Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken rase og klasse er lurest for newbs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sikkert alle vil svare deg så er det komplett opp til deg selv og spillestilen din!

Men hvis du liker å alltid være ettertraktet så spiller du en eller annen rase priest opp til lvl 10, herfra vil du alltid blir forespurt om å være med på quests... Greit nok du er ikke den som banker ting, men du er sannsynligvis den viktigste brikken i hele gruppen, og det gjenspeiles når looten skal deles (så sant du er i en skikkelig gruppe da)

Selv har jeg en lvl 20 Tauren Shaman, og en lvl 8 Dwarven Priest og trives faktisk best med Tauren'en, men det har nok litt med at jeg likte meget godt startområdet til Taurene.

Lenke til kommentar

Rogue og Pally er vel ganske enkle? Hvertfall det jeg har hørt. Begge kan du stort sett storme på målet og hogge løs. Warrior er, utradisjonelt nok, nokså vanskelig å spille. Ellers er vel ikke hunter den vanskeligste heller...

Rase velger du egentlig utifra hvem du vil være i spillet. De har riktignok noen attributes, men disse regnes ikke som veldig viktige, du kan bli en like god Gnome warrior som Tauren warrior, osv.

Lenke til kommentar

ffs ikke anbefal Pally eller rogue til nystartende, det er altfor mange av dem allerede.

Hunter er ett godt valg, enkle å spille imho

Druid er også gode..

Hvis du vil ha noen det er enkelt å finne gruppe med er druid og priest gode valg, men Priest er litt vanskelig å klare seg med alene da i begynnelsen iallefall (min erfaring)

Lenke til kommentar
ffs ikke anbefal Pally eller rogue til nystartende, det er altfor mange av dem allerede.

Sorry, men dette gjelder ikke Europa

Mest spilte klasser i Europa:

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

Greit at alle vil være unike, men det går ikke an uansett. Står fast på mine anbefalinger av klasser til "n00bs".

Endret av Munch
Lenke til kommentar

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

Greit at alle vil være unike, men det går ikke an uansett. Står fast på mine anbefalinger av klasser til "n00bs".

De tallene dine er for begge sider. Shaman er kun horde, og pala er kun alliance. Så for å få et riktig bilde så kan du gange tallet med 2 for paladin og Shaman.

Dermed ser du at paladin og shaman er blant de klart mest spilte.

For å svare på topic så tror jeg at mage og paladin er den enkleste klassen å starte med. Rogue og Warlock er kanskje den vanskeligste klassen å spille riktig. Det er mange av disse som gir opp før cap fordi de ikke skjønner klassen. Og vil du ha flest knapper å trykke på til riktig tid så velg for all del rogue.

Warrior er ikke spesielt vanskelig før man kommer til high end. Det er da man skiller klinten fra hveten : )

Endret av Falconetti
Lenke til kommentar

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

De tallene dine er for begge sider. Shaman er kun horde, og pala er kun alliance. Så for å få et riktig bilde så kan du gange tallet med 2 for paladin og Shaman.

For å svare på topic så tror jeg at mage og paladin er den enkleste klassen å starte med. Rogue og Warlock er kanskje den vanskeligste klassen å spille riktig. Det er mange av disse som gir opp før cap fordi de ikke skjønner klassen. Og vil du ha flest knapper å trykke på til riktig tid så velg for all del rogue.

Warrior er ikke spesielt vanskelig før man kommer til high end. Det er da man skiller klinten fra hveten : )

det blir feil fordi det er nesten dobbelt så mange alliance som horde, mer eller mindre.

Lenke til kommentar

Tar vi bare Alliance classes, får vi disse tallene EU:

Hunter 20%

Paladin 17%

Warrior 13%

Rogue 13%

Mage 12%

Druid 11%

Priest 7%

Warlock 7%

Men, OM det finnest en nybegynner vennlig klasse (Er ikke helt enig her) så burde vi da ikke la være å anbefale dem? Det er tross alt svært mange som vil spille dem :)

PS: tallene er fra lvl 10 til 60

Edit:

Og her er Horde EU:

Warrior 19%

Shaman 16%

Hunter 14%

Rogue 13%

Mage 12%

Warlock 11%

Druid 8%

Priest 7%

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner, fullstendig hekta og valgte Tauren Warrior.

Tauren fordi en erfaren venn av meg gjorde det og Warrior fordi jeg synes våpen er enkelt å forstå i motsetning til chants og potions og de "andre greiene der".

Til å begynne med drev jeg med mining og blacksmith, men så droppet jeg blacksmith til fordel for skinning. Blacksmith ble så komplisert med alle tingene jeg måtte skaffe for å lage ting. Mye enklere å kun drive med gathering.

Er nivå 15 etter en ukes spilling og trives godt med det. Jeg trenger nok litt coaching før jeg blir den perfekte gruppespiller, men klarer å gjøre mye skade alene også.

Finn deg noen guider på nettet til hvordan du kan spille forskjellige typer, så får du tips om hvordan du skal prioritere.

Jeg fant en guide om warrior og PvP som jeg har tenkt å skule til i oppbygningen av min tauren.

Lenke til kommentar

Hunter er ett godt valg, enkle å spille imho

Druid er også gode..

Hvis du vil ha noen det er enkelt å finne gruppe med er druid og priest gode valg, men Priest er litt vanskelig å klare seg med alene da i begynnelsen iallefall (min erfaring)

Det er alt for mange Hunters også og Druids er ikke de enkleste å spille akkurat.

Lenke til kommentar

Warrior vil jeg seie er en grei klasse å starte med.

Enkel og grei, ingen magi du må tenke mye på. Heller ingen pet du må sitte barnevakt for og kontrolere monsterhat med.

Human er en fin rase å starte med og...

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar
Gjest member-60584

er du newbie så IKKE velg priest. om du ikke lærer JÆVLIG fort da...

newbie priests er det værste jeg vet, derfor er jeg priest selv. kan ikke la en random newb heale hele gruppa. uaktuelt...

Lenke til kommentar

1. Hunter 18%

2. Warrior 16%

3. Rogue 13%

4. Mage 12%

5. Paladin 10%

6. Druid 9%

7. Warlock 9%

8. Priest 7%

9. Shaman 6%

Kilde

Tror du trenger et lite kurs i statistikk. :roll:

Han skrev ingenting om at han ville være alliance, så skjønner ikke hvorfor du skiller de heller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...