Gå til innhold

hvem er billigst på mac? (powerbook)

Anbefalte innlegg

hei, en venninne av meg skal kjøpe seg en powerbook til skolebruk. (grafisk design) regner med det blir en G4, tviler på at hun har råd til G5, men hvertfall. har hørt rykter om at eplehuset er litt vel overprisa, stemmer dette?

og isåfall hvem er det som er billigst på mac? gjerne webshop.

har også hørt rykter om at det er utrolig dyrt og oppgradere minne i butikken, at det f.eks er billigere og kjøpe ekstra ram selv og sette inn, stemmer dette?

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hun skal ha PowerBook må det bli G4, siden PowerBook G5 ikke finnes, til mange sjelers store sorg. Selv bruker jeg alltid Apples egen webshop, da jeg aldri har funnet noen som konsistent er billigere, spesielt ikke når man tar med studentrabatt. Kjøp ikke ekstra minne fra Apple, bestill heller dette fra komplett eller liknende. Minnetypen er PC2700 (333MHz) DDR SDRAM, SO-DIMM.

Lenke til kommentar

Mac'er er billigst på Apple Store. Eplehuset.no kjører samme priser som apple store så det er ikke så ille der heller med andre ord. Officeline har litt høyere priser igjen, men så har også de eget verktsted om det skulle skje noe.

Om venninnen din er student så får hun 5% rabatt hos alle de tre overnevnte butikker. Se forøverig Applestore utdanning for prisene til applestore og eplehuset for studenter.

Det er litt dyrere å oppgradere minne i butikken ja, men ikke mye. Om hun vil slippe styr med å kjøpe 3. pars brikker å sette inn selv så kan den lille ekstraprisen forsvares. Om hun f.x. kjøper en 12" PB så lønner det seg å kjøpe 768 med maskinen istedet for å oppgradere selv. Dette fordi at om en oppgraderer selv så må en da ta ut en av de 2 256 brikkene som sitter i maskinen for å få plass til en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...