Gå til innhold

"Signal out of range" under boot

skioy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem etter jeg byttet skjermkort til ATI Radeon 9550.

Under boot får jeg meldingen: "Signal Out Of Range" og jeg ser ikke hele bildet på skjermen (Post osv.) Noe av bildet er på en måte trukket nedenfor skjermen. Etter at Windows XP lastes, så fungerer det riktig, det er kun under boot som jeg får denne feilen. Er det en instilling i bios som må endres ?

Til info: Har tilkoblet skjermen til VGA utgang. TV-UT er tilkoblet fast til TV

Har P4 2.4

Windows XP SP2

ATI Radeon 9550 med de nyeste Catalyst driverene

Takk på forhånd

Skioy

Endret av skioy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får opp info på skjermen under boot som post osv, men hele boot bilde er forskjøvet på skjermen. Mangler en del på toppen av skjermen, og jeg ser ikke bunnen.

Fungerer greit når jeg kommer inn i Windows, det er kun under boot. Sikkermodus hjelper meg bare med å komme inn i Windows?

mvh Skioy

Lenke til kommentar
Får opp info på skjermen under boot som post osv, men hele boot bilde er forskjøvet på skjermen. Mangler en del på toppen av skjermen, og jeg ser ikke bunnen.

Fungerer greit når jeg kommer inn i Windows, det er kun under boot. Sikkermodus hjelper meg bare med å komme inn i Windows?

mvh Skioy

Har du ikke en sånn autoadjust knapp på skjermen din da? skulle tro den kunne fikse et problem som dette. Det har nok uanset veldig lite med skjermkortet ditt å gjøre så lenge det er snakk om POST o.l. for da sendes signalene ganske standard uten de store konfigurasjonsmulighetene og skjermkortdriverne lastes med windows og brukes ikke før det grafiske grensesnittet initialiseres.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Har prøvd med auto adjust også. Ble ikke noe bedre av det. Mener å huske at jeg prøvde en gang å koble til DVI overgangen som følger med skjermkortet. Er litt usikker, men jeg tror det fungerte da, men ikke når jeg tar den direkte i vga utgangen. Fungerte fint tidligere med Geforce kort. Dette kom etter at jeg byttet til ATI. Merkelig problem. Tar gjerne imot flere tips

skioy

Lenke til kommentar

"Signal out of range" står det på skjermen din. Det betyr gjerne at dataene som skjermkortet sender er i et annet område enn skjermen takler. Om du har tilgang til en annen skjerm, prøv den og se om det fikser seg. På crt-skjermen min får jeg samme beskjed om refresh-raten eller oppløsningen settes for høyt.

Lenke til kommentar

Har koblet til tv på tv-ut. Kabel fra skjermkort samt lyd er koblet til Philips trådløs overføring (lyd/bilde), som igjen er koblet til tv fast.

Har dessverre ingen ekstra skjerm som jeg kan prøve for øyeblikket, men er det instillinger for refresh rate og oppløsning i bios da ? Vet at det er det i Windows, men det er ikke der problemet er. i Windows fungerer skjermen fint.

skioy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...