Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken rase og klasse er lurest for newbs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ffs ikke anbefal Pally eller rogue til nystartende, det er altfor mange av dem allerede.

Sorry, men dette gjelder ikke Europa

Mest spilte klasser i Europa:

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

Greit at alle vil være unike, men det går ikke an uansett. Står fast på mine anbefalinger av klasser til "n00bs".

De tallene dine er for begge sider. Shaman er kun horde, og pala er kun alliance. Så for å få et riktig bilde så kan du gange tallet med 2 for paladin og Shaman.

Dermed ser du at paladin og shaman er blant de klart mest spilte.

Tror du trenger et lite kurs i statistikk. :roll:

Han skrev ingenting om at han ville være alliance, så skjønner ikke hvorfor du skiller de heller!

Og du trenger kanskje et lite kurs i World Of Warcraft?

Shaman er kun for Horde spillere og Paladin er kun for Alliance, det vil si at når man slår sammen alle klassene så er det jo ingen i Alliance som KAN spille Shaman, og dermed minsker % andelen!

Hadde man derimot sett for seg Horde klasser for seg, og Alliance klasser for seg, ville du sett at Shaman og Paladin hadde hatt ca dobbelt så mye prosent.

Alltid morsomt med folk som skal ta innersvingen på andre, bare for å tryne selv. Har erfart dette mange ganger selv :p

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
ffs ikke anbefal Pally eller rogue til nystartende, det er altfor mange av dem allerede.

De tallene dine er for begge sider. Shaman er kun horde, og pala er kun alliance. Så for å få et riktig bilde så kan du gange tallet med 2 for paladin og Shaman.

Tror du trenger et lite kurs i statistikk. :roll:

Han skrev ingenting om at han ville være alliance, så skjønner ikke hvorfor du skiller de heller!

Og du trenger kanskje et lite kurs i World Of Warcraft?

Shaman er kun for Horde spillere og Paladin er kun for Alliance, det vil si at når man slår sammen alle klassene så er det jo ingen i Alliance som KAN spille Shaman, og dermed minsker % andelen!

Hadde man derimot sett for seg Horde klasser for seg, og Alliance klasser for seg, ville du sett at Shaman og Paladin hadde hatt ca dobbelt så mye prosent.

Alltid morsomt med folk som skal ta innersvingen på andre, bare for å tryne selv. Har erfart dette mange ganger selv :p

Thanks Captain Obvious.

Greit nok at det er mange pallys, er nok fordi de er lette og spille OG har vært overpowered. De har blitt nerfet endel, men mange som ikke har fått det med seg og velger de på grunnlag av gamle anbefalinger.

Men når noen spør: Hva er enklest å spille, så svarer jeg på det og ikke hva JEG vil de skal spille.

Lenke til kommentar
Thanks Captain Obvious.

Greit nok at det er mange pallys, er nok fordi de er lette og spille OG har vært overpowered. De har blitt nerfet endel, men mange som ikke har fått det med seg og velger de på grunnlag av gamle anbefalinger.

Men når noen spør: Hva er enklest å spille, så svarer jeg på det og ikke hva JEG vil de skal spille.

Men når du skrev det innlegget jeg quota, så svarte du ikke på det trådstarter i utgangspunktet lurte på. Du bare sa at han trengte et kurs i statistikk, noe jeg føler han ikke trenger da alt han sa var helt riktig og du hadde feil. Og når du da prøver deg med gode gamle "Captain Obvious" trikset så viser det vel bare at du kanskje ikke hadde tenkt i de baner selv?

Men jeg liker deg fordet! :love:

Lenke til kommentar
Men når du skrev det innlegget jeg quota, så svarte du ikke på det trådstarter i utgangspunktet lurte på. Du bare sa at han trengte et kurs i statistikk, noe jeg føler han ikke trenger da alt han sa var helt riktig og du hadde feil. Og når du da prøver deg med gode gamle "Captain Obvious" trikset så viser det vel bare at du kanskje ikke hadde tenkt i de baner selv?

Men jeg liker deg fordet! :love:

Joda, gikk jo an å skjønne hva han mente, men matematisk var det fremdeles feil ;)

Lenke til kommentar

Så det var en som spurte om hva de forskjellige klassene gjør og osv så jeg tenkte jeg skulle beskrive de klassene jeg er kjent med.

Priest:

Dette er min favoritt og jeg spiller det selv. Har spilt det både på final beta og retail. Dette er en veldig vanskelig å spille med og det tar etter mine erfaringer lang tid for å komme opp i level med mindre du har en stabil parter til å gjøre quest sammen med. Det er veldig mange dårlige prester i spillet som satser ofte på shadow i talents noe som gjør dem veldig gode i one on one pvp. Disse glømmer ofte sin rolle i grupper for å kverke andre noe som kan føre til total kaos for prestene har egentlig kun en oppgave. Nemlig heal. Da en kommer opp i en høyere level begynner du å bli veldig atraktiv og blir spurt om å joine både guilder og grupper for forskjellige elite quest og instance. Presten kan kun bruke svake våpen som: Staff, One hand mace, dagger og wand. Og kan kun bruke cloth armor

Summering: En kraftig healer, men ikke for noobs.

Rouge:

En hvær spellcasters mareritt og etter meg en alt for kraftig klasse. Kombinasjonen av dual wield og kjappe slag gjør det umulig for en spellcaster og fullføre et spell uten å ta alt for mye skade. Rouge passer veldig godt for å spille alene, men er etter min smak ikke så veldig interesange å ha i en guppe da dem verken kan heale eller tanke. Men dem er veldig skumle i pvp spesielt for prester slik som meg. De kan bruke våpen som daggers og sverd. Men kan kun bruke cloth og leather armor.

Summering: En god pvp klasse og er utmerket for solo playing.

Druide:

Druide er en allaroud rase der du får et inblikk i alt. Som tanker, healer, rouge og spellcaster. Men er kansje mest effektive som en healende tanker. De kan bruke leather armor og en del forskjellie våpen (husker bare staff, mace og two handed mace) Selvom dem høres lette ut å spille så viser det seg at slik er det ikke. Og grinding kan ta meget lang tid. Og du får ikke de interesange dyreformene før ett stykke ute i spillet. Karakteren bli også veldig avhengig av talent poengene da mange noobs bruker dem på feral combat i stedet på fks "nature" Dem greier seg greit i pvp og grupper

Summering: En god spiller kan bli en veldig god druide. Og blir dermed noen av de kraftigste

Warrior:

Etter min mening den beste tankeren i spillet. Men de er dessverre "underpowered" men ryktene sier dem skal bli kraftigere i løpet av oppdateringene. De kan bruke alle våpen og armor utenenom wand. I solo spill kan det bli vanskelig å spille i og med at dem ikke kan heale seg selv i kamp uten potions. Og etterpå må dem spise for å få mat. Men i gruppe med en healer fks. Priest greier dem seg utmerket bra. både i grupper, pvp og instancer

Summering: Enda en rase som passer best i grupper

Paladin:

Vet ikke veldig mye om paladins, utenom at de fleste som spiller er utrolig dårlige players som ikke kan spillet i det hele tatt. Det er en warrior som kan heale seg selv og er nøkkelen til de fleste noobs. De eneste jeg ser posetivt med disse er at de kan ressurecte i fks en instance hvis presten dør. De kan bruke all armor og de fleste våpen. Pga av heal greier de seg utmerket i solo

Summering: En virkelig pingle klasse som kun gjør nytte i instance og solo

[/b]Mage:[/b]

En veldig kraftig spellcaster med masse kule og krafitge spells. Dem kan ikke heale og sliter dermed i close combat. Vet ikke veldig mye om disse utenom at de er greie å ha i instancer og 2 personers grupper. Desuten sies det at dem er veldig lette å levle med.

Summering: En helt grei klasse.

De resterende klassene: Warlocks, Shaman og Hunter har jeg ikke noe godt bekjentskap til og vil dermed ikke utale meg. Dette er basert på egne erfaringer og meninger og dere må gjerne rette på meg hvis jeg har sagt noe feil.

Ps. Det er sikkert masse skriveleifer her og jeg har ikke annet å unskylde med at jeg lider av en kraftig hjernerystelse :nei:

Lenke til kommentar

Sorry, men dette gjelder ikke Europa

Mest spilte klasser i Europa:

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

Greit at alle vil være unike, men det går ikke an uansett. Står fast på mine anbefalinger av klasser til "n00bs".

For å svare på topic så tror jeg at mage og paladin er den enkleste klassen å starte med. Rogue og Warlock er kanskje den vanskeligste klassen å spille riktig. Det er mange av disse som gir opp før cap fordi de ikke skjønner klassen. Og vil du ha flest knapper å trykke på til riktig tid så velg for all del rogue.

Warrior er ikke spesielt vanskelig før man kommer til high end. Det er da man skiller klinten fra hveten : )

Hvorfor i alledager skal du gange det med 2? Selv om det er bare horde/alliance som kan velge den classen så betyr det ikke at du kan gange det med to, er fortsatt så "lite" shamaner og paladiner, selv om det virker som alle alliance/horde er shaman/paladin

Lenke til kommentar
Hvorfor i alledager skal du gange det med 2? Selv om det er bare horde/alliance som kan velge den classen så betyr det ikke at du kan gange det med to, er fortsatt så "lite" shamaner og paladiner, selv om det virker som alle alliance/horde er shaman/paladin

fordi de prosent satsene som vises der er kombinerte tall for både alliance og horde sidene.

da sier det seg selv at hvis du har hunters fra 2 begge faksjonene, men bare paladins/shamans fra den ene, så vil hunterene komme unaturlig høyt opp i forhold ettersom de får ca dobbelt så mange spillere...

Ser man derimot på antallet huntere fra bare en side, så vil man måtte dele det tallet som er presentert der på to (sånn ca). Ettersom Paladins/shamans bare spilles på den ene siden, så deler man ikke denne verdien på to... Da blir det plutselig mye flere Pally/shammy'er der ute.. forstår?

(alt. kan man gange pally og shaman prosentene med 2 for å ikke måtte dele alle de andre verdiene på to :p)

Lenke til kommentar
Hvis du er usikker på hva du liker anbefaler jeg Druid. Du får inblikk i hvordan det er å spille alle de andre klassene. Helt genialt til å starte med etter min mening

Det var et godt forslag =)

Holder med druid jeg. Ikke så mange som er det eller.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å spille warrior, men det er vanskelig å spille warrior _godt_. Det er en klasse som er veldig kritisk. Gjør du en svak jobb som warrior går det rett vest for hele gruppa. Det er ikke enkelt å holde alle fiender unna casterne i instances. Det krever heftig tastetrykking, god oppmerksomhet og god kjennskap til egen og andre klasser.

Lenke til kommentar
Det er ikke vanskelig å spille warrior, men det er vanskelig å spille warrior _godt_. Det er en klasse som er veldig kritisk. Gjør du en svak jobb som warrior går det rett vest for hele gruppa. Det er ikke enkelt å holde alle fiender unna casterne i instances. Det krever heftig tastetrykking, god oppmerksomhet og god kjennskap til egen og andre klasser.

Enig.

Warrior ser enkel ut, men er veldig krevende å spille bra.

Lenke til kommentar

Valgte druid som min første karakter i WOW. Synes det er en veldig grei klasse å spille. På den annen side, har spilt nanotechnician og trader i AO, som begge er litt komboklasser. Du skal både denge og kaste spells. Druid er enkelt så langt. (lvl 8 ;) ) Moroa begynner vel når jeg kan gjøre meg om til dyr, og må lære meg å være et bra dyr.

Kirikiri

Lenke til kommentar

fordi de prosent satsene som vises der er kombinerte tall for både alliance og horde sidene.

da sier det seg selv at hvis du har hunters fra 2 begge faksjonene, men bare paladins/shamans fra den ene, så vil hunterene komme unaturlig høyt opp i forhold ettersom de får ca dobbelt så mange spillere...

Ser man derimot på antallet huntere fra bare en side, så vil man måtte dele det tallet som er presentert der på to (sånn ca). Ettersom Paladins/shamans bare spilles på den ene siden, så deler man ikke denne verdien på to... Da blir det plutselig mye flere Pally/shammy'er der ute.. forstår?

(alt. kan man gange pally og shaman prosentene med 2 for å ikke måtte dele alle de andre verdiene på to :p)

Sefølgelig blir det flere hunters siden 2 factioner kan være dem, MEN det er fortsatt bare halvpartet så mange paladins/shamaner, og å gange de med 2 blir feil siden det er 10000 shamaner/paladiner, ikke 20000.

Blir akkurat det samme om du ganget druid med 2 siden bare 2 raser kan være de, eller deler warriors på 2 siden alle kan være de >_<

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Ufattelig useriøs beskrivelse av Paladin tep0sen...

Og nei, jeg gamer ikke paladin =)

synes den stemmer helt jeg :)

liksom "oi jeg har lite HP *skrur på udødelig mot alt skjoldet* *heale seg selv* ah full HP nu kan jeg sloss igjen"

men igjen, hvis en pala velger å ikke bruke skjoldet så dør han jo alt for lett...

Lenke til kommentar
Ufattelig useriøs beskrivelse av Paladin tep0sen...

Og nei, jeg gamer ikke paladin =)

synes den stemmer helt jeg :)

liksom "oi jeg har lite HP *skrur på udødelig mot alt skjoldet* *heale seg selv* ah full HP nu kan jeg sloss igjen"

men igjen, hvis en pala velger å ikke bruke skjoldet så dør han jo alt for lett...

Blir det samme som å si med rouges:

"omg lav helse hva skal jeg finne på nå...." "nei vent, jeg vanisher og stikker"

Mage

"helsikke, lav hp! Frost nova og blink løøøøp"

Lenke til kommentar

folk sier at priest ikke anbefales for nybegynnere!(?) hvor kommer det i fra?

Har ikke spilt beta'en, og gikk rett på priest når jeg kjøpte retail. Har spillt litt warrior, litt hunter og litt warlock, og syns absolutt ikke priesten er noe vannskelig å spille med. Dog har jeg en del erfaring med RPG spill fra før, men det eneste som trengs for å få forståelse for spillet (og classen, priest), er å lise litt på blizzard sine sider, og i manualen.

Dessuten står det enkelt og greit forklart hva de ulike spell'sa gjør i selve spillet..

hvor har fork fått det for seg at priest er vannskelig å spille?

hmm :hmm:

edit: greit nok, priesten tåler lite, og det er veldig enkelt og dø med dem, fordi de er så skrøpelige, men det er der mana og spells kommer inn i bilde :D

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...