Gå til innhold

Lovlighet av å nekte å selge PC uten Windows?

A!1

Anbefalte innlegg

Hehe, hadde du lagt ut klagen her på forumet, istedet for at vi må skrive den sjøl, hadde jeg gjort det. :cry:

Da burde den vært litt mindre personlig, uten bruk av ordet jeg og slikt. Jeg har den heller ikke lenger. Ikke var den lang heller. Tar jo ikke lang tid å skrive noe som får frem poenget. Bare å gå inn på konkurransetilsynet.no og skrive en selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klage *klappe**klappe*klappe* klage osv...

glad denne tråden ikke er i Windows delen for da hadde ingen bryd seg

klage *klappe**klappe*klappe* klage osv...

Du er ikke helt lur du.

Grunnen til at denne tråden ikke er i Windowsforumet er at den angår ikke Windowsbrukere, de er bare glad til for at de slipper å installere Windows selv.

Tråden er ment for brukere av alternative operativsystemer og de holder til i dette forumet. Om tråden hadde vært noen andre steder så hadde den vært feilpostet.

Lenke til kommentar
Dell selger både servere uten OS og servere med Linux.

"Serverene" til dell er litt i dyreste laget for vanlige folk...

ja, men vanlige forlk skal vel heller ikke ha en Dell server :roll:

Selv om kanskje ikke jeg ville valgt å kalle dem "vanlige" folk er det en del "vanlige" folk som ønsker seg en dell pc...

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det som blir sagt her. Denne må-selge-microsoft-produkter-med-pc'en-policyen er tragisk. Jeg har tenkt å kjøpe meg laptop om ikke lenge, og jeg sier det klart ut med en gang; jeg skal ikke ha EN ENESTE cd som det står windows på. Når jeg kjøper den, vil jeg bestemme hva programvare/OS jeg vil ha med.

Blir jeg prakket på window$, så kommer jeg til å legge fra meg den cd'en rett utenfor butikken, og håpe på at en jente med høye, spisse platåsko tråkker på den.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg laptop om ikke lenge, og jeg sier det klart ut med en gang; jeg skal ikke ha EN ENESTE cd som det står windows på. Når jeg kjøper den, vil jeg bestemme hva programvare/OS jeg vil ha med.

Blir jeg prakket på window$, så kommer jeg til å legge fra meg den cd'en rett utenfor butikken, og håpe på at en jente med høye, spisse platåsko tråkker på den.

:lol:

Lenke til kommentar

Takk for henvendelsen

Følgende informasjon ble sendt til Konkurransetilsynet:

(= muligens det skjer noe hvis flere sender inn klage ;D

btw: ringte til HP for ei god stund siden å dem sa at dem kunne gjerne fjerne windows på laptoppen, men jeg fikk ikke noe reduksjon i prisen for det.

Endret av Errae
Lenke til kommentar

Det ser ut som MS begynner å stramme inn mulighetene for å bruke pirat-windows. I longhorn vil jeg tippe at det blir mye vanskeligere å lage en brukbar kopi. Særlig da windows-brukere er avhengige av oppdateringer fra MS.

Og hvis det skulle skje, vil alle som skal bruke windows bli nødt til å kjøpe det.

Og med den holdningen ungdom har til kjøp av programvare i dag, tror jeg vi kan vente en betydelig gruppe brukere over til linux.

Og en annen ting

Archos er i disse dager i ferd med å lansere en media-jukebox basert på Linux. Den vil jeg kjøpe :-)

Noen selskaper som solgte ferdig-pc'er i USA, gikk inn for å selge dem med ms-dos, da de faktisk var pålagt å inkludere OS i pakkene.

Lenke til kommentar

Det er da vitterlig mulig å legge inn piratkopiert software på ei maskin sjølv om Windows følger med, synest dette likner Tine-saken eg. Du har liksom ikkje noko anna valg enn å ta med Windows. Greit nok, ein stor prosent av dei Dell-maskinene som blir solgt hadde hatt Windows om det var valgfritt eller ei, men eg veit om bedrifter som kjører 100% Linux, og om du har 100 maskiner så blir det dyrt.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...