Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst: PC + iBook = sant?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en Shuttleboks med et Asus Spacelink 54Mbps PCI. Kjæresten min har en 12" iBook (Mac ja....) med Airport Extreme innebygd. Vi har begge internettilkobling lett tilgjengelig, men jeg tenkte det kunne være greit å kunne dele filer for enkel overføring, og kanskje også dele en skriver. Skriveren, en Epson R300, er tilkoblet iBooken. Så jeg må isåfall koble til skriveren gjennom iBooken. Vet noen om dette lar seg gjøre?

Jeg har prøvd å sette opp nettverk, med forskjellige SSID og WAP/WPA osv. På min Shuttle er jo dette greit nok, og jeg har sånn ca oversikt, men å få opprettet nettverk mellom disse var ikke helt enkelt.

Jeg har forsøkt å opprette trådløst via PCen min. Både med passord og uten. iBooken får da kontakt, og får koblet til PCen, men jeg får ikke delt filer på noen som helst måte som jeg har funnet ut av.

Videre har jeg forsøkt å opprette trådløst via iBooken. Her er valgene mye mindre har jeg på følelsen av, blant annet mangel på WPA/WEP i oppsettet. Her får jeg også kontakt mellom PCene, de finner nettet og klarer å koble seg til, men får ingen som helst annen kontakt.

Jeg tar gjerne imot tips og triks for å få til enkel og grei fildeling og gjerne også skriverdeling. Så har dere noe på tunga, spytt det ut! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke en ibook, men en powerbook, antar at de er noenlunde likedan. :) Jeg kobler meg til windowsnettverket på arbeid uten problemer med maskinen min, og jeg får tilgang til de mappene som er delt. "Ser" du windowsmaskinen hvis du går inn på nettverk i macen? Enn andre veien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...