Ballemannen Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 hvilket program kan på en enkel måte skrive ut alle filnavnene fra en mappe og evt lage en txt fil av det el.l? Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Start -> Kjør -> cmd -> dir c:\mappe > fil.txt Endret 25. februar 2005 av sim Lenke til kommentar
am3k Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Gå ut i dos modus (Start->Kjør->cmd). Naviger deg frem til mappen du er ute etter oversikte av. (t.d. cd\windows\system32) Skriv så inn dir /a >liste.txt (om ønskelig kan du legge inn en annen bane hvor txt fil skal lagres. t.d. dir >c:\temp\liste.txt) Ønsker du at alle underkategorier og filer også skal listes opp legger du til /s etter dir. Edit: sim var ute før meg ja... Og som i hans døme slipper du å navigere deg frem til mappen. Det er dog en fordel at du bruker [/i]/a[/i] for å få med alle filene i mappen (skjulte filer og systemfiler) Endret 25. februar 2005 av am3k Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Start -> Kjør -> cmd -> dir c:\mappe > fil.txt Kan du forklare litt nærmere det må lage tekstfil av listen. Jeg forsøkte å skrive: dir/s d:\program>liste.txt for å få en liste over alle progrfammene mine, samt underkatalogene. Men det opprettes ingen list. Gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Start -> Kjør -> cmd -> dir c:\mappe > fil.txt Kan du forklare litt nærmere det må lage tekstfil av listen. Jeg forsøkte å skrive: dir/s d:\program>liste.txt for å få en liste over alle progrfammene mine, samt underkatalogene. Men det opprettes ingen list. Gjør jeg noe feil? .... ok, nå skjønte jeg det. Listen havner i Documents and settings/brukernavn Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Du skal skrive dir D:\Program>liste.txt Endret 25. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
am3k Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Om du hadde lest innlegget mitt hadde du funnet det der Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Om du hadde lest innlegget mitt hadde du funnet det der Jeg forsto ikke ut fra det du hadde skrevet at listen ville automatisk bli lagret i: Documents and settings/Brukernavn Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Du skal skrive dir D:\Program>liste.txt ... Ja, det skjønte jeg. Jeg bare trodde først at denne listen ville bli lagret i samme mappen, altså D:\Program. Så først når jeg hadde fundert litt - så skjønte jeg at den dukket opp et annet sted: i Documents and settings/Brukernavnet mitt. Takk for hjelpen folkens, dette var en praktisk og grei måte å liste opp mappene på Lenke til kommentar
sim Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Listen blir lagret i den mappen du "står" i når du utfører kommandoen. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Om du hadde lest innlegget mitt hadde du funnet det der Jeg forsto ikke ut fra det du hadde skrevet at listen ville automatisk bli lagret i: Documents and settings/Brukernavn (om ønskelig kan du legge inn en annen bane hvor txt fil skal lagres. t.d. dir >c:\temp\liste.txt) Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 takk skal dere ha. når dere forklarte hvordan så husker jeg jeg har lært noe liknende med linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå