Martinabc Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Hei. Jeg kjøpte pcèn min for knapt et år siden, og alt har funket bra. Men etter at jeg formaterte pc'en for en uke siden, har lyden økt/dempet seg helt av seg selv. Jeg har Creative 5.1 høytalere, men jeg tviler det er feil med dem, siden de virket før jeg formaterte. Lydproblemet skjer både når jeg hører på musikk og når jeg spiller. Veldig irriterende. Jeg har ringt brukerstøtten til produsenten, men siden kortet er over 60 dager... Det er ikke hele tiden jeg har det problemet, men det er ganske ofte :/ Takker for all hjelp. *emnefeltet rettet * Endret 28. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har hatt et lignende problem selv...og har det til tider fortsatt. I mitt tilfellse hadde det svært mye og si hvilken innstillingen dette hjulet man regulerer volumet på stod i. Ved å vri på det og ha det i forskjellige posisjoner i forhold til en tenkt klokke så kunne lyden "komme" og "gå" litt av seg selv. det beste for meg var å sette det slik at lyden i utgangspunktet skulle være høy, for dermed justere lyden i applikasjoner og spill. Jeg har og kjørt en autoupdate funskjon som jeg fant på www.soundblaster.com og installert de siste driverne. Uten at det hjelper så mye. Det jeg syns funker best er å justere lyden med kontrollen som finns i egenskaper for lyd, avansert. Håper dette hjalp mer enn det forvirret. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Takk. skal prøve det du sa Er det feil med lydkorytet eller med høytalerne? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det jeg har funnet ut er at feilen ikke ligger hos lydkortet eller høytalerne.(kan jo være kortet, men jeg tror ikke det.) Hos meg er det et eller annet i det "store svarte" hjulet jeg kan justere lyden med. Vet ikke hvorfor det er slik, men jeg må inn på egenskaper for lydkortet og sette nivået til ca 70%. Da kan jeg justere lyden med hjulet. Hvis nivået i egenskaper står på fult..100% opplever jeg ofte at lyden kommer og går. (blir svakere/sterkere). Sykt irriterende. Har ikke prøvd å kjøre lyden uten å sette i kontakten med hjulet på. Kanskje det ikke går, men hvem vet. Håper du har fått det til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå