Jonas Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Google virker faktisk.. http://www2.tisip.no/boker/cpp/ http://www.bokkilden.no/ProductDetails.asp...talogName=Books Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
søpple Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg arangerer gjerne kurs. Jeg har gode referanser og garanterer at det vil bli inspirerende og opplysende! Jeg kan lære bort: * Enkel C++. * C++ for vidrekommne. * Avansert C++. * GUI ("grafikk og sånn"). * Nettverksprogrammering. * OpenGL (Det Doom3 ble kodet i). * Hvordan man programmerer og arrangerer større programmerings-prosjekter v.h.a. verktøy som f.eks. Subversion. * I grunn nesten hva som helst, både teori og praksis. Kom med forslag .. ..både under Linux og Windows! Jeg kan også lære bort: * Webprogrammering i sammenheng med f.eks. PHP, XHTML og Java/ECMAScript. * ..og ikke minst Lisp (fantastisk språk!). Ta kontakt og spør etter referanser o.s.v, jeg bor i Skien. En annen mulighet er jo Skype (eller bare vanlig chatting v.h.a. msn eller irc f.eks.) og en remote desktop-løsning ved hjelp av VNC. Edit: Ved hjelp av VNC kan jeg styre musa og tastaturet ditt og se det som ser på skjermen din. På denne måten kan jeg vise ting i praksis mens vi har en dialog om det vi prøver å forstå. VNC er forresten enkelt å sette opp om du ikke allerede har det. Endret 27. februar 2005 av søpple Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Tekst Endret 12. september 2016 av Cerb89 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tror jeg kan anbefale og begynne med noe litt enklere en c++ om du alderi har vert borti programmering! Selv begynner jeg og kunne PHP og Perl ganske godt.. men, c++ er fortsatt noe som er vanskelig for meg og lære! Kan f.eks anbefale deg Perl, eventuelt Python ... Etter min mening er det kjekt og skjønner hva f.eks bare en variabel er før man begynne og lese C! Og skjønne hvordan en if, while-løkke, array osv. funker er greit før man setter i gang og lese på ett så hardt språk som c++ Mulig dere er uenig med meg... men, dette er da min mening om dette Lenke til kommentar
søpple Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Man må ikke bruke absolutt alle C++'s muligheter helt fra starten av. Og C++ er ikke noe annerledes fra Perl eller Python når man tenker på variabler, if, while og arrayer (man bruker her std:*-biblioteket så klart). Man må ikke lære seg klasser/oop, peker-aritmetikk, malloc/free, templates og template-metaprogrammering fra starten av. Man trenger ikke tenke på GC-stuff i starten, da man i stedet bruker std:*-bibliotekes funksjoner som tar seg av dette for deg. Og da sitter man igjen med det helt enkle - det som stort sett er felles for alle språk i denne familien. .. så jeg tror i grunn det vil gå bra å starte med C++ .. jeg er i grunn ganske overbevist om det - da jeg startet med det selv - og jeg har fulgt med på andre som har gjordt det .. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Min kjære navnebror har et godt poeng, som man ikke bør overse. C++ er et såpass stort og kraftig språk at du kan utnytte mye selv med små deler av språket. Det tillater en gradvis og grei læringskurve, som -- etter min mening -- gjør C++ til et ganske greit språk å lære, selv om det tar litt tid. Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 kunne ikke vært mer enig. Mangfoldet til c++ er så stort at du kan lage det meste selv om du ikke kan alt. men å kunne "alt" gjør jo jobben letter/raskere. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det er både pluss og minus sider ved et slikt kurs.. Mest minus 1) Dyrt 2) Kan enten gå for fort (får ikke med deg alt), eller for treigt (noe som gjør at du blir veldig utålmodig og finner det kjedelig) 3) Hvis det er en slags form for undervisning, der du kan få hjelp av kursleder når du trenger det, er det jo fint, men hva har du vel oss for? Konklusjon: Dropp kurs, les en C++ bok.. Det er mye mer økonomisk, du følger ditt eget tempo, og om du støter på problemer, er det bare å spørre her eller på irc. Vil anbefale en "online" bok som omfatter det grunnleggende i C++.. Den er på engelsk, og jeg anbefaler at du ikke blar gjennom hele bare for å finne eksempler, men faktisk ta deg tid til å lese hele slik at du kan få lettere forståelse innen språket. Denne boken heter så mye som "Teach Yourself C++ in 21 Days, Second Edition", og du finner den her! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Den virka ikke så alt for dum den boka der... (Fikk ikke sett så nøye da) Så tror kanskje jeg vertfall begynne og se litt i den og liker jeg den leser jeg den Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Etter min mening er det kjekt og skjønner hva f.eks bare en variabel er før man begynne og lese C! Og skjønne hvordan en if, while-løkke, array osv. funker er greit før man setter i gang og lese på ett så hardt språk som c++ Mulig dere er uenig med meg... men, dette er da min mening om dette Har du i det hele tatt lest en C/C++ bok? Jeg kan ikke huske at boka mi droppa noe så grunnleggende som det du nevnte der... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Vær oppmerksom på at Teach yourself C++ in 21 days er rimelig utdatert. Den lærer deg for eksempel ikke å bruke standardbiblioteket. Den er derimot en grei bok hvis du er villig til å lære motstridende informasjon underveis og/eller etterpå. Den lærer deg heller ikke C++ på 21 dager. Uansett, som en matematikklærer på videregående sa: "Læring er noe som skjer inne i hodet ditt". Om du faktisk leser boken på tre uker, betyr ikke det at du lærer det som står i den. Et bedre -- men tyngre -- alternativ er for øvrig Thinking in C++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå