Gå til innhold

Da var 6020 i butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den har vært hos oss i to uker allerede da men.

men hva?

 

Nå er den i butikken vår. Ubrukelig telefon uansett.

Sorry, syns bare det hørtes ut som om den liksom hadde kommet først til butikken din. ;)

 

Men uansett er dette en veldig grei telefon, for de som ikke ønsker all mulig "stæsj".

Lenke til kommentar
Den har vært hos oss i to uker allerede da men.

men hva?

 

Nå er den i butikken vår. Ubrukelig telefon uansett.

Sorry, syns bare det hørtes ut som om den liksom hadde kommet først til butikken din. ;)

 

Men uansett er dette en veldig grei telefon, for de som ikke ønsker all mulig "stæsj".

Men det finnes jo fra Nokia fra før.

 

3220, 6610i, 2600, 2650 osv osv.

 

Er så lei av alle de forskjellige modellene til Nokia, de er jo variasjoner over det samme temaet alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk for første gang prøvd en 6020 i butikk i går.

 

Tastene og styrepinnen var meget bra, og designet var flott. Men ellers var det som Crazysteps hevder, en 3220 i 6230 design.

 

Menyene var som på 3220. Ikke trege, men ikke lynraske som på 6230 og 6170.

 

Skjermen var blassere enn på 3220 og 6230. Selgeren sa den var som på 3220, men jeg fisket fram min 3220 og vi sammenlignet. Ikke FAEN om de var like, selv om selgeren fremdeles påsto det. Det ser ut som Nokia har utviklet en bastard mellom TFT 65000 farger og STN 4096 farger. Det holder kanskje prisen nede, men er helt på trynet.

 

Etter å ha prøvd 6020 fikk jeg ikke lyst til å gå til den fra 3220. Det blir for mye penger i forhold til gevinsten. Gevinsten ville vært blant annet volumknapper, 1mb mer minne, IR-port, bedre taster. Kanskje også Push To Talk, som likevel ikke støttes i Norge. På tapssiden skriver vi skjermen.

 

Men bevares, telefonen er helt grei den, og et greit alternativ til de som ikke vil investere i en 6230, eller som synes at 3220 blir for spesiell. Bare synd med den skjermen!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

modellmakt:

 

6610i har ikke TFT-skjerm, og kun støtte for 4096 farger. Dessuten er kameraet et CIF-kamera, ikke VGA. Kameraet er dog lyssterkt, og tar akseptable bilder, dersom man sammenligner med andre CIF-kamera (Siemens MC60 og C65, Sonyericsson Z600, T610 og T630). Se www.sprites.dk for bilder tatt med en rekke mobiltelefoner.

 

Men 6610i har mer minne (4mb) i forhold til 6020 og er meget enkel å bruke, med et flott tastatur. Den har ikke styrepinne, men navigasjon går helt flott med 4-veistast med dedikerte snarveier. 6610i har kun støtte for 4-toners polyfoni, mens de fleste konkurrentene har fra 16 toner og oppover.

 

6610i er et godt kjøp dersom man ikke setter skjerm og kamera høyest. Den har vært på markedet såpass lenge at prisene er meget gunstige. Den har solgt i bøtter og spann, og ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Se test av 6020 på Mobile Review her:

 

http://www.mobile-review.com/review/nokia-6020-en.shtml

 

Den ligner jo en del på Sonyericsson T630, sikkert ikke tilfeldig (de bildene i ovennevnte test)

 

6020 har faktisk utskiftbart deksel (se test) men kun i nødstilfeller, da det ikke lages andre varianter enn de to variantene man kan velge mellom når man kjøper den. Dermed må deksler sikkert bestilles spesielt. Kopier vil nok dukke opp fra tredjeparts leverandører.

 

Testen hevder at 6020 har TFT-skjerm! Dette opplyses det ikke om på Nokias hjemmesider, og jeg har sammenlignet skjermen med min 3220, og synes 6020 virket blassere.

 

Telefonen kommer med det greie konverterprogrammet vi kjenner fra bl.a 6230 og 6170.

 

Testen konkluder med at 6020 bygger mye på 3220, noe både jeg og andre tidligere har hevdet. Den appelerer dog til et mye bredere publikum, og bør kunne selge godt. Tiden vil vise om det stemmer. Den har i alle fall en ok pris.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

takk for input, har 6610i selv og er meget fornøyd med denne telefonen, eneste jeg savner på denne er epost-klient og taleopptaker, noe 6020 har. kamera kunne jeg ikke brydd meg mindre om. hva er prisen på 6020 forresten? telefonen er ikke i amobils prisguide

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...