AK47 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg skal bestille ADSL, og fikk vite av BlueCom at avstanden til sentralen er cirka 5600 meter, altså i det lengste laget, noe som videre kan by på problemer. Vil denne avstanden gjelde for all leverandører? Eller er det verdt å sjekke med alle de andre? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg har hørt om folk som ikke har fått adsl pga. for lang avstand til sentralen som har vært nærmere enn det du har. Grunnen til at firmaene ikke vil levere på sånne avstander tror jeg er fordi de ikke kan garantere hastigheten man betaler for, dvs. at dersom de skulle levert til folk som bor for langt unna sentralen, så ville det bli mange missfornøyde kunder. Mulig det er flere grunner for dette også, men tja.. er jo verdt et forsøk å prøve hos flere leverandører.. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis du har mulighet for bredbånd via kabel ville jeg ha vurdert dette istedenfor. Da er du sikret mye mer stabil hastighet. Hadde samme problem som deg med Nextgentel (ADSL) og hadde en veldig variabel linje. Gikk så over til Canal digital som leverer via kabel, og hastigheten er 100% stabil ved målinger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Jeg skal bestille ADSL, og fikk vite av BlueCom at avstanden til sentralen er cirka 5600 meter, altså i det lengste laget, noe som videre kan by på problemer. Vil denne avstanden gjelde for all leverandører? Eller er det verdt å sjekke med alle de andre? Det vil i de aller fleste tilfellene være samme sentral som er utgangspunktet for utstyret. Men du kan jo sjekke litt og se om det er alternative leverandører som leverer på eget utstyr og som er har en mer liberalt regelverk enn f.eks BC eller Telenor. Hvis det bare er Telenor som har bygget ut sentralen i ditt område så kan du antagelig bare glemme ADSL. Lenke til kommentar
aron Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ligger 5 km ut på linja. Catch leverer SDSL uten problem på den lengden. Måtte gjøre en deal for å få ADSL. Betaler nå for ADSL 1300/384 og får 1300/350-360. Må si meg fornøyd med det. Det tok 14 dager fra bestilling til linja var oppe. Catch har satt opp hastigheten upload til 45O men det gav kun en økning fra 320 til det jeg har nå ca 350-360. Vær obs på at du kan ha "råtten" kober på linja og da kan alt være umulig. Televerket hadde høye krav til kvalitet i gamledager.. Så muligheten for at du har en god linje er absolut tilstede. Lykke til! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ligger 5 km ut på linja. Catch leverer SDSL uten problem på den lengden. Måtte gjøre en deal for å få ADSL. Betaler nå for ADSL 1300/384 og får 1300/350-360. Må si meg fornøyd med det. Det tok 14 dager fra bestilling til linja var oppe. Catch har satt opp hastigheten upload til 45O men det gav kun en økning fra 320 til det jeg har nå ca 350-360. Vær obs på at du kan ha "råtten" kober på linja og da kan alt være umulig. Televerket hadde høye krav til kvalitet i gamledager.. Så muligheten for at du har en god linje er absolut tilstede. Lykke til! Hvor mye betaler du for den linjen? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det er nok ingen absolutt svar på om du kan få DSL med n meter kobber mellom deg og sentralen. Dette avhenger av kvaliteten på kobberet, utstyret til ISPen (forskjellige ISPer har forskjellig utstyr om di ikke leier telenor sitt) og det kommer også ann på velvilligheten til ISPen. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis du har lyst på adsl så er det bare å stå på til du møter rette selgeren, men ikke forvent deg noen garantier på hastighet. Har en kammerat som bor "for langt fra sentralen" som alikavell fikk levert linje etter litt(3 mnder eller noe rundt der) masing. Blir litt dyrere men fortsatt billigere en oppringt hvis du bruker nettet mye. Lenke til kommentar
aron Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 499,- Etablering kostet 495,- Mer finner du her Legg merke til at fast IP er inkludert, det samme gjelder "ikke telefon gebyr". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå