bazzo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har en html kode som ligger i en variabel, men hvordan kan jeg lagre den koden i en ny .php fil når jeg sender en form ? Noen som kan hjelpe meg på veg her ? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) http://www.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php Når du sier "lagre", så mener du vel "skrive til fil"? Eller skal du bare sende innholdet i variabelen videre til et annet script? MVH Audun Endret 25. februar 2005 av audunr Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Hmm, er ikke så veldig dreven enda... Det jeg skal gjøre.... Her er jeg i trinn_01.php, når jeg klikker "OK!" her vil jeg at html koden i "HTML_Mail" skal skrives til en ny .php fil som lages i en mappe med header og footer. <form action="trinn_02.php" method="post"> <input name="HTML_Mail" type="hidden" value='Her er masse html kode'> <input id="Knapp" type="submit" name="Submit" value="OK!"> </form> Lenke til kommentar
audunr Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 trinn_02.php: <?php file_put_contens('test.php',' Dette er headeren ' . $_POST["HTML_Mail"] . ' Dette er footeren'); ?> Denne lagrer innholdet i HTML_Mail med "Dette er headeren" og "Dette er footeren" foran og bak. Bytt ut test.php med det filnavnet du vil bruke. Dersom du vil ha en ny fil for hver gang kan du bruke <?php file_put_contens(tempnam('/hvor/skal/filen/ligge', 'test') . '.php',' Dette er headeren ' . $_POST["HTML_Mail"] . ' Dette er footeren'); ?> Da får du en fil i katalogen som heter testETELLERANNET.php, og som ikke finnes fra før. Har ikke testet koden, men jeg håper du skjønner konseptet. Se: http://www.php.net/manual/en/function.tempnam.php MVH Audun Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Shit ! Jeg fikk jeg denne feilmeldingen ...? Fatal error: Call to undefined function: file_put_contens() in /home/www/ osv.... on line 3 Men vil ikke den koden kjøres hver gang noen åpner den siden da, hvis koden skal ligge i trinn_02.php ? Endret 25. februar 2005 av bazzo Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 file_put_contents() er ikke støttet i PHP4 uten en del ekstrabiblioteker. Bruk heller fopen() og fwrite(). Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Ok da, kjører php 4.1.2... Noen som kan komme med et eksempel ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 <?php $fp = fopen(tempnam('/hvor/skal/filen/ligge', 'test') . '.php'),'w'); fwrite($fp,'Dette er headeren' . $_POST["HTML_Mail"] . 'Dette er footeren'); fclose($fp); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå