Gå til innhold

Selge pc; P4, 2,4ghz, 512 RAM, 120gb - Pris?

Anbefalte innlegg

Skal etterhvert selge pc'en min, oppgraderer og bytter ut litt ting, så jeg har snart en komplett pc stående.. Det er ikke noe poeng når man kan kjøpe stæsj til ny pc for pengene!!

Oppsettet er som følger:

P4 2,4 ghz

512 mb RAM, 266mhz

Abit IT7-MAX2 hk

GW 4800 SE 128 mb

120 gb WD ATA disk, 8mb cache

Plextor cd-brenner (usikker på modell, kjøpte hele maskina som ferdigpakke fra komplett for to år siden eller noe. Var en dyr maskin da, så jeg regner med at brenneren er kurant nå også. Bytter bare pga innkjøp av dvd-brenner.)

Chieftec Dragon kabinett

Chieftec 360W PSU

Noen som kan komme med noen tips til hva jeg kan ta av pris for dette?

EDIT: Glemte et par ting...

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Glemte skjermkortet... Min feil... Er integrert lydkort.

Maskinen kosta rundt 13 000 for to år siden..

Beklager det altså, men 512MB PC2100 RAM, 2.4GHz pentium 4, 4800SE skjermkort o.s.v får man dessverre ikke igjen noe særlig for nå. Du kan sammenligne det med en førsteeier på en bil, du taper mye. ;)

Lenke til kommentar

nesten så man lurer på hva som er vitsen med å kjøpe pc-utstyr...

Legger den ut på Qxl, får satse på at markede er sprengt og at det er mye kjøpekraft ute og går..

Har 19" CRT skjerm fra Compaq som jeg skal selge i tillegg; MV920.. satser på at det drar opp litt... men begynner å se litt svart på det... Skal oppgradere med AMD 64 3500+, med minne og hovedkort, har oppgradert skjermkortet til 9800pro, så det holder en stund til, og hdd'er har jeg så det holder med...

Dyrt dette opplegget...

Lenke til kommentar

Nypriser (ca):

CPU: 1000

RAM: 500

Hovedkort: IT7-MAX2? Hmm.... IC7-MAX2 koster ihvertfall 1400

Skjermkort: Finner ikke, selges vel ikke lenger. Men ville tippe ca 600 (litt dårlig peil på de korta der)

Harddisk: 650

CDbrenner: 300

Kabbis m/PSU: 650

Sum: 5100

Det er nypris, si brukt ca 3-3500 max. Følger det med noen form for skjerm, mus tastatur osv vil jo dette selvfølgelig trekke prisen oppover.

Edit: selger du den på qxl eller til noen som ikke har så mye peiling får du nok alltids litt mer for den enn det den egentlig er verdt.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...