metti Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei Kjøpte et A8N deluxe hovedkort for noen dager siden. Alt fungerer fint untatt lydkortet jeg hadde en A7N8X-Deluxe tidligere med nVidia lydkort og da koblet jeg bare coaxial kablen til min surrond reiever og det funket på alle 6 kanalene. Det nye hovedkort har i tilleg til coaxial port også en optisk port men jeg får bare lyd fra front høytalerene og ikke fra de andre når jeg tester med realtek sin software og får ikke noe lyd på halflife 2 når jeg setter den på 5.1 lydkort. vet noen hva problemet kan være? har lastet ned de nyeste driverne til realtek også men det hjalp ikke noe. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Du kan se om du får noe hjelp her:Den store ASUS A8N-SLI Deluxe tråden Personlig så vet jeg ikke hva du kan gjøre med problemet ditt. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hvis du ikke har fått svar på spårsmølet ditt i den andre tråden, kan jeg bare si dessverre, Realteck ALC850 støtter ikke optisk/coaxial lyd i 5.1. Kun som du har erfart, i 2 kanaler. Det lydkortet du har på det gamle kortet, er et nVidia SoundStorm kort, som er en av de få integrerte lydkort som støtter dette. Har du ikke kastet det eller solgt det, kan du jo bruke det som en MediaPC eller en HTPC Skal du ha 5.1 lyd ut til forsterkeren din, må du spandere på deg et lydkort i øvre prisklasse. Lenke til kommentar
metti Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Dette var veldig skuffende. Hva med de andre S939 kortene som hr creativ lydkort . Er det samme med de også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå