xoop Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har et ASUS A8N-SLI, og en Diamondmax 10 200GB. Problemet er at jeg ikke får enablet NCQ. Når jeg går inn på kontrolleren i "Device Manager" er feltet for Command Queuing grått, og jeg får ikke enablet det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Hvilken disk har du tilkoblet? Kanskje du må ha oppdaterte drivere til hovedkortet/kontrolleren for å få det til? Jeg antar alle SATA-kontaktene er styrt av Nforce4-brikken og ikke fra en egen SATA-kontroller på hovedkortet? Endret 25. februar 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
xoop Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Det står i første innlegget hvilken disk som er tilkoblet. Og ja, det er koblet til S-ATA kontrolleren til Nforce 4, det finnes ikke andre S-ATA kontrollere på dette hovedkortet engang. Har også siste driver til chipsettet. Endret 25. februar 2005 av xoop Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ok. Beklaget at jeg leste litt vel raskt over og ikke tok meg tid til å sjekke opp hovedkortet. Fikk i hvertfall bumpet tråden om ikke annet Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 jeg har også ein NCQ disc, men vett ikke kor jeg ser om den er enablet eller ikke. Kan någen poste et bilde eller forklare meg godt kor jeg kjekker dette? Lenke til kommentar
spurv Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Må vel ha kontroller med støtte for NCQ og?! Støtter din det? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Om du søker litt rundt, så finner man flere tråder med samme problem der de kommer frem til samme konklusjon. Et eller annet er galt med bios. Asus er tydligvis klar over problemet og det vil bli fikset i en senere bios håper de. Men det gjelder ikke alle merker selvsagt, de jeg har funnet har Maxtor disker. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Sjekket dette oppå min 120gig fra seagate med NCQ, og der var que command enablet. Kjører med 1004 bios. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Problemet med A8N-SLI non Deluxe har ikke nyere BIOS enn 1002.3 eller noe sånt. Sikkert det som er problemet da, bare å vente og se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå