for å se om de har noe morro stæsj :D

 

Nye bilder kommer i løpet av uka :yes:

Lenke til kommentar
Nå har jeg festet på en vinkel på høyre side slik at det blir space over kabinettet også, og så har jeg satt på tynne plater øverst bak og øverst på sidene.

 

I morgen blir det nok en tur til Sandvika for å kjøpe spraylakk og titte innom Hobby-Larsen for å se om de har noe morro stæsj :D

 

Nye bilder kommer i løpet av uka :yes:

*Hviske noe om rosa plysj....* :tease:

 

Har du bilder av vinkelen til å ha over kabinettet?

Lenke til kommentar

Nå er selve byggverket ferdig, etter 4 timer i garasjen i dag.

 

spacesaver4.JPG

Sånn ser da hele greia ut. Se alle målene nedenfor.

 

spacesaver5.JPG

Ikke alt går bra når man gjør alt uten kraftigere verktøy.

 

spacesaver6.JPG

Han som sitter foran meg kommer nok ikke til å se annet enn forsiden av et IKEA-skap med dørhåndtak :p

 

Målene er i cm: L / B / H

Nederste lille lomme: 36 / 35 / 14

Skjerm-lomme: 49 / 35 / 45

PC-lomme: 23 / uendelig? / 60

Midterste oppbeversings-lomme: 78 / 37 / 37

Øverste lomme: 81 / 39 / 28 (eller så høyt du klarer å stable)

 

Hele greia er ca 1,28 m høy og 0,82 m bred. Dybden er ca 40cm

 

Og ja; jeg vet at det ikke er noe pent, i hvertfall ikke forløpig.

En liten plate skal nok på foran på de to øverste lommene slik at det som ligger der ikke triller ned (ja, det er litt skeivt :hm: )

 

Har et stort Firefox-merke som skal på på en eller annen måte, det er dekorasjonen hittil. Og svart skal den bli.

 

Flere oppdateringer kommer senere :p

 

EDIT: Veddemål om dette "verket" kommer til å stå oppreist eller ikke under hele TG05 tas nå imot. Jeg vedder 100 kroner på at det faller natt til dag 3 :roll:

Nå blir vel en tråd som heter "Hvordan i all verden skal du klare å frakte scpace-saveren til TG og inn i Vikingskipet?

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Ikke noe problem hvis du gjør som meg.. jeg skal demontere hele(jeg sier hele fordi den er stoor) så skrur jeg den sammen igjen når jeg kommer frem.. ganske genialt.. (:p)

Min består av 50% skruer og 50% spikre, så det blir nok ikke aktuelt for meg. Får hjelp til å være den inn, og han som sitter til høyre for meg skal bare være der 1-2 dager så det er nok av plass :D

 

Jeg får lakk i morgen tenker jeg, så i løpet av uka håper jeg den blir sort og litt penere :p

Lenke til kommentar

I dag har jeg vært på Maxbo og sjekka ut planker. Tipper vi går til anskaffelse av 5-6 meter med plank (ca.10x1,5cm b/h).

Kosta vel 7 kroner metern. Så sager vi det klart på forhånd og bare har med plankene i den geniale kofferten vår, sammen spiker og verktøykassa, som også inneholder PC-verktøy :D

 

Så da tar det form her og.

Fargen skal være god, gammaldags tregfarge :w00t:

Lenke til kommentar

Tenkte på noe sånt jeg da.. :hmm:

Er ganske nybegynner når det gjelder dette her, så hvis dere ser noen "feil" eller har noen tips eller noe, så SI IFRA! :whistle:

 

Har ikke bygd noe som helst ennå, dette er bare en liten tanke ;)

 

edit: HAHA, glemte det viktigste da... ... BILDE :dribble::p

post-132-1109725040_thumb.jpg

Endret av j0k3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...