PIIIpower Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Er dette en dvd spiller eller en "pc dvd" spiller? Hvordan er grafikken i forhold til dvd spillere i samme prisklasse eks Pioneer 444. Hva med svcd og mp3? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Øh, hva mener du er forskjell på dvdspiller og pc-dvdspiller? Enkelte stasjonære dvdspillere bruker nettopp pc-dvdspillerdrev. Billedkvaliteten er ikke akkurat noe å skryte av, enkelte har rapportert at PS2 "farger" bildet grønt. Pioneeren er nok bedre. Ut av esken støtter den verken SVCD eller mp3. MiniDVD kanskje. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 PS2-DVD'en er en PC-DVD ja, software basert. Dårlige greier for å si det mildt. Lenke til kommentar
xeos Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hm, nå ser ikke jeg særlig forskjell på DVD-spilleren i min PlayStation 2 og en vanlig frittstående spiller som kameraten min har. PS2'en viser definitivt filmer *mye* bedre enn den DVD software spilenern jeg har på PC'en min! (Og nei, har ikke en gammel drit-PC; har GF4/1900+/512). Mener å huske at DVD spilleren i PS2 er delvis hardware.. De som faktisk ikke eier en PS2 her på forumet burde kanskje se filmer på en før de uttaler seg! Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Lars C, er det ikke sånn at DVD filmer på PS2 får grønnskjær hvis de vises gjennom RGB kabelen? Det er jo bare å bruke S-Video inngangen istedenfor. Datel's DVD Region X fjerner forresten grønnskjær problemet (og gir deg en sonefri DVD-video spiller). Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 15:33, LarsC skrev:Øh, hva mener du er forskjell på dvdspiller og pc-dvdspiller? Enkelte stasjonære dvdspillere bruker nettopp pc-dvdspillerdrev. ja, united og mustek ol., men dette gir ikke akkurat noen stor opplevelse... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Njet, PIIIPower, det er ikke bare de billigste. Det er ingen vits å ha noe annet heller, så lenge det er kompentent konstruert. [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-06-25 10:07 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 21:18, xeos skrev:[...]De som faktisk ikke eier en PS2 her på forumet burde kanskje se filmer på en før de uttaler seg! Jasså, så jeg må eie en før jeg uttaler meg? Det holder ikke med å ha foretatt side-ved-side test? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 21:33, Ratatosk skrev:Lars C, er det ikke sånn at DVD filmer på PS2 får grønnskjær hvis de vises gjennom RGB kabelen? Det er jo bare å bruke S-Video inngangen istedenfor. Det er mulig. Jeg observerte det ikke (derfor skrev jeg enkelte :wink: ). [ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-06-25 10:03 ] Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Det farge problemet løses med en S-VIDEO kabel (monster? ). Lyden er heller ikke så dårlig, Dolby Digital og DTS støtte (via. optisk). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Enhver respektabel dvdspiller har da (minst en)digitalutgang for lyd :wink: Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 skal du ha ps2 primært som dvd spiller tror jeg du bør kjøpe en bedre video ledning som viser flere farger og slikt. jeg ser dvd på ps2, har ikke peil på kvalitet men jeg synes kvaliteten er god. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 01:11, El_PoLLa skrev:skal du ha ps2 primært som dvd spiller tror jeg du bør kjøpe en bedre video ledning som viser flere farger og slikt. Hæ? En ledning som "viser flere farger"? Dette må du vennligst forklare nærmere... Lenke til kommentar
BadKarma^ Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Synes PS2'en duger helt fint til dvd jeg.... Har aldri hatt noe problemer med den, og den var så og si helt lik en vanlig en.. (gjorde en side-ved-side test) Kanskje dvd spilleren var litt bedre men minus med den er at det ikke kan spilles spill på den:) Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 03:20, LarsC skrev:Hæ? En ledning som "viser flere farger"?Dette må du vennligst forklare nærmere... den ledningen som følger med ps2'en er en flaskehals. jeg har hørt grafikken blir mye bedre med bedre ledning, klarere bilde, høyere oppløsning osv. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 20:41, El_PoLLa skrev: Quote: Den 2002-06-26 03:20, LarsC skrev: Hæ? En ledning som "viser flere farger"? Dette må du vennligst forklare nærmere... den ledningen som følger med ps2'en er en flaskehals. jeg har hørt grafikken blir mye bedre med bedre ledning, klarere bilde, høyere oppløsning osv. Hæ?! Hvor i alle dager har du hørt dette? Det må være en magisk ledning gitt..... Kompositt er den dårligste måten å koble PS2 til tv på, men det funker ikke slik du påstår. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Sony 'fikset' vel RGB-utgangen på PS2 så den ikke virket med DVD nettopp fordi at kvaliteten da ble så bra at den konkurrerte med de stasjonære dyre spillerne til Sony. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 10:41, asdfteam skrev:Sony 'fikset' vel RGB-utgangen på PS2 så den ikke virket med DVD nettopp fordi at kvaliteten da ble så bra at den konkurrerte med de stasjonære dyre spillerne til Sony. Så den ikke virker ? Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Ja, den sender bare det grønne signalet. Kan fikses med å kjøre Region X, eller RGB-fiksene på http://www.twocom.net/ps2/diagram.html På eget ansvar såklart... :wink: [ Denne Melding var redigert av: asdfteam på 2002-06-27 16:22 ] Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg er meget godt fornøgd med PS2s DVD spiller. Jeg har faktisk et bedre inntrykk av PS2s DVD, enn Xbox'. Grunnen er at jeg lånte "OJ Med en utstrakt hånd" av en venn, og den var ganske så oppstripa. Jeg og en annen venn prøvde filmen på Xbox, og Xbox greidde ikke å lese filmen. Så prøvde jeg den på PS2, og vips så ble jeg ønskt velkommen av Baron Blood. Men selvsagt det kan vere andre issues her enn det oppenbare. Det er mye tøv med DVD spillere og standarer (visse filmer vil ikke virke på some DVD spillere ol). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå