Gå til innhold

Noen som vet litt om denne? P4 2.0a

Titanstig

Anbefalte innlegg

På prosessoren står det:

Pentium 4

2a/512/400

Noen som vet litt om denne?

Jeg vet at den finnes i 7 forskjellige varianter, og at den bruker lite strøm, bare 52-54 watt. Den blir heller ikke varm, men den tåler dessverre bare rundt 68 grader, noe som er noe av det laveste... Unntaket er den varianten som har modellbetegnelsen SL6QM, den tåler 74 grader.

Jeg har montert den, så jeg rakk ikke å sjekke modellbetegnelsen på min (kjøpte brukt). Men det jeg lurer på, er: Hvor bra er denne prosessoren? Hvor mye kan den overklokkes? Trenger erfaringer i praksis! Dette fordi at det er min fjerde computer (har 3 fra før til div. formål). Hvis denne prosessoren kan klokkes en del, vil jeg forandre bruksområde på denne computeren til også å omfatte spilling, og da må jeg kjøpe nytt grafikk-kort også! Grafikk-kortet jeg nå skal montere, er et Radeon 4500 (Kyrø II-brikke) som var helt supert når det kom, men som nå kun egner seg til Photoshop etc.

Så jeg trenger litt erfaringer med denne prosessoren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer Fur! Jeg har en helt maken CPU, som jeg har fått opp i 3ghz med ORIGINAL kjøler! Har nå en Thermalright XP-90 og en Papst vifte. nå er den klokket til 2.8ghz med en vcore på 1.63v og den ligger på 42grader i idle og load har jeg ikke testet noe særlig ennå, men ca 50 tenker jeg... NORTHWOOD RULER! :thumbup::love:

Lenke til kommentar

Det jeg vet om denne CPUen er at den brukes ofte i DELL PCer e.l da den kjøres uten kjølevifte, med bare kjøleribbe. (Kan gjøre da)

Har også sett den i overklokkingsfasen, den overklokker meget bra og 3GHz skulle ikke være noe problem om hovedkortet,RAM og kjøling er villige. ;)

Lenke til kommentar

Så kan vi si at denne CPU-en duger!

Så da er det bare å kline til med nytt skjermkort, og så har jeg ny spillemaskin! En maskin til kona, og en til meg! (offtopic: jeg kjøpte 9800 pro-kort til hennes Athlon 64-maskin, så hun er svært fornøyd...)

Jeg har ellers en 2.4 Northwood i en annen maskin (musikkmaskin) og den går også meget stabilt.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...