Anonymisert Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei Er det noen som vet om det er noen SATA-300: 300 MB/s (SATA-II) eller SATA-600: 600 MB/s (SATA-III) disker som ligger på markede i norge nå Jeg fant ingen på komplett. Det kan jo være at jeg har over sett dem... Om det ikke er noe nå, når kommer dette til norge Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Pr. dags dato er det ingen S-ATA-disker som greier å utnytte de 150 tilgjengelige MB'ene per sekund fullt ut. Så hvorfor du er nødt til å ha 300 MB/s og så mye som 600 MB/s er jeg interessert i å vite. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Pr. dags dato er det ingen S-ATA-disker som greier å utnytte de 150 tilgjengelige MB'ene per sekund fullt ut. Så hvorfor du er nødt til å ha 300 MB/s og så mye som 600 MB/s er jeg interessert i å vite. Overgangen fra S-ATA til S-ATA II handler ikke bare om dobbling i teoretiskoverføring da Hva med NCQ og Hot-swap? Lenke til kommentar
Anonymisert Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Er egentli bare intresert i å få tak i det nyeste når jeg først kjøper. men det virker jo på deg som det ikke har så stor betydning alike vell. i alle fall ikke på en god stund. ps den disken som jeg har sett på har NCQ:P og den har ikke s ata II Du kan jo se her Endret 25. februar 2005 av Ak103 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er egentli bare intresert i å få tak i det nyeste når jeg først kjøper. men det virker jo på deg som det ikke har så stor betydning alike vell. i alle fall ikke på en god stund. ps den disken som jeg har sett på har NCQ:P og den har ikke s ata II Du kan jo se her Nei altså det er stor forskjell på teoretisk og faktisk overføring. Akkurat nå er det mer enn nok å gå på. Og ja, det finnes noen S-ATA I disker med NCQ, MEN NCQ er ingen del av spesifikasjonene for S-ATA I, det er noe som blir innført med S-ATA II. Er bare noen som har funnet ut at "Hey! Vi kan jo legge til NCQ allikevel. Det vil jo være et godt salgsargument selv om nesten ingen har NCQ akkurat nå". Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Litt off topic, men kan noen forklare meg hva NCQ er? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8081&side=2 Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er flere Sata-I kontrolere som støtter hotswap også. har fått det til med både sil3112 og sil 3114 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå