vaz Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Etter at jeg satte inn en ny ram-brikke (256 sd-ram) fikk jeg ikke noe bildesignal fra på mitt voodoo 3 3000. Jeg tenkte at det muligens kunne være en IRQ konflikt, så jeg tok ut den nye rambrikken, men fikk fortsatt ikke opp nye bilde. Jeg har prøvd å skifte plass på den opprinnelige rambrikken, men det fungerer heller ikke. Kva skal jeg gjøre?? Abit Kt7-raid T-Bird 900 mhz 256 sd ram 133 mhz voodoo 3 3000 16 mb 60+15Gb Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Av en eller annen grunn pleier slike problemer å forsvinne når man demonter alt sammenn og sette det sammen igjen. Det er vel de beste rådet jeg kan gi deg eventuelt og prøve et annet skjermkort. Lenke til kommentar
daho Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Ta skjermkortet ut, så trykker du på knappen som slår pc'en på (ikke ha den koblet til kontakten). Så putter du det inn igjen, funka på min gamle pc Lenke til kommentar
lodott Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Brikkene/kortet er sikkert bare ikke satt skikkelig i.. noen ganger må man faktisk bruke litt makt for å få rambrikker nedi slotene... Lenke til kommentar
vaz Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Takk for tipsene. Har prøvd med et annet skjermkort, og sjekket at kort/ram står skikkli i, men det fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Kanskje du har knerta AGP porten. Du har vel resat biosen. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Kan hende at du har klart å ødelegge hk'et! klarte selv å herpe et hk og da kom det heller ikke en dritt på skjermen. Hvis du har et annet hk så prøv å test det og se om det funker. Lenke til kommentar
vaz Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Hei Jeg tviler på at hk er knekt, for jeg ser ikke no som er fysisk annerledes på det. Men jeg har fortsatt ikke fått resetet bios. Har muligens klart å rote vekk manualet... Noen som vet hvordan man reseter bios på Abit KT7-raid?? På forehånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 01:46, vaz skrev:HeiJeg tviler på at hk er knekt, for jeg ser ikke no som er fysisk annerledes på det. Men jeg har fortsatt ikke fått resetet bios. Har muligens klart å rote vekk manualet... Noen som vet hvordan man reseter bios på Abit KT7-raid??På forehånd takk! Ta av batt og all strøm(strøm til HK) så venter du 10 sec. Funker på alle HK så slipper du å lete etter jumper og slike ting Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Gjør som en kamerat gjorde. Lukk opp vinduet og kast HKet ut (fra 3. etasje). Ferdig med det problemet. Stikk på http://www.databutikken.com og kjøp nytt. Lenke til kommentar
vaz Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2002 Hei Jeg har resetet bios, tatt ut alle andre komponenter (lyd, lan, brenner osv) sånn at det kun er Hk, cpu /vife, ram og skjermkort i pc'n. Men jeg fåt fortsatt ikke opp bilde. Hverken skjermkort eller skjerm er ødelagt. Har også prøvd med et pci skjermkort uten hell.. Anyone?? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Ville nok tro at det er hk'et som har gått i dass! kanskje du på en eller annen måte kortslutta det. Klaret i hverfall det med mitt gamle hk, skulle bare ta ut alt dritten fra kabinettet og da jeg satt det inn igjen så var det kortslutta! :sad: Heldigvis så var det en dritt maskin og ikke min nye :smile: Årsak: en skrue hadde havnet bak hk'et og kortslutta det! Kan være at jeg har feil for det er litt rart at skjermen slokner bare du setter inn mer ram. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 sikker på at du har kobla til skjermen Lenke til kommentar
vaz Skrevet 12. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2002 Ja, det er vel en mulighet at det er hovedkortet som har tatt dagen, men det er i allefall ikke noen synlig skade på det. Jeg tror ikke jeg kom borti noe mens jeg rota nedi pc'n, og jeg ladet ut statisk elektrisitet ved å ta på jordingen i stikkkontakten. Men er det noen mulighet for at det er cpu'n som har røket på et eller annet vis? Lenke til kommentar
vaz Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Har kjøpt nytt hovedkort, men får ikke skjermbilde... cpu'n ser helt fin ut enda. Hvordan kan jeg vite om cpu'n er ødelagt? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Quote: Den 2002-07-28 14:01, vaz skrev:Har kjøpt nytt hovedkort, men får ikke skjermbilde... cpu'n ser helt fin ut enda.Hvordan kan jeg vite om cpu'n er ødelagt? Det letteste er vel å teste CPU'en på en annen maskin som du er sikker på at funker. Dra på besøk til en kompis med CPU'en i lomma f.eks. (Sef. skikkelig inpakka dah!) [ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-07-28 16:01 ] Lenke til kommentar
vaz Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Hei Har en annen socket A maskin også, men vil hels ikke rote til systemet der da det fungerer utmerket Lenke til kommentar
tordtheman Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei Starter hd din opp? Jeg leste at cpu starter opp før harddisken, så hvis hd starter opp, starter også (sansynlighvis) cpu'n opp også. Jeg hadde også samme problem. Jeg fikk testa noen komponenter hos komplett og de trodde det var hk. Men siden du har kjøpt nytt hk... Kobla til alt? Det lønner seg i såfall Lenke til kommentar
Taad Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei!! Jeg hadde samme problem med mitt voodoo 3 3000... Jeg restarta ca. 20 ganger hver gang den klikka, så funka den... det varte i ca. 1 uke... men nå funker den ordentelig.... skal bytte skjærmkort snart... er litt uzi på voodoo... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå