Gå til innhold

Treg i windows XP


Anbefalte innlegg

Har en relativt ok maskin som bruker SINNSYKT lang til på å starte opp Windows, synes også den er litt for treg ellers... (fugerer ganske bra på spill)

 

Mistenker harddisken siden den er kun 5400rpm....

Noen som vet noe... (har formatert utallige ganger så det er nok hardware)

Har ellers

 

Althon XP 1800+

512mb ram

Creative Geforce Fx 5600

Samsung SV2001H :thumbdown:

Endret av m3tro89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et utall grunner til at xp fungerer tregt. Men du kan jo sjekke om det er mange unødige programmer som starer samtidig med xp. Gå til Start ->Kjør ->Skriv: msconfig -> Gå til fanen "Oppstart" -> Så fjerner du alt det unødvendige derfra. Veldig mange programmer legger inn ting der, som oftest er helt unødige, og sluker ressurser til ingen nytte... Vær forsiktig med det som tilhører systemet og antivirusprogrammet ditt - det kan være fort gjor å rote til ting hvis du fjerner noen av oppføringene til disse

Lenke til kommentar
Det kan være et utall grunner til at xp fungerer tregt. Men du kan jo sjekke om det er mange unødige programmer som starer samtidig med xp. Gå til Start ->Kjør ->Skriv: msconfig -> Gå til fanen "Oppstart" -> Så fjerner du alt det unødvendige derfra. Veldig mange programmer legger inn ting der, som oftest er helt unødige, og sluker ressurser til ingen nytte... Vær forsiktig med det som tilhører systemet og antivirusprogrammet ditt - det kan være fort gjor å rote til ting hvis du fjerner noen av oppføringene til disse

der var det bare ting jeg "vil" at skal starte opp...

Maskinen er også treg rett etter formatering...( og reinsallasjon av windows)

Lenke til kommentar
Det kan være et utall grunner til at xp fungerer tregt. Men du kan jo sjekke om det er mange unødige programmer som starer samtidig med xp. Gå til Start ->Kjør ->Skriv: msconfig -> Gå til fanen "Oppstart" -> Så fjerner du alt det unødvendige derfra. Veldig mange programmer legger inn ting der, som oftest er helt unødige, og sluker ressurser til ingen nytte... Vær forsiktig med det som tilhører systemet og antivirusprogrammet ditt - det kan være fort gjor å rote til ting hvis du fjerner noen av oppføringene til disse

der var det bare ting jeg "vil" at skal starte opp...

Maskinen er også treg rett etter formatering...( og reinsallasjon av windows)

... Da er det vel liten tvil om at det er hardwaren din det er noe galt med. I så fall er du på feil forum. Har du degragmentert harddisken da?

Lenke til kommentar

Jeg merket stor forskjell i generell ytelse i XP når jeg kjøpte meg en ny systemdisk (ikke noe fancy greier, bare en 7200 rpm WD disk). Min forrige systemdisk hadde vært i daglig bruk i over tre år og med sine 4500 rpm gikk det ikke så raskt i svingene lenger. Så du vil nok merke forskjell om du kjøper deg en ny disk. Og hvis du vil slå litt på stortromma kan du jo alltids gå for en av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...