Gå til innhold

Vil noen netshopper gi nytt for dette?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg kjøpte et MSI 6800 kort av en venn for 900 kr siden det ikke virka på hans PC. Jeg testa det så klart på min først og det gikk bra med GTA VC og 3Dmark der jeg fikk ca 8000 trur jeg.

Men i det siste så har det begynt å hakke i filmer og detter ut av spill. Vil noen nett butikker gi nytt et når dette har skjedd med den:

-Han kjøpe den på nett og brukte den til fargene blei rare. Trur han mista all blåfarge.

-Jeg kjøpte den for 900 siden jeg trudde det var noe feil med kontakta på 3D kortet, og jeg bruker DVI. Det funka fint inntil videre.

-Filmer hakker, og spill krasjer en skjelden gang.

-Jeg skifta kjøler til NV5 siden jeg tenkte på tempen. Kanskje det hjalp, men det gjorde det ikke.

Han husker ikke hvilken nettbutikk det var en gang, finnes det noen måte å finne ut det på lett? Har fått passord og brukernavn av han til de han husker, men har ikke finni den enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Har sett gjennom alle netshopper på hw.no nå...Fant ingen. Tok "Glemt passord" greiene

Men vil MSI gi noe garanti? Er det noe hovedkvarter for MSI i norge?

Lenke til kommentar

øh... den ENESTE webshopen som EVENTUELT vil gi deg et nytt SÅFREMT du har kjøpskvittering og garantien i orden er vel den kortet ble KJØPT HOS? ..... jeez!

Edit: men siden du har byttet kjøler så har garantien røket uansett.

Eneste sjansen du har er at MSI bytter kortet på garanti eller reklamasjon, men da må du også ha kjøpskvittering. Meeen siden kjøleren...osv.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
øh... den ENESTE webshopen som EVENTUELT vil gi deg et nytt SÅFREMT du har kjøpskvittering og garantien i orden er vel den kortet ble KJØPT HOS? ..... jeez!

Edit: men siden du har byttet kjøler så har garantien røket uansett.

Spørte jo om webshoper gir garanti når 3D kortet har gått igjennom det den har...Pluss han jeg kjøpe den av husker ikke hvilken webshop

Du burde begynne å lese poster bedre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Det skjer på 2 PC`r. Begge fresh install. Den jeg bruker nå som du kan se i profilen, og en 1,8GHz P4. Det virker bra med FX 5700U så jeg er ganske sikker på at det er 3D kortet

edit: men nok om feilsøking. Har sendt e-post til MSI. Får se hva som skjer.

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Mange har hatt det samme problemet med 6800 (gt og ultra).

Det eneste du trenger er egentlig bare å flashe bios på skjermkortet.

Har selv et point of view 6800 ultra og det hadde samme problem. sendte mail til POV og fikk ny bios (rev 2 utgave) Denne fixet alle probleme jeg hadde.

En god side er http://www.mvktech.net/index.php?option=co...der&filecatid=4

(er litt usikker om jeg har lov til å linke til den siden)

Her finner du de nyeste biosene til kortet ditt, og flashe program du trenger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Har sett etter på den siden, men det finnes bare rev1 BIOS.

Det var det jeg trudde med bytting av kjøler, men problemet var der føre jeg bytta. Hjelper ikke det? Det er vel ingen nettbutikker som stoler på det... Det er ikke klokka heller.

Går jo heldigvis å leve med det selv om det er litt irriterende. Tok en "stress test" i sta to ganger etterhverandre og da klikker det i 3Dmark03.

edit: Kan ikke folkene som søker for nettbutikkene svare om den butikken de jobber for gir nytt for dette? :whistle:

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Det var det jeg trudde med bytting av kjøler, men problemet var der føre jeg bytta. Hjelper ikke det? Det er vel ingen nettbutikker som stoler på det... Det er ikke klokka heller.

Nei, det hjelper ikke i det hele tatt. Du har tatt av originalkjøleren som MSI har levert på kortet sitt, og det er det eneste MSI garanterer for. Det hjelper ikke deg om det var defekt før du byttet kjøler, da skulle du heller ha levert det inn før du brøt garantien. Så nå er det nok kun opp til deg selv å finne ut av feilen.

Prøv med forskjellige drivere, BIOS, og strømforsyninger. Det er jo tre typiske ting som kan ha innvirkning på stabiliteten til skjermkort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Hehe, høres ut som om dere tok feil :D

Har finni ut hvilken butikk som solgte det og spurte om garanti, fikk dette svaret:

Hvis du har modifisert kortet, ryker garantien.

Det at du har satt på annen vifte regnes i kke som modifisering. Men du må sette

på orginal vifte før du sender inn kortet til oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...